FullColor Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Altså jeg lurer på dere vet om en plass, et forum f.eks der folk med selvmords tanker samles? først og fremst norsk da. Fins det noe slikt ? Endret 2. august 2011 av AllColor Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Du burde ikke si det i offentligheten for da blir du låst inne en plass for å "få hjelp"...Nei eg vet ikke om noe slikt men vil gjerne vite Lenke til kommentar
Artorp Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Deppetråden her på forumet frekventeres ofte av folk med vanskelige perioder. Thitorkin: Skal en del til for å bli tvangsinnlagt da, er ikke slik at man blir sendt på galehus om man søker hjelp og forståelse, verken i offentligheten eller konfidensielt Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Du burde ikke si det i offentligheten for da blir du låst inne en plass for å "få hjelp"...Nei eg vet ikke om noe slikt men vil gjerne vite Dette stemmer ikke. Man må ha gjort et slags forsøk. Det er ikke så lett å få sosialhjelp. Mange må vente i flere måneder. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Du burde ikke si det i offentligheten for da blir du låst inne en plass for å "få hjelp"...Nei eg vet ikke om noe slikt men vil gjerne vite Dette stemmer ikke. Man må ha gjort et slags forsøk. Det er ikke så lett å få sosialhjelp. Mange må vente i flere måneder. Eg glemte å nevne at du blir "luket ut" som galning, eller plutselig får veldig falske omsorgsfulle venner. Ikke gøy, da det er ikke akkurat til hjelp Lenke til kommentar
A E S T H E T I C Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Jeg ble ikke "Luket ut some en galning" eller fikk falske omsorgsfulle venner, da jeg Våknet på sykehuset. Hvorfor skal alle være så kritiserende mot folk som har det vondt? Eneste jeg har fått er noen timer til psykiateren. Problem solved. Sovepiller og alkohol, say no more. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 (endret) @wApz0r Jeg tror ikke Thitorkin mente det kritsik mot de som har det vondt, det var ihvertfall ikke slik jeg opfattet innlegget hans. Men jeg kan forstå utsagnet med mange plutselige omsorgsfulle venner som, tja på en måtte bare ikke stikker så dypt for å si det slik. For til og med den uforståelsesfulle vill jo plutselig være "forståelsesfull" og stryke deg på ryggen eller hva enn ^^ ---------------------- Takker alle for svar, deppe tråden var jo kanskje det nærmseste så langt, men håper kanskje noen stikker innom tråden som har kunnskap om noe litt mer "hardcore-selvmords orientert" plass etterhvert. Endret 3. august 2011 av AllColor Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Jeg synes det er helt greit at noen vil ta livet av seg. Jeg er ingen tilhenger av den tanken at livet skal leves ut uansett hvor ille det er; dette er en vurdering hver enkelt må ta. Hvis livet er så ille at hver dag er en lidelse og det ikke er tegn til at det blir bedre i fremtiden, burde det være aksept for at man selv velger om man vil gjøre det slutt eller ikke. I visse tilfeller kan det være en rasjonell avgjørelse. Jeg håper selv at jeg har styrken til å ta livet mitt hvis jeg en dag skulle komme i en elendig forfatning. Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Jeg synes det er helt greit at noen vil ta livet av seg. Jeg er ingen tilhenger av den tanken at livet skal leves ut uansett hvor ille det er; dette er en vurdering hver enkelt må ta. Hvis livet er så ille at hver dag er en lidelse og det ikke er tegn til at det blir bedre i fremtiden, burde det være aksept for at man selv velger om man vil gjøre det slutt eller ikke. I visse tilfeller kan det være en rasjonell avgjørelse. Jeg håper selv at jeg har styrken til å ta livet mitt hvis jeg en dag skulle komme i en elendig forfatning. Hva om du klarer deg gjennom et par år med elendighet og får 40 gode år etter det? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Det vet man jo aldri, men man må ta et valg. Man vet heller ikke om hva som skjer etter døden er så ille. Jeg sier bare; la folk ta sine egne valg om noe så personlig, uten å dømme dem uansett hva de måtte velge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå