Outcasted Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Min MX518 har vært så trofast i så mange år nå, fått så mye juling og er fremdeles en av de beste musene jeg har brukt. Men liker lett mus, derav Razer Death Adder og Razer Abyssus. Synes selv Death Adder er litt stor, men bare en vanesak det der Når det gjelder trøbbelet med space-tasten på Black Widow Ultimate, så har jeg sendt mail til Razer og venter spent på svar Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Nei nå ble jeg også hypp på mekanisk !! 600,- for Razer BlackWidow var ikke så himla mye, men vet noen her fra forskjellen mellom standard og ultimate versjonen er? Ultimate koster 990,- på det billigste.. Lenke til kommentar
Baini Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Ultimate versjonen er med lys som kan stilles i 5 forskjellige lysstyrker. Det er også en gjennomgang for USB og Mic+Audio slik at du kan koble inn headsettet der. Det er den lille forskjellen, men du kan vis du har tid, vett og enda mer tid fikle med standard BlacWidow å få samme resulltat som Ultimate. Lenke til kommentar
MrConfusion Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Tror ikke det nye tastaturet vil gjøre meg til en grandmaster, men tror nok det blir bittelitt artigere å game fremover:) Ser på det litt som sportsutstyr, f.eks gode løpesko gjør deg ikke til en fantastisk sprinter, men det er snakk om komfort/forebygge skader etc. Mekanisk er morsomt å spille på (spesielt når du har blå med clicky! =D), føles utrolig mye bedre enn gummimembraner, og sliter ikke like mye på hendene når du sitter i lengre tidsperioder. Har jo som sagt ikke prøvd noen av de mekaniske tastaturene før, men vanskelig å finne noe å klage på når det gjelder zowien enda. Syns faktisk at de brune switchene lager en del klikkelyd og, men så har jeg heller ikke prøvd de blå enda! Ja, brune lager litt lyd, spesielt om du "bunner-ut" når du skriver. Med mekaniske trenger du ikke å trykke tastene helt ned for at de skal registrere, du føler en tactile feedback når du kan stoppe trykket. Det er på grunn av dette at folk som virkelig er gode på touch-typing kommer opp i virkelig syke hastigheter. Om du lærer deg å skrive uten å bunne ut vil du skrive pokkers raskt. Jeg greier det ikke helt enda, men prøver =P. Men når du bunner ut vil det selvfølgelig lage en del lyd, siden tasten vil treffe backplaten. Men når man sier at blå brytere har clicky sound, snakker vi om en innebygd klikkelyd laget for å indikere når tasten har registrert, altså kommer klikkelyden med det vi kaller "actuation". En slik lyd har ikke brune =) Når det gjelder mus har jeg en logitech mx518, skikkelig gammel billigmus men(hvis det er lov å si) mx518 er ganske kjent og brukes fortsatt av mange idag. Jeg syns selv den er veldig behagelig. Billig betyr ikke alltid dårlig Tror det blir et filco etterhvert ja! Og slik begynner det... =P Lenke til kommentar
MrConfusion Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Nei nå ble jeg også hypp på mekanisk !! 600,- for Razer BlackWidow var ikke så himla mye, men vet noen her fra forskjellen mellom standard og ultimate versjonen er? Ultimate koster 990,- på det billigste.. Gausland oppsumerte alle forskjellene. Ultiamte versjonen er mye ekstra penger for lys som ser litt småharry ut uansett. Gå for ikke-ultimate versjonen, det er et utrolig godt tastatur for prisen! =) Om du først har lyst å legge en tusenlapp i et brett ville jeg ikke gått for en Razer, da er det bedre alternativer. Lenke til kommentar
g0b Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Jeg bestillte nettopp Filco Majestouch 2 med Svensk/Finsk layout med blue switches. Stod mellom det og Das Keyboard Ultimate Model S eller hva nå en det het, det med EU layout uten trykk på tastene. Gikk for Filco sitt siden det ikke er glossy, noe som kan være et mareritt når du kanskje spiser nudler og det skvetter noe på tastaturet eller at du svetter etter litt fetere mat. Kan gi deg beskjed hvordan det er å bruke vis du ikke planlegger å kjøpe før om et par dager. Prisen på begge er så og si det samme, bare på Filco sitt akkuratt der må du betale tollavgift, jeg tenkte å bestille Das Keyboard da fra getdigital.de, som tar vekk VAT og legger automatisk til Norsk moms, som gjør det billigere for deg. Bestilte nettopp et filco tastatur fra keyboardco.com og det virker som om de også trekker i fra momsen: ) 1 off FKBN105MC/SWB2 (Swedish/Finnish Filco Majestouch-2, NKR, Click Action Keyboard) @ £95.00 Sub Total £95.00 Carriage £13.45 VAT @ 0% £0.00 Total £108.45 Skal bli artig å sammenligne brune mot blå switcher: ) Endret 5. august 2011 av g0b Lenke til kommentar
MrConfusion Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Bestilte nettopp et filco tastatur fra keyboardco.com og det virker som om de også trekker i fra momsen: ) 1 off FKBN105MC/SWB2 (Swedish/Finnish Filco Majestouch-2, NKR, Click Action Keyboard) @ £95.00 Sub Total £95.00 Carriage £13.45 VAT @ 0% £0.00 Total £108.45 Skal bli artig å sammenligne brune mot blå switcher: ) Alltid moro å sammenligne switches. Husk også at det er mye mer en bare bryterne som bestemmer helhetsfølelsen av tastaturet. Og ja, Keyboardco trekker fra moms, men husk at du kommer til å måtte betale norsk moms i tollen! Som kommer på 25% av vareprisen, om du da ikke er like heldig som min kamerat som fikk tilsendt en Das Keyboard fra amerika som tollen ikke orket å stoppe =P Tror du kommer til å bli storfornøyd med Filco'n! Om du mot formodning ikke skulle like den like godt som Zowien står jeg først i køen til å ta over eierskap av Filcoen, bare sånn at det er sagt! Lenke til kommentar
Baini Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Jo de trekker fra VAT som vi slipper å betale. Men getdigital.de legger til den Norske momsen slik at du slipper avgiftene til de surringene som orker stå å gjøre livet surt for andre som bare vil ha ting man ikke kan få her i Norge. Lenke til kommentar
g0b Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 Alltid moro å sammenligne switches. Husk også at det er mye mer en bare bryterne som bestemmer helhetsfølelsen av tastaturet. Og ja, Keyboardco trekker fra moms, men husk at du kommer til å måtte betale norsk moms i tollen! Som kommer på 25% av vareprisen, om du da ikke er like heldig som min kamerat som fikk tilsendt en Das Keyboard fra amerika som tollen ikke orket å stoppe =P Tror du kommer til å bli storfornøyd med Filco'n! Om du mot formodning ikke skulle like den like godt som Zowien står jeg først i køen til å ta over eierskap av Filcoen, bare sånn at det er sagt! hehe, ja kan tenkte meg at det er mange faktorer som avgjør! Har akkurat hatt en kompis på besøk nå som også måtte kjøpe nytt tastatur etter å ha testa zowien : p Skal komme med tilbake melding når jeg får filcoen : p Jo de trekker fra VAT som vi slipper å betale. Men getdigital.de legger til den Norske momsen slik at du slipper avgiftene til de surringene som orker stå å gjøre livet surt for andre som bare vil ha ting man ikke kan få her i Norge. Åja, da henger jeg med! Får håpe jeg slipper unna jeg og : ) Lenke til kommentar
g0b Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 Min MX518 har vært så trofast i så mange år nå, fått så mye juling og er fremdeles en av de beste musene jeg har brukt. Men liker lett mus, derav Razer Death Adder og Razer Abyssus. Synes selv Death Adder er litt stor, men bare en vanesak det der Når det gjelder trøbbelet med space-tasten på Black Widow Ultimate, så har jeg sendt mail til Razer og venter spent på svar sorry, glemte å svare på posten din jeg, ble så mange ting på en gang : p får håpe de har bra kundeservice da! Hvis ikke kan du jo prøve å heve kjøpet hvis det ikke er gått for lenge? så kan du jo kjøpe et nytt, eller eventuelt et annet et: ) Lenke til kommentar
Baini Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Fikk mitt Filco Majestouch 2 i dag, sitter å skriver på det nå, er helt forferdelig deilig! Eneste er at den klikkingen fra det kan irritere folk på skype osv, eller kan buste deg vis du er slik som meg, har en gretten mor som ikke liker at du sitter lenge oppe. Lenke til kommentar
g0b Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Fikk mitt Filco Majestouch 2 i dag, sitter å skriver på det nå, er helt forferdelig deilig! Eneste er at den klikkingen fra det kan irritere folk på skype osv, eller kan buste deg vis du er slik som meg, har en gretten mor som ikke liker at du sitter lenge oppe. Okei, når bestilte du da? Bestilte mitt natt til lørdag, tror den ble sendt mandag eller tirsdag. Men får ingen resultater på pakkesporinga enda. Begynner å bli litt utålmodig : p Lenke til kommentar
Baini Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Onsdag 3. August, det kom til postkontoret i går, men jeg glemte jo selvfølgelig å sjekke postkassa FØR jeg reiste ned å kjøpte dill å dall, så når jeg kom hjem var det 15 min til de stengte :/ Men det tar jo en stund å regne ut 25% av et tall å legge på 117,- for så å videresende pakken. Lenke til kommentar
g0b Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 hehe, typisk det! Brukte du forresten pakkesporinga du eller? Min funker nemlig ikke, håper pakka mi er like rundt hjørnet for det Lenke til kommentar
Baini Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Min fungerte bare til Norge, videre måtte jeg bare stole på at posten gjorde jobben sin. Lenke til kommentar
g0b Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 fant hentelapp i postkassa mi jeg når jeg sto opp i dag : ) så nå skriver jeg med filco Virker skikkelig solid, behagelig klikkelyd også fornøyd! Lenke til kommentar
MrConfusion Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 fant hentelapp i postkassa mi jeg når jeg sto opp i dag : ) så nå skriver jeg med filco Virker skikkelig solid, behagelig klikkelyd også fornøyd! =) Hva likte du best av blå og brune brytere? Blir vel til at det er Cleritas-en som "gis" videre til søsken? Lenke til kommentar
g0b Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 fant hentelapp i postkassa mi jeg når jeg sto opp i dag : ) så nå skriver jeg med filco Virker skikkelig solid, behagelig klikkelyd også fornøyd! =) Hva likte du best av blå og brune brytere? Blir vel til at det er Cleritas-en som "gis" videre til søsken? Må si at jeg virkelig likte klikkelyden som de blå switchene lager! Jeg kjenner også motstanden i knappene bedre, slik at jeg vet når har trykt nok liksom Jeg har vært ganske var på om doubletapping var et problem, men har ikke merket noe til det : ) Filcoen har også mye glattere å bedre knapper, kjenner ikke ujevnhetene der bokstavene er trykt på knappene så godt som på zowien Eneste som jeg savner er multimedieknapper siden jeg ofte spiller og hører på spotify samtidig, men synd at man ikke kan lage custom snarveier i spotify. Men går kanskje ann å lage custom multimedie knapper i windows? slik at jeg kan trykke alt + f1 for å sette på pause f.eks? Bruttern overtar nok zowien ja : ) Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Hvis bare de kunne lage flere mekaniske tstaturer. Skulle kjøpt det der steel series v6 eller hva det hette hadde det bare hatt backligthing i tillegg. Endret 22. august 2011 av FullSpectrum Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 fant hentelapp i postkassa mi jeg når jeg sto opp i dag : ) så nå skriver jeg med filco Virker skikkelig solid, behagelig klikkelyd også fornøyd! =) Hva likte du best av blå og brune brytere? Blir vel til at det er Cleritas-en som "gis" videre til søsken? Må si at jeg virkelig likte klikkelyden som de blå switchene lager! Jeg kjenner også motstanden i knappene bedre, slik at jeg vet når har trykt nok liksom Jeg har vært ganske var på om doubletapping var et problem, men har ikke merket noe til det : ) Filcoen har også mye glattere å bedre knapper, kjenner ikke ujevnhetene der bokstavene er trykt på knappene så godt som på zowien Eneste som jeg savner er multimedieknapper siden jeg ofte spiller og hører på spotify samtidig, men synd at man ikke kan lage custom snarveier i spotify. Men går kanskje ann å lage custom multimedie knapper i windows? slik at jeg kan trykke alt + f1 for å sette på pause f.eks? Bruttern overtar nok zowien ja : ) Tenker jeg skal bestille en Filco, men er litt usikker på brune eller blå brytere. Hva tenker du om hva som blir best? Skal brukes til allsidig gaming (DOTA, RPG, FPS) og programmering. Jeg hadde egentlig bestemt meg for blå brytere, men ble litt usikker etter å ha lest artikkelen på Tom's Hardware som ga inntrykk av at brune brytere skulle passe best til mitt bruk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå