Gå til innhold

Plass for folk med selvmords tanker ?

FullColor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du burde ikke si det i offentligheten for da blir du låst inne en plass for å "få hjelp"...Nei eg vet ikke om noe slikt men vil gjerne vite :)

Dette stemmer ikke. Man må ha gjort et slags forsøk.

Det er ikke så lett å få sosialhjelp. Mange må vente i flere måneder.

Lenke til kommentar

Du burde ikke si det i offentligheten for da blir du låst inne en plass for å "få hjelp"...Nei eg vet ikke om noe slikt men vil gjerne vite :)

Dette stemmer ikke. Man må ha gjort et slags forsøk.

Det er ikke så lett å få sosialhjelp. Mange må vente i flere måneder.

Eg glemte å nevne at du blir "luket ut" som galning, eller plutselig får veldig falske omsorgsfulle venner. Ikke gøy, da det er ikke akkurat til hjelp :whistle:

Lenke til kommentar

@wApz0r Jeg tror ikke Thitorkin mente det kritsik mot de som har det vondt, det var ihvertfall ikke slik jeg opfattet innlegget hans. Men jeg kan forstå utsagnet med mange plutselige omsorgsfulle venner som, tja på en måtte bare ikke stikker så dypt for å si det slik. For til og med den uforståelsesfulle vill jo plutselig være "forståelsesfull" og stryke deg på ryggen eller hva enn ^^

----------------------

Takker alle for svar, deppe tråden var jo kanskje det nærmseste så langt, men håper kanskje noen stikker innom tråden som har kunnskap om noe litt mer "hardcore-selvmords orientert" plass etterhvert.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt greit at noen vil ta livet av seg. Jeg er ingen tilhenger av den tanken at livet skal leves ut uansett hvor ille det er; dette er en vurdering hver enkelt må ta. Hvis livet er så ille at hver dag er en lidelse og det ikke er tegn til at det blir bedre i fremtiden, burde det være aksept for at man selv velger om man vil gjøre det slutt eller ikke. I visse tilfeller kan det være en rasjonell avgjørelse. Jeg håper selv at jeg har styrken til å ta livet mitt hvis jeg en dag skulle komme i en elendig forfatning.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt greit at noen vil ta livet av seg. Jeg er ingen tilhenger av den tanken at livet skal leves ut uansett hvor ille det er; dette er en vurdering hver enkelt må ta. Hvis livet er så ille at hver dag er en lidelse og det ikke er tegn til at det blir bedre i fremtiden, burde det være aksept for at man selv velger om man vil gjøre det slutt eller ikke. I visse tilfeller kan det være en rasjonell avgjørelse. Jeg håper selv at jeg har styrken til å ta livet mitt hvis jeg en dag skulle komme i en elendig forfatning.

Hva om du klarer deg gjennom et par år med elendighet og får 40 gode år etter det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...