Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal selge felger, men treng hjelp/tips!

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg skal selge fire felger (med dekk), og har meget lite peiling på slikt frå før. Håper det er nokon som kan hjelpe meg litt med dette. :) Kan òg nevnast at éitt av dekka er punktert. Ut i frå det eg leste av dekket så var det følgande spesifikasjonar:

Nankang Ultra Sport NS-II

Steel Radian Tubeless

235/35 R19 91W

A158-3C 7051

All Weather PLUS

Og på felgene klarte eg ikkje sjå så mykje skrift, men dei er merka med PLW. Det er i hovudsak felgene som selges, og eg meiner dei samla kosta omlag 22.000, men dei er brukt 2 somrar no. Eg er difor litt usikker på kva det eigentleg er eg bør selge for, kva for spesifikasjonar eg bør ha med i annonsa, og ellers tips frå dei som veit litt meir enn eg sjølv gjer - tusen takk! :new_woot:

Eg legg òg ved nokre bilete, kanskje det hjelper:

2n1ggzo.jpg

28vxbti.jpg

2a7xxqr.jpg

2efupap.jpg

- Gaute

Endret av Gautehuus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

22 000 for fake splits? Det kan du ikke mene?

Dette er Proline Wheels PI

Det er noen ting som er greit å få med:

Bredde på felg. (Ser ut på bildene som at du har 8,5" her.)

Boltsirkel

ET/Inpress/Offset

NAV-diameter.

Med NanKang dekkene som er montert, vil jeg tippe at en ok pris for begge parter er 4 000 - 5 000.

Har du versjonen med leppe i rustfritt stål er forsåvidt denne noe dyrere, og du har muligheten for å ta mer for disse ;)

Endret av ChristR
Lenke til kommentar

Dekkdimensjonen har du oppgitt allerede. :) Den er 235/35/19 (Bredde i mm/ høyde på dekkside i % av dekkbredde / indre radius av dekket i tommer).

Når det kommer til boltsirkel og innpress, pleier det å så på navet på felgen. (Kan se ut som det står i de feltene som er innerst på eikene).

Hvis felgene har stått på VW/Audi/Skoda/Mercedes er boltsirkelen mest sannsynlig 5x112.

Hvis felgene har stått på en BMW er boltsirkelen mest sannsynlig 5x120

Dette kan selvsagt varierere litt ut i fra modell.

Hvilken bil har de stått på?

Innpress står oppført som ET xx (Altså ET etterfulgt av to siffer). Dette står som nevnt også på felgen et sted.

Når det kommer til diamenter på navet, er den enkleste måten å måle dette selv.

Noen felger er splits. Det betyr at felgene er i flere deler. Vanligvis to deler eller 3. De blir holdt sammen av skruer. Slike felger er gjerne hakket dyrere enn andre felger.

Dine felger har også skruer, men skruene her har ingen funksjon, de er bare til pynt. (Det ser iallefall ut som felgene ikke er 2-delte eller 3-delte.) Derfor kalles slike felger fake splits. Dette er vel for å få felgene til å virke dyrere enn det de faktisk er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Da er det sannsynligvis 5x112, og navdiameter 66,6 mm (ev med senterringer). Innpress står på felgene, MB har (avhengig av modell/type) mellom ca 35 og 49.

Lenke til kommentar

Litt framgong..No har eg funne følgande:

Dekkdimensjon: 235/35/19

Lk. 112, som er vel boltsirkel og ET 30, som var innpress.

Så fant eg òg ein plass der det stod 3.51x1912. Er dette noko spesielt? Og kor målar eg av nav-diameteren? :D

- Gaute

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...