Gå til innhold

Borderlands 2 - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil høre deres tanker om første Borderlands? Spilte aldri det første, og lurer felt på hvordan jeg kan ha oversett et så gøy spill! Jeg og kameraten som jeg spiller med lurer litt hvordan det vil være og spille første Borderlands nå som vi har spilt 2'eren? Vil det virke kjedelig med mye mindre våpen og sånt iforhold, eller? Ser at det også er fire DLC til det første spillet..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

tja, er nå plenty med våpen i det også, historie delen er nedtonet i forhold til bl2, og litt kjedeligere miljøer, bortsett fra det så er det jo fult spillbart. dlc'ene var ikke så galne de heller.

Lenke til kommentar

må man tipse 15-20k i en smell eller kan man tipse 1k om gangen 15-20 ganger?

Har nå testet og du må tipse 15k i en smell.

Hvor mange kapitel er det egentlig? Søkte litt på nettet, og noen plasser står det ca 20 og noen andre plasser 45. Er nå på kapitel 11, der hvor du akkurat har kommet til byn etter den har kommet i luften. Hvor langt har jeg kommet sånn ca?

Lenke til kommentar

Husker ikke, men vist du gjør main questen, så er du ferdig med den i lvl 30-33. Jeg gjorde den i lvl 30.

Har nå startet som Mechromancer. Satan så OP Deathtrap er. Iallfall på de første 12 lvla. ^^ Digger den klassen so far.

Ja du er vel ca halvvei da. Men å spille igjennom på True Valt Hunter Mode er jo mye artigere, og er jo da spillet virkelig begynner.

Hvordan er det "da spille begynner" ? Testet det ut litt etter at jeg var ferdig med mainquest. Men det var jo som å begynne på nytt, bare i høyere lvl, og du får mere XP av questene osv.

Er det nye quester eller hva?

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Det er slik spillet er ment å være, passe hardt, mer variasjon av fiender og slikt småtteri

"Borderlands 2's second play-through is called True Vault Hunter Mode. Like the second play-through on Borderlands, TVHM is harder with tougher enemies. But where the first game simply tasked the player to increase their hit points and do more damage with better guns against enemies with more hit points and better guns, a second play through of Borderlands 2 requires the player to think. The AI works differently using unique behaviours. More enemies use shields. More wear armour. More are Badass class. There are enemies that only appear in TVHM. To defeat them you'll have to put those top-tier abilities to good use. And in co-op, which automatically scales up the challenge depending on how many are in your party, understanding how different classes work together is essential."

Endret av Sir3n
Lenke til kommentar

Hvordan får man sånne shift codes? Står bestandig at "could not contact gearbox shift" når jeg går via Extras i spillmenyen. Enda jeg har laget konto og logget inn og linket det mot Steam-kontoen min.

Står også på wiki at man kan få dem via et par twitter-kontoer, men ingen av dem har postet noe koder på mange uker. Er ikke shift-greiene aktivt enda?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Du har ganske dårlig Luck score, Mann_av_gull. Men sånt skjer all den tid random loot er random. :/

Samtidig skal det sies at jeg og har kasta inn sikkert 500k på moxxi automatene og aldri fått noe høyere enn lilla items. :)

Edit: Så kommentarene på Moxxi tips, såvidt jeg vet kan du selge det første våpenet du får og få en ny en senere, tilpasset din level, men "Good touch" gir hun bare ut en gang. M.a.o en god ide å vente til 50 med å tipse for den. :) Rett meg om jeg tar feil.

Regner med du har spilt mye med andre da? Looten blir mye bedre når man er flere. Har selvfølgelig mye med Level å gjøre også. Fikk du dine orange i True Vault Hunter Mode, eller i normal? Og var du i co-op da du fikk de?

Vel, med Level 38 Commandoen min Så fikk jeg først en Corrosive Bad touch. Så tipset jeg mer (I samme seanse) og fikk en firedamage Good Touch.

Med Level 27 Gunzerkeren min så fikk jeg 1 stk. Corrosive Bad Touch. Som jeg sa hadde jeg ikke mer penger å tipse med etter det. Tror det er ganske random om man får Good eller Bad Touch.

Har funnet 4 orange drops hittil, den første var i coop gruppa mi med to andre, en level 20-something Infinity pistol. Den andre så jeg i single player, en orange granatmod fra Boom Bewm eller hva de nå heter, turret bossen man treffer på ganske tidlig i spillet, modden var rundt level 10. Nummer tre fant jeg også i single player med en commando, en level 13 KerBlaster rifle. Den siste fant jeg og i single player, en god kjenning fra BL1, en Inferno sniper rifle som droppet av Warrior i slutten av Playthrough 1.

Lenke til kommentar

Da har jeg laget et våpen som skyter så brutalt at xboxen ikke klarer å holde følge med hva som skjer i bildet :dribble: !!!

Artig dette her. Eksprimentere mer i kveld tenker jeg.

Bruker også en granat som har damage på 65 000 x 37, men den har jeg stjelt av noen andre.

Borderlands 2 virus gir ødelagt save

This is a warning that has been running around the internet today. If you play Borderlands 2 with random folks, you are increasing the risk of an infection of your Borderlands 2 save file. This save file denies respawning of characters and cannot be remedied currently. As of right now, the only folks that seem to be infected are Xbox 360 and PC players. So, if you see that your savefile for Borderlands 2 is called, "Graveyard.sav," your only option is either delete the file and start the game over or send your save file off to a member of the modding communities.
It is unknown if this is a malicious attack or simply a glitch. Gearbox has not rleased any statements on this problem yet.
Here is a post from GameFAQs (which is currently down) that the Better Gaming Bureau pulled:
What is graveyard.sav? What does this have to do with me?
When you get hit by the glitch that turns your save into graveyard.sav, upon entering FFYL and then subsequently dying for whatever reason, you will never respawn. You die and go into a free roam camera. If you try to load another character, dashboard, restart your xbox, etc, your save data is completely gone and there is no hope of recovering it at that point, as it is renamed graveyard.sav and is missing the majority of the data it once had.
What?! How did I get this?
The glitch originated with the modding community and may or may not have been accidental. It spread from there, and it passes from the infected player to all other players in the game with said infected player. At this point, it’s a terrible chain, and chances are it passed to you through some randoms.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Hva som er så morsomt med det? Er jo å bruke cheats.

Fiksa den for deg.

Skriver under på at Mechro (og særlig Deathtrap) er hinsides OP til å begynne med, det jevner seg ut etter hvert, men å kjøre BFF-treet gjør spillet ganske soft hele veien igjennom. Spesielt hjelper det med self-healingen man får helt på starten, og shield-regen fra DT. Er det forresten andre som opplever at DT hiver shield på fiender med ujevne mellomrom? Teit uvane! Det sagt, man kan ha det desto mer moro med all hurlumheien fra Ordered Chaos, og Little Big Trouble-treet har så høy BANG-ZAP-BOOM-faktor at det er vanskelig å sitte stille i stolen. Prøv en Tediore-pistol med kjapp reload og shock-nova hver gang du lader om, for eksempel. Snaskens!

Plukka opp en legendary classmod (for feil klasse) her om dagen, det så jeg aldri i det første spillet? Sånt liker jeg!

Lenke til kommentar

Hva som er så morsomt med det? Er jo akkurat som å bruke cheats.

Som jeg alt skrev så har jeg to saver. En der jeg bruker kun for å lege og teste ut nye våpen, og en der jeg følger historien uten noen ekstra tillegg.

Så i påvente av flere DLC og mulighet for ekstra lvl så ser jeg ikke noe gale i å teste nye våpen som er langt forbi legendary i bruk.

Og fusk?

Er jo ikke som om at der er flere mission igjen å ta, så hva fusker jeg meg til da?

Lenke til kommentar

Ja skjønner det. Men er jo ikke så morsomt med så OP våpen. :p Dreper jo alt med en gang. ^^ Men er vell litt gøy å teste ut. Får se om jeg får testet ut det jeg også. Siden jeg aldri får tak i orange våpen. :(

Testet forøvrig den pirat DLC'en igår. Faen så jeg lo av han fyren du først møter i Oasis. :D

Dette spillet er og blir det mest geniale jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

Ja jeg hadde aldri brukt de våpen dersom det var under missions. Er kun for å teste å se hvor bra våpen en kan klare å lage.

Har fått til å lage sorte våpen, flere hakk over legendary.

Måtte dele ett våpen med en kompis da han stod fast på DLC med en av de umulige der. Selv har jeg ikke kommet så langt i spillet enda med min "seriøse" karakter, men håper å klare det uten å måtte ta frem slike våpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...