Gå til innhold

Valg av hard disk kjøp

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som kunne hjelpe meg litt ?

Jeg tenkte å kjøpe en HD på 100GB (denne skal windows lagres på) som en C disk, så en på 500GB til D disk.. Der skal jeg lagre filmer, bilder, musikk og spill.

Er på utkikk etter en 3.5" hard disk.

Pris: så billig som mulig, men fortsatt noe som er BRA!

Håper noen finner noe bra til meg :)

Mvh Patrick.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Du trenger bare en fysisk disk, den kan du dele opp i så mange stasjoner som du vil ha. Du kan sette den opp slik at C: er 100GB og la resten bli d: eller enda flere stasjoner/partisjoner om ønsket.

Vil anbefale en Samsung F3 1TB (1000GB) til en pris av 395kr

https://prisguiden.no/produkt/samsung-spinpoint-f3-1-tb-112747

Denne er kjapp, stillegående og rimelig, det er ikke mange kronene å spare på å kjøpe f.eks en 500GB. Jeg har nå 6 stk Samsungdisker i maskina og en kjempefornøyd med de!

Den rimligste 500GB diskene jeg finner er en Seagate Barracuda:

https://prisguiden.no/produkt/seagate-barracuda-720012-500-gb-106863

Den er 100kr billigere, men jeg hadde gått for Samsung i stedet for Seagate. Jeg har en 500GB Seagate liggende som jeg tok ut av maskina til slutt fordi den bråka alt for mye.

Endret av Fade1
Lenke til kommentar

Det vet jeg, men vil ikke en egen disk til Windows gjøre at pcen klarer å løse oppgaver lettere? Heller for at Windows, filmer, spill, bilder, musikk osv ligger på samme hard disk?

Så tynn den Samsung F3 var ^^ er det merkbar forskjell på en hard disk med 5400rpm og en 7200rpm som den samsung F3 har ? Kan vel også nevne at den nåværende hard disken er 5-6 år gammel.. Så merker vel en liten forandring uansett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...