Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er det trygt å ha MC stående i Trondheim?

5 stemmer

1. 1. Trygt å ha MC stående i Trondheim?

• Ja
      2
    • Ja, så lenge du tar de forhåndsregler som står nevnt.
      1
    • Nei, overhodet ikke
      2

Anbefalte innlegg

Jeg har sittet og lurt på om jeg skal våge å ta med meg motorsykkelen, nå når jeg skal tilbake til Trondheim..

Det er bare det at jeg er så veldig redd for at den enten skal bli stjålet, og/eller bli utsatt for hærverk.

Det er snakk om en litt eldre motorsykkel, tung, forholdsvis fin, ikke en ren (populær) 'R'-sykkel.

Vanligvis vil den stå litt bortgjemt inne i en bakgård (denne er låst, men alle som bor i gården har jo nøkkel..), og da under en presenning som jeg knyter fast.

Jeg kommer også til å surre fast kjetting gjennom hjulene, som det så blir hengede en stor hengelås i. Styrelåsen bruker jeg jo også, selvsagt, men denne har jo så lite å si.

Jeg har store deler av døgnet full oversikt ut i bakgården, så jeg ser jo om det er noen som prøver seg akkurat da. Men, på "vanlige dager" blir jeg jo borte, og om natten er man jo nødt til å sove...

Kan jeg ta sjansen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagen du kjøper en motorsykkel så er dette alltid en sjangs . Den kan bli stjelt den kan bli ødelagt , men Om den ikke står ute i gaten så tviler jeg på at det skjer . Om den står i en bakgård hvor mange mensker har adgang til deg . og mange mensker har mulighet til og se den fra terasse / vindu ville jeg satt den der . Om for du skal ha lit baller om du tør og kødde / stjele en motorsykkel fra et sted hvor flere mensker har mulighet og se deg . Både de som eier sykkelen og de som bor der . Og du ser godt forskjell på en som stjeler en sykkel og en som eier den når det kommer til og ta den vekk .

Jeg ville tatt den med =) men dette blir jo igjen helt opp til deg . Men det er alltid en rissiko for at noe kan skje . Det kan det med biler båter fly og tog også .

jeg trur ikke tyveri/hærverk er noe større prroblem i trondheim en noe annet sted ,

Lenke til kommentar

Dagen du kjøper en motorsykkel så er dette alltid en sjangs . Den kan bli stjelt den kan bli ødelagt , men Om den ikke står ute i gaten så tviler jeg på at det skjer . Om den står i en bakgård hvor mange mensker har adgang til deg . og mange mensker har mulighet til og se den fra terasse / vindu ville jeg satt den der . Om for du skal ha lit baller om du tør og kødde / stjele en motorsykkel fra et sted hvor flere mensker har mulighet og se deg . Både de som eier sykkelen og de som bor der . Og du ser godt forskjell på en som stjeler en sykkel og en som eier den når det kommer til og ta den vekk .

Jeg ville tatt den med =) men dette blir jo igjen helt opp til deg . Men det er alltid en rissiko for at noe kan skje . Det kan det med biler båter fly og tog også .

jeg trur ikke tyveri/hærverk er noe større prroblem i trondheim en noe annet sted ,

Alt dette har jeg allerede tenkt; og derfor har jeg veeeldig lyst til å ta den med.

Det er bare det at jeg kommer til å eksplodere av sinne ovenfor meg selv, om den skulle forsvinne (jeg er ufrivillig perfeksjonist, og av typen 'rett-skal-være-rett').

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Ta den med, Trondheim er en forholdsvis trygg by. Jeg har blant annet hatt sykkelen min stående nesten et halvt år ved togstasjonen, uten at noe skjedde med den.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at det skulle være noe problem, akkurat. I verste fall, har du jo forsikring.

Ja, jeg har det (og den skal dekke anskaffelse av tilsvarende sykkel, står det). Men, dette er sånt man ikke kan stole 100% på, for å ikke tenke på alt bryderiet det forårsaker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...