Fruitdealer Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Jeg har hørt at Bil forsikring er bare tull og tøys, fordi man betaler måned, og hvis det blir en ulykke så må du betale for KRASJET as well, så jeg bare lurte på om dett er sant?!?! eller er dette egen andel? Lenke til kommentar
JVM91 Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Altså, uten forsikring (ansvarsforikring), så får du ikkje lov og bruke bilen en gang. Men, det finnes mange forskjellige forsikringer. Ansvar: Ansvar dekker ingen skader på egen bil og er derfor vår billigste bilforsikring. Forsikringen dekker bare skader du påfører andre i trafikken og personskader på fører og passasjer. Delkasko: Delkasko er en enkel bilforsikring som dekker skader du kan påføre andre i trafikken i tillegg til enkelte skader på egen bil. Full kasko: Kasko er vår mest solgte bilforsikring. Forsikringen dekker blant annet skader på egen bil ved kollisjon, utforkjøring og velting. I tillegg kan du få leiebil hvis bilen din må på verksted etter en skade. Og, om det skulle skje noe, og det blir en forsikringssak, så må du mest sannsyneligvis betale en egenandel for og få dekket skadene. Endret 2. august 2011 av Mr. Myhre Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Jeg har hørt at Bil forsikring er bare tull og tøys, fordi man betaler måned, og hvis det blir en ulykke så må du betale for KRASJET as well, så jeg bare lurte på om dett er sant?!?! eller er dette egen andel? Hvis du ikke er forsikret må du (av egen regning) betale for all skade som er forvoldt, også personskade. Dette kan lett bli mange millioner. Du vil med andre ord bli gjeldsslave for resten av livet. Forsikring (uansett hva du forsikrer) er en sikring mot å gå økonomisk fallit. Du har husforsikring for å sikre deg mot bl,a, brann, innboforsikring for å sikre deg mot bl.a. innbrudd og lynnedslag som ødelegger elektronisk utstyr, reiseforsikring som bl.a. dekker deg mot sykdom og tyveri på reise. Det samme gjelder for de forkjellige typer bilforsinkringer. Og ansvarsforsikring er tvunget. Den må du ha. Det øvrige er avhengig av hvilken risiko du vil utsette din økonomi for, både øyeblikkelig og i fremtiden. Lenke til kommentar
Fruitdealer Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 jaja men det jeg mener er at man betaler måned la oss si 6000kr i måned for forsikring, og så krasjer jeg og da må jeg betale for det krasjet selv om jeg har forsikring men hva blir det av de pengene jeg betaler i måned? =/ Lenke til kommentar
JVM91 Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 jaja men det jeg mener er at man betaler måned la oss si 6000kr i måned for forsikring, og så krasjer jeg og da må jeg betale for det krasjet selv om jeg har forsikring men hva blir det av de pengene jeg betaler i måned? =/ Flott pris! Haha, nei du betaler ALDRI så mye for forsikring.. Eg har delkasko på 12 000km i året, og betaler 7000 i året, det er ikkje mange kronene i mnd. Om du kræsjer og det er DIN feil, og du kun har delkasko, så dekker forsikringen skader på den andre sin bil, men du må betale for din egen selv. Har du kun ansvar så dekker forsikringen KUN personskader, du må betale resten om det er din feil. Har du full kansko så dekker forsikringsselskapet alt. Ja, du må kanskje ut med en liten egenandel på et par tusenlapper, men det er nå jaggu bedre enn å sitte igjen med flere titalls millioner i gjeld fordi du ikkje gadd og ordne forsikring. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 jaja men det jeg mener er at man betaler måned la oss si 6000kr i måned for forsikring, og så krasjer jeg og da må jeg betale for det krasjet selv om jeg har forsikring men hva blir det av de pengene jeg betaler i måned? =/ Du må betale en egenandel, ikke for all skaden. Jeg har vel 4000 i egenandel, dvs. om jeg kræsjer og totalvraker en bugatti til 5 000 000 må jeg betale 4000, pluss at jeg antagelig mister noen opptjente % på forsikringen, jeg må da betale litt mer pr mnd. De 6000 du betaler i måneden(som forresten er VELDIG mye), går til alt av uhell som kan skje med og på bilen din. Om du kjører av veien koster det deg f.eks 4000(egenandel) pluss evt. tap av bonus for å få den fikset, selv om det kanskje er skader for 100 000, om du har full kasko da. Det er ikke slik at du på noen som helst måte betale for de faktiske skadene du gjør. Lenke til kommentar
Fruitdealer Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 jaja men det jeg mener er at man betaler måned la oss si 6000kr i måned for forsikring, og så krasjer jeg og da må jeg betale for det krasjet selv om jeg har forsikring men hva blir det av de pengene jeg betaler i måned? =/ Du må betale en egenandel, ikke for all skaden. Jeg har vel 4000 i egenandel, dvs. om jeg kræsjer og totalvraker en bugatti til 5 000 000 må jeg betale 4000, pluss at jeg antagelig mister noen opptjente % på forsikringen, jeg må da betale litt mer pr mnd. De 6000 du betaler i måneden(som forresten er VELDIG mye), går til alt av uhell som kan skje med og på bilen din. Om du kjører av veien koster det deg f.eks 4000(egenandel) pluss evt. tap av bonus for å få den fikset, selv om det kanskje er skader for 100 000, om du har full kasko da. Det er ikke slik at du på noen som helst måte betale for de faktiske skadene du gjør. Å ja takk for hjelpen, now i understand more =) Btw det med 6000kr er bare en eksempel =) Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Om du kræsjer og det er DIN feil, og du kun har delkasko, så dekker forsikringen skader på den andre sin bil, men du må betale for din egen selv. Har du kun ansvar så dekker forsikringen KUN personskader, du må betale resten om det er din feil. Må du holde tunga rett i munn, ansvarsforsikring dekker all skade du forvolder på andres eiendom og personskade. Delkasko har ingenting med skade du forvolder på andre. 1 Lenke til kommentar
JVM91 Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Om du kræsjer og det er DIN feil, og du kun har delkasko, så dekker forsikringen skader på den andre sin bil, men du må betale for din egen selv. Har du kun ansvar så dekker forsikringen KUN personskader, du må betale resten om det er din feil. Må du holde tunga rett i munn, ansvarsforsikring dekker all skade du forvolder på andres eiendom og personskade. Delkasko har ingenting med skade du forvolder på andre. Ohoii, gikk litt fort i svingene her kanskje, beklager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå