Gå til innhold

Formatering av ekstern harddisk til FAT32.


Anbefalte innlegg

Hei:)

 

Jeg har nå kjøpt meg en Iomega 2TB Ekstern Harddisk, det er NTFS filsystem.

 

Jeg skal formatere den til FAT32, sånn at ps3 kan lese harddisken min.

Når jeg formatere den så trykker jeg på " exFAT", men også lurer jeg på hva jeg skal trykke på etter det. Hva er egentlig "Størrelsen på tildelingenhet" og hva skal jeg ta innen det?

Og hva er den høyeste størrelsen på en FIL jeg kan ha med FAT32?

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Max størrelse på filsystem med FAT32 er 2TB, men mener Windows har noen begrensninger så du ikke kan formatere større FAT32-volumer enn 32GB. Du må isåfall bruke et annet verktøy til å formatere med. Mulig noen andre kan bekrefte/avkrefte dette.

 

exFAT er ihvertfall ikke det samme som FAT32.

 

Max filstørrelse på FAT32 er 4GB.

Endret av Sokkalf™
Lenke til kommentar

Max størrelse på filsystem med FAT32 er 2TB, men mener Windows har noen begrensninger så du ikke kan formatere større FAT32-volumer enn 32GB. Du må isåfall bruke et annet verktøy til å formatere med. Mulig noen andre kan bekrefte/avkrefte dette.

 

exFAT er ihvertfall ikke det samme som FAT32.

 

Max filstørrelse på FAT32 er 4GB.

 

Hvordan kan jeg da formatere harddisken min til FAT32? Vis ikke exFAT ikke er det samme som FAT32. Men leser ps3 exFAT filsystem ?

Lenke til kommentar

PS3 kan ikke lese exFAT.

 

Hvis du ikke får opp valget om å formatere til FAT32, er det sannsynligvis pga. den tidligere nevnte begrensningen i Windows. Uforståelig at de har satt en slik begrensning, siden det ikke er noe i veien for det teknisk sett. Du kan evt. bruke et verktøy som f.eks gparted til å formatere med.

Lenke til kommentar

PS3 kan ikke lese exFAT.

 

Hvis du ikke får opp valget om å formatere til FAT32, er det sannsynligvis pga. den tidligere nevnte begrensningen i Windows. Uforståelig at de har satt en slik begrensning, siden det ikke er noe i veien for det teknisk sett. Du kan evt. bruke et verktøy som f.eks gparted til å formatere med.

 

Okei, Takk :) Skal prøve å laste ned gparted nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...