Gå til innhold

Nybegynner på strømforsyning trenger kjøpshjelp

Anbefalte innlegg

Hallo . Som tittelen sier trenger jeg ny strømforsyning .

Jeg har aldri kjøpt det før siden jeg enten har fått eller hat fra eldre dataer .

Så jeg lurte litt på er det noen Spesielle merker jeg bør ungå ?

Er det sånn at er den veldig billig så er den dårlig selvom den kanskje har like mye Watt som en som er ganske mye dyrere ?

Eller ? Kan ikke en dritt om Strømforsyninger egentlig :p hadde vært fint med litt kjøpshjelp

Og hvor mye mer watt en 500 trenger jeg når Skjermkortet trenger 500 watt ?

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva tenker dere om denne

http://www.pixmania.com/no/no/3299292/art/heden/pc-stromforsyning-psxa840.html?srcid=1951&Partenaire=kelkoo_no&CodePromo=oui

Er det sånn at er den veldig billig så er den dårlig selvom den kanskje har like mye Watt som en som er ganske mye dyrere ?

Hmm.. Den virker litt for billig, ser også at det ikke er så veldig mange utgangsforbindelser på den. Har heller aldri hørt om det merket.

Det man må tenke på er jo hva skal du koble til;

Hvor mange pcie kontakter skal på skjermkortet?

Hvor mange harddisker?

Kabinettvifter?

Er det en 4 el 8-pins ATX12V kontakt på hovedkortet?

Jeg har ihvertfall veldig god erfaring med Corsair sine psuer.

Det er vel sånn at man får det man betaler for, så vil anbefale og ligge litt mer penger i det enn det der. Og som sagt var det vel veldig begrenset hva man kunne koble til den du linket til.

Evetuelle fremtidige oppgraderinger kan jo være smart og ta med i vurderingen, husker jeg kjøpte en 500w en gang i tida også oppgraderte jeg litt så måtte jeg ha en ny 750w. :blush:

Endret av Amookk
Lenke til kommentar

Jeg har ingen vifter , Eneste jeg trenger er den store til hovedkortet en til hardisk og en liten til hovedkort og en til skjermkort .

Har åpent kabinett ( Plexiglass) 2 etasjer åpent så har ingen vifter . Jeg bestilte Denne til 275 kr . jeg får bare prøve den eller så selger jeg den videre for 300 kr :p . Jeg har lite penger og bruke til akkuratt dette så vi får se hva som skjer . om den funker eller ikke

Kjører kun 2 Hardisker

1 skjermkort Sapphire 6870 1 gb som krever 500 W

og hovedkort . så det holder sikkert , Pluss cpu såklart.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen vifter , Eneste jeg trenger er den store til hovedkortet en til hardisk og en liten til hovedkort og en til skjermkort .

Har åpent kabinett ( Plexiglass) 2 etasjer åpent så har ingen vifter . Jeg bestilte Denne til 275 kr . jeg får bare prøve den eller så selger jeg den videre for 300 kr :p . Jeg har lite penger og bruke til akkuratt dette så vi får se hva som skjer . om den funker eller ikke

Kjører kun 2 Hardisker

Ja alt skal vel prøves :D

Den holder vel nok til ditt bruk den ja, lykke til. :)

Lenke til kommentar

Kjører kun 2 Hardisker

En PSU til så lav pris vil aldri kunne levere 750W dessverre. :/

Jeg ville vært forsiktig med å bruke den, slike billige PSUer leverer garantert ustabile spenninger og såkalt "skitten" strøm. (høy rippel). I verste fall kan den ødelegge hardwaren din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...