Gå til innhold

[Løst] Hjelp til og Bygge en någelunde Gamingdata

Anbefalte innlegg

Hei, Nå har jeg spillt på min Hp Pavilion Dv-9000 i 5 år nå så føler det er på tide og bytte :p

Jeg har et budskjett på 6000-8000,-

Det er med allt som er nødvendig + Tastatur, Skjerm, mus, Headsett har jeg :]

Jeg ønsker en pc som funker til Counter Strike; Source, World of Warcraft, League of Legends ++ sånne småspill :]

Hadde også vert litt morro med Vannavkjølt pc :D med rosa vann :p(konditorfarge ?:p)

Jeg har en far som får handlet allt igjennom ErgoGroup, så er ikke noe provblem og få tak i ting :p

Så håper noe kunne hjulpet meg :p

og jeg kommer nokk til og kjøpe Thermaltake lv10 GT kabinett ;)

Og takk på forhånd :p Mvh; Vegard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med f.eks:

• Corsair TX V2 650W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard. 2x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 140mm Fan
  • Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K 3,3GHz, Socket LGA1155, 6MB, Boxed
  • ASUS P8P67 PRO, Socket-1155 ATX, P67, DDR3, 3xPCIe(2.0)x16, CFX& SLI, SATA 6Gb/s, USB 3.0, FW, BT, EFI
  • Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240 pin
  • XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan" PCI-Express 2.1, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort, 800MHz
  • Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-7280S
  • Samsung SpinPoint F3 1TB
    7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 32MB Cache, 8.9ms

Disse er utgangspunktet hentet fra komplett.

Men da har du ca en pekepin på hva du bør se etter.

Nvidia GTX 570 er jo god den også, men er redd du tar budsjettet med en slik, muligens hvis du finner en bvare pc i dette oppsettet eller brukte deler returnert på åpent kjøp så muligens.

Ekte vannkjøling, Blueraybrenner, SSD bør du heller ta i neste runde. Når du får maskinen å fungere og spart penger nok, blir nok rask 6000 kr det hvis du skal ha veldig bra utstyr til fremtiden.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Okei :] Takktusen.

Gjør ikke noe om budskjettet sprekker :p (har penger nokk) Vill bare ha en data som funker greit til spill :) som kanskje kjører 100fps på css ++

Vannavkjøling har vel egentlig ikke sånn veldig mye større effekt en vanlige vifter ? :p

Lenke til kommentar

Har lite greie på vannkjøling selv, men fordelene er vel heller at den er stillegående og muligens mere styling opplegg.

Muligens til ditt behov hvis du ikke trenger å spille i full HD (1080p) så kanskje du hadde klart deg med en INTEL Core i5-2500S istedenfor, og kanskje litt svakere skjermkort som er muligens litt stillegående f.eks ATI HD 6850.

Kan du si litt hva slag skjerm du tenker deg?

Lenke til kommentar

noe mer en kun BenQ ? ;) G2420HD(BL) =?

Dessuten så er jo 100 FPS i css ingeting... Kjører 120 fps konstant i cod, men kan få mer (250fps) hvis jeg ikke hadde låst det til HZ på skjermen min (120 hz) ;)

Vannavkjøling kan bli sykt tøft, men da vil ett godt kabinett med gode muligheter for kabelgjemming og vannkjøling være ett must. Dessuten så lønner det seg da å gå for en modulær strømforsyning som er sleeved fra før eller om du gjør det selv ;)

http://bildr.no/view/940553

hvis du er god så får du det til å se sånn ut pluss at det blir musestille :D

http://bildr.no/image/940553.jpeg

Lenke til kommentar

Angående vannkjøling i et Level 10 GT:

Du vil bare få plass til en 240mm radiator i toppen, den kan ikke være for tykk uten å kræsje med minne, og med en 120mm på baksiden vil du ikke få særlig god kjøling med vannkjøling om du legger opp til å ha litt kraftig maskinvare.

Meningen med vannkjøling er å få bedre kjøling enn luft, det oppnås som oftest fordi det er større og bedre muligheter for å avgi varme til omgivelsene. Typiske vannkjølingstemperaturer under drift er 45-50C for GPU og CPU, som er veldig mye lavere enn luftkjøling, men også koster en god del mer. Om du skal kjøpe deg inn i vannkjøling kun for utseendets skyld burde du bare glemme det, det er mye mer vedlikehold og jobb å holde ved like og Level 10 GT er et virkelig uegnet kabinett for vannkjøling (ikke at det er særlig mye bedre for luftkjøling heller).

Lenke til kommentar

HAF X er best, med Phantom på en god andreplass, begge disse to har godt med plass og mulighet til vannkjøling.

Level 10 GT er ikke et godt kabinett kjølemessig, og med tanke på prislappen kunne du fått et Obsidian 800D eller et rimelig bra Lian-Li til samme prisen og disse er langt bedre for vannkjøling.

Lenke til kommentar
http://bildr.no/view/940553

hvis du er god så får du det til å se sånn ut pluss at det blir musestille :D

http://bildr.no/image/940553.jpeg

Hvor fikk du dette bildet fra? Det er maskinen til en kompis av meg!

Edit: Og til en "nogenlunde" gamingdata trenger du ikke vannkjøling. Vannkjøling er bra om du overklokker og/eller har peiling slik at du kan gjøre det skikkelig. Ang kabinett anbefaler jeg forøvrig et billig et og en modulær PSU.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

HVilke kabinett har dere 2 ? Om jeg tørr og spørre :p

Jeg har ett Cooler Master 690 Nvidia Edition ;) Ikke det beste og ikke noe gode muligheter for kabelgjemming, men jeg har vannkjøling(ferdigsett) og sleeved PSU/strømforsyning(AX 850W) :=)

Lenke til kommentar

Jeg kan jo bare vente med Vannavkjølt pc, og heller oppgradere senere ;)

Okei, Så da blir det hittil:

Kabinett; NZXT Phantom

Skjerm; BenQ 24" x2

Prossesor; Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K 3,3GHz, Socket LGA1155, 6MB, Boxed

Skjermkort kommer jeg til og kjøpe billig av en kompis :)

Så hva mer trenger jeg da ?

Lenke til kommentar

Okei, Da har jegg fått en del tips, så får jeg vel prøve og sette sammen en greit pc ;) Tror jeg venter med og kjøpe skjermer. (har en skjerm jeg kan bruke imens)

Og det skjermkortet jeg skal kjøpe av en kompis får 200kr er XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5

I fremtiden skal jeg ha 3 skjermer, så må ha se det støttes.

Så får dere si hva dere mener :p

1. Kabinett; NZXT Phantom Big Tower Hvit Kr. 1295.00

2. Prossesor; Intel® Core™ i5-2500K Processor Kr. 1695.00

3. Powersuply; Corsair HX 750W PSU Kr. 1198.00

4. SSD?; Samsung SpinPoint F3 1TB Kr. 440.00

5. CD-DVD; Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-7280S Kr. 219.00

6. Minnebrikker; Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kr. 499.00

7. Hovedkort; ASUS P8P67 PRO, Socket-1155 Kr. 1189.00

Sum Total: 6.535.00,-

Er det noe jeg har glømt ?

Er det noe som er unødvendig dyrt, som jeg heller kan bytte ut med noe billigere ?

Er det noe som er unødvendig billig, som jeg heller kan bytte ut med noe dyrere ?

Hva er deres mening ? Kunne jeg kosta på et par ekstra hundre lapper får og øke ytelsen mer ?

:]

Endret av eeQuals
Lenke til kommentar

strømforsyning gir kun strøm for komponentene inne i pc'n din... Ikke til skjermer og sånt :p

dette gir en lite pekepinn på hva ssd er ;)

7200 rpm er vanlig i en stasjonær, mens 5400 rpm er vanlig i bærbar ;)

Endret av jonskja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...