Gå til innhold

Kjøpe iPad 2 eller 1. gen?


RastaXP

Anbefalte innlegg

Heisann, tenker og investere i et slikt nettbrett og valget falt på iPad. Spørsmålet mitt er da om jeg bør velge 1. gen eller 2. gen. Jeg tror ikke kamera er noe jeg får bruk for, men er det andre ting som gjør at man absoulutt bør velge 2. gen over 1. gen?

 

Lagringsplass er heller ikke noe veldig stort poeng, da jeg kan klare meg leeenge med 16 GB. Ser forøvrig på 3G-mulighet som et pluss, men er usikker på om jeg får brukt det så mye da nettsurfring over 3G er svin dyrt.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey, på hvilken måte da? Skal primært bruke den til surfing, lesing av PDF og Spotify, og kanskje litt filmtitting. Tenker og på å koble den til TV via HDMI.

 

 

Den er raskere på alt egentlig...noe så enkelt som å surfe er raskere på iPad2. Og tanken på at det skulle gå enda tregere å laste fks en nettside hadde nesten vært uaktuelt for min del...for det går ikke super raskt.

 

Men sjekk det klippet under så ser du litt.

 

Lenke til kommentar

ipad2 uten tvil. kjappere og lettere. de ca 100 grammene i forskjell er merkbar. hadde ipad 1 før, og den var litt tung å holde i lengden. Nå har jeg Asus transformer som er mye lettere og behagelig å holde. og ipad2 er visst enda lettere enn transformern.

 

ipad1 har ikke hdmi ut. den har vga ut. men det er kun i enkelte apps. mens med ipad2 kan du speile at du ser på ipaden til tv-en.

 

surfing over 3g er da ikke så dyrt. typiske abbonnement med 500MB/sms/tlf koster jo rundt 200-lappen. 300 for det dobbelte.

Lenke til kommentar

iPad 2 er dobbelt så rask som iPhone 4, og det merkes godt i multitasking.

I tillegg har den, som Steve Jobs sa på konferansen, 9 gangerså rask grafikk.

Så, hvis du driver å spiller spill etc, vil du få mye bedre spillopplevelse på en iPad 2.

 

Som sammenligning så jeg på en video av to iPader, en 1.gen og en 2.gen.

Begge to skulle kjøre det råe bilspillet "Real Racing HD". 2.gen klarte visst rundt 60FPS.

1.gen hakket, og hadde en slags slørete kant rundt bilen.

 

Så, kort sagt: Skal du spille eller bruke harde programmer, gå absolutt for en iPad 2. Jeg har en selv, og jeg angrer ikke :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...