krix Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 så idag skal jeg kjøpe meg pc fra komplett. stasjonær:) skal funke til: APB, battlefield heroes. og muligens wow. skal også prøve å kjøre en liten server fra pcen også. så rikelig med ram:) har budskjett 9800kr O.l tips? Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 bygge selv?? Hvorfor akkurat komplett? Det finnes utallige måter å skaffe seg en pc på... Og gjerne si enda mer om bruksområdene dine Har du mye programmer oppe samtidig, skal du ha den til nedlasting(utorrent ol.) og skal du ha den på samme rom som du kanskje sover på? Hva med bruken din, spiller du mye eller spiller du innimellom og surfer mye. Hører du mye på musikk(wimp, spotify) Har du noe som helst fra før, kanskje ett operativsystem liggende( som f.eks. Windows XP eller skal du bruke linux), skal du ha en pc der hvor delene kan brukes på en pc som du vil kjøpe/bygge om noen år? Tastatur, mus, skjerm, høytalere....? Noen ønsker du har? Er du opptatt av at ting skal gå fort, kan du ha en SSD. Eller hvis du har pc'n stående på så og si hele tiden kan du jo faktisk droppe SSD og hvis den står på rommet så kan ett stille kabinett sammen med ett stille skjermkort og vannkjøing av CPU være veien og gå Lenke til kommentar
krix Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 har tenkt og surfe veldig mye, den skal være på rommet mitt /helst rundt 24/7 også. har en liten server jeg vil kjøre uten at det blir lagg mens jeg surfer.. kan godt bestille andre steder også, men komplett har base i sandefjord ( der jeg bor). andre tips? Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Andre tips? Tipset mitt er å svare på spørsmålene mine så du får en pc som du vil bli mer fornøyd med Du sier at den skal mest sannsynlig være på 24/7... Trenger du da UPS som skal gjøre at pc'n din ikke skrur seg av ved korte strømbrudd osv? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=575386 Vil du ha ett kabinett, skjermkort, PSU, cpu(kjøler) og HDD'r som er stille siden den skal være på rommet ditt? HAr du skjerm, tastatur, mus osv...? Trenger du mye lagringsplass? Vil du ha SSD i pc'n din? du vet hva SSD gjør/er? Jeg antar at du skal bygge selv, ikke sant? Lenke til kommentar
krix Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 hadde ikke tenkt å bygge selv ( vet ikke hvordan man gjør det), men kan det om det må.. har en skjerm, men den er til tven også.. så kan trenge mye.. vet ikke hva en ssd er /gjør.... 500mb harddisk holder. og ja, vil ikke at den skal bråke:P har også tenkt med windows 7. Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Harddisker i dag er på GB og TB, noe som er mye mer en MB... Skal sette opp noe så snart jeg kommer til min stasjonære, er på do nå Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 vil fortsatt ha svar på om du trenger mus, tastatur og annet tilbehør lager liste nå... Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) dette er noen videoer som kan gi deg ett litt bedre bilde på hva ssd er... HDD er vanlig nå til dags og SSD brukes som oftest til å ha operativsystem på 7200 RPM er vanlig inne i en stasjonær pc og 5400 rpm er vanlig i bærbare. "Jo høyere, jo bedre" Endret 3. august 2011 av jonskja Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=957268&su=8BE989AE-8C08-47C1-ACB1-AC34B8E5E45F Her har du deler som passer fint til ditt bruk mener jeg. Kan hende du har lyst på en SSD, men da velger du ett litt dårligere skjermkort og tar en 60 GB SSD Skal prøve å finne noen guider på hvordan man skal bygge pc Endret 2. august 2011 av jonskja Lenke til kommentar
109A3GNM Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Veldig bra byggeguide. Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) http://www.pcityourself.com/building/introduction.php som han over meg har kommet med, så er dette en god illustrasjon http://www.klikk.no/teknologi/data/article338052.ece http://www.idg.no/pcworld/tips_og_guider/maskinvare/pc/article166861.ece Her har du en serie med flere videoer av samme fyr som tar for seg en del av gangen tror jeg .. Endret 2. august 2011 av jonskja Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303162 kan være lurt å ha med en av disse som festes til armen din og ulakkert stål i kabinettet Lenke til kommentar
krix Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 vil fortsatt ha svar på om du trenger mus, tastatur og annet tilbehør lager liste nå... mente mb.. ja trenger skjerm og slikt tror jeg.... Lenke til kommentar
krix Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=957268&su=8BE989AE-8C08-47C1-ACB1-AC34B8E5E45F Her har du deler som passer fint til ditt bruk mener jeg. Kan hende du har lyst på en SSD, men da velger du ett litt dårligere skjermkort og tar en 60 GB SSD Skal prøve å finne noen guider på hvordan man skal bygge pc vil ha ssd:D så dette tar 5 byggedager fra komplett? Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 dette er selvbygg... En pc som komplett skal bygge til deg blir dyrere for at dem skal gidde å bygge den for deg. Dessuten så er ikke valgmulighetene de samme :/ Hvis du tror du greier å bygge den selv, noe som er sykt enkelt, så kan du jo bare bestille og bruke en dag på å bygge for å få pc'n raskere og billigere Lenke til kommentar
krix Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 (endret) kan du ordne på listen så ssd og slikt blir med? hva er rammen? btw: om jeg bestiller de nå, får jeg dem imorgen da? ( bor i samme by som lageret er i ) edit: får vell bruke den 27 tommeren jeg har til tv til pc skjerm...XD Endret 2. august 2011 av krix Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 skjerm og slikt tror du?? trenger du mus, tastatur og skjerm?? har du noe fra før? Lenke til kommentar
krix Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 har en skjerm som jeg kan bruke.. har også mus og brukbart tastatur:P Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 635171 Komplett Gamer - Limited Edition Varenr.:635171 Støtsikker PC-eske SteelSeries QcK, Musematte i Tøy Fractal Design Define R3 Black Pearl Silver Power SP-SS620M 620W PSU MSI P67A-GD65 B3, Socket-1155 Intel® Core™ i5-2500K Processor Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA Western Digital Caviar® Green™ 1TB Crucial m4 SSD 2,5" 64GB OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-7260S Microsoft SideWinder X4 Keyboard USB Logitech MX518 Optical Mouse, BenQ 21,5" LED G2222HDL MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Garanti 3 år - Sende inn Lagerstatus:Ubekreftet dato 1 stk. 2.aug.2011 Denne koster 10118 kroner og er vel det du vil ha... Med skjerm, tastatur, mus og SSD. Den har ikke vannkjøling, men R3 er visstnok ett ganske så lyddempet kabinett har jeg hørt hvis du har skjerm, tastatur og mus og ikke skal kjøpe til det så kan du bygge selv lærerikt og spennende. veldig enkelt er det også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå