ReGaiN Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Lurer på hvordan jeg skal lodde disse sammen? Den ene er en VGA kabel og den andre er en D-Sub 15 . Den ene er fra en pc, mens den andre er fra z-2300 høytallerene mine.. Endret 3. august 2011 av ReGaiN Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Er ikke VGA men D-Sub 15. Det er vel lettere sagt enn gjort å koble sammen disse med mindre du vet hvilke leder som gikk til hvilke pin på den originale pluggen. Edit: Fant noe som kan være interessant: NAME | Color | PIN | What it is... WA1 & WA2 | Black (big) | CASE | Are common or Ground.. Also Audio Ground StdBy | yellow | #5 | Turns on the Amp Vreg | Green | #4 | Voltage output ( connects to LED ) PGnd | Red | #15 | Power Ground LL | Blue | #12 | Left Line Input ( Audio + ) Sgnd | Black | #3 | Signal Ground ( Audio - ) Also Common Ground RL | Orange | #6 | Right Line Input ( Audio + ) Sline | Brown | #1 | Controls the Subs Gain via head phone return line LHP | White | #13 | Left Head Phone Rhp | Purple | #11 | Right Head Phone Tar selvfølgelig forbehold om feil. Kobles f.eks. strømtilførsla til en signalleder kan du få litt magisk røyk. Nå som du vet hvilke ledere som skal til hvilke pins må du finne ut hvilke ledere som går til hvilke pins på skjermkabelen. http://www.electro-tech-online.com/repairing-electronics/100515-logitech-z-2300-controller.html Endret 2. august 2011 av BigJackW Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Så det jeg må gjøre er å finne ut av hvilke ledninger som går til hvilke pins på vga kontakta, så lodde de fast i samme nr som den på d-sub kontakta? Trenger vel ikke noe diagram der? er vel bare å bruke multimeter? EDIT: Har kommet frem til dette.. SVART .. 9 ORANGE.. 14 GUL .. 15 BRUN .. 10 RØD .. 12 LYSERØD. 1 LYSEBLÅ. 3 HVIT 1.. 2 HVIT 2.. 13 BAR .. 4 5 6 7 8 9 11 Endret 2. august 2011 av ReGaiN Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Ja. Kan bruke pipe-funksjonen evt. ohme mellom leder og pin. Her ser du nummerering av pins: Endret 2. august 2011 av BigJackW Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 Ser ikke ut som om det går, når flere viktige ting går på samme pins som jord går.. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Hvorfor har høytalerne dine en VGA-kabel? Er det skjerm i høyttalerne? Hvilken type kabel er det du forsøker å lage egentlig? Lenke til kommentar
Sowny Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Skal du forlenge den fra anlegget? Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 Den svarte kabelen går inn i subwoferen og gir lyd til anlegget. Min gikk i stykker helt intill denne kontakta, så da tenkte jeg at jeg skulle prøve å lodde på en annen kontakt som var helt lik. Var visst ikke en VGA kabel, men en D-sub 15 kabel Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 ingen forslag? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Hva med å lodde ny D-sub på ledningen fra anlegget slik den var, og så lage en skjøtekabel med D-sub i hver ende som er koblet 1 til 1? PFSK f.eks. får du i 16-leder. Da vil du jo fort se om det i det hele tatt går ann å skjøte/forlenge kabelen. Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Har lett litt etter en d-sub 15 kabel og fant denne. Tror dere den kommer til å funke? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 d-sub 15 er ikke spec på en kabel. D-sub er navnet på connectoren (hvis du ser etter så ser du at fronten har form som en D), og tallet er antall pinner. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Den enkleste metoden er å bruke ett måleinstrument, og pipe ut. Men det ser ut til at du allerede har kappet lydkabelen? Hvis ikke så kunne du åpnet isolasjonene, og kuttet 1 og 1 kabel, og pipe ut hvilen som går hvor. Så finne den tilsvarende på den nye, og skjøte denne med den du kappet fra engeten. Alle har vel forskjellige farge, så det skal nok fortsatt fungere. Du trenger heller ikke lodde, det holder å tvinne dem sammen og skru dem i en "sukkerbit". Det blir litt klumpete, men slipper å lodde. Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Men hvor kan jeg få tak i en d-sub 15 kabel som er lik da? for skjermkabler funker ikke fordi jordinga tar mange av pinsa som lyden skal igjennom osv.. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Elfa har, men mulig du må lodde direkte på pluggen. Dette krever litt ferdighet med loddebolten siden det er nokså trangt. Dealextreme har nok også hvis du leiter, så bare VGA versjoner. Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Dreit i pluggen, lodda heller rett inn i Dsub kontakta.. Funker Fett Tusen Takk for all hjelp! Endret 18. oktober 2011 av ReGaiN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå