kyrsjo Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Hei! Jeg har en modul, la oss kalle den "MainWindow.py", som ønsker å laste noen bildefiler som ligger i undermappen "pix", slik at mappestrukturen blir: Gui/ MainWindow.py pix/ ikon.png Akkurat nå har jeg løst dette ved å hardkode den absolutte path'en til mappen "GUI" inn i scriptet mitt, men det ideelle hadde vært å trekke ut noe ala "currentModule.absolutePath()", og så bruke div stasj i os.path til å bygge path'en jeg vil ha. Finnes noe slikt, og i så fall hva heter den? Mvh. Kyrre Endret 3. august 2011 av kyrsjo Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Predefined (writable) attributes: __name__ is the module’s name; __doc__ is the module’s documentation string, or None if unavailable; __file__ is the pathname of the file from which the module was loaded, if it was loaded from a file. The __file__ attribute is not present for C modules that are statically linked into the interpreter; for extension modules loaded dynamically from a shared library, it is the pathname of the shared library file. Kilde Edit: Noe kode fra ene prosjektet mitt: SITE_ROOT = os.path.dirname(os.path.realpath(__file__)) def pj(*path): return os.path.join(SITE_ROOT, *path) så "pj('pix', 'ikon.png')" bør gi full path til "ikon.png" Endret 2. august 2011 av Terrasque Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 Mange takk, os.path.split(__file__)[0] var akkurat det jeg lette etter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå