entername Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Hei Har fått i oppdrag på jobb å utforske mulegheitene for å lage eit standardbrev for utsending av ansatt e-post. Lista over brukarar med korresponderande passord er i eit excel ark. Eg har komt so langt at eg greier å bruke MergeField funskjonen til å hente ut eit namn med korresponderande passord, men eg vil helst lage eit slikt standardbrev til alle brukarane som står lista opp i excel arket samtidig. Er det nokon som veit om dette er muleg uten at ein må begynde og ta i bruk macroar på noke vis? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Så hver ansatt skal få et brev hvor det står hans e-post og passord? Det høres ut som standard fletting. Skriv ferdig standardbrevet ditt, men la navn, adresse, e-post og passord forbli blanke. Så finner du funksjonen "Åpne datakilde" hvor du velger Excel-filen din. Sett markøren der navnet til den ansatte skal stå og velg "Sett inn flettefelt" og velg navn fra listen. Dette forutsetter naturligvis at Excel-filen har overskrifter i kolonnene hvor dataene står. Gjenta prosessen for adresse og de andre feltene før du velger "Flett til nytt dokument". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå