Gå til innhold

[Løst] Samme Skjermkort?

Lakshmi

Anbefalte innlegg

Hei,

Er på utkikk etter et nytt skjermkort, og er selvsagt usikker på hvilket jeg skal kjøpe.

Imidlertid er det noe jeg lurer på: Om vi tar utgangspunkt i f.eks "Radeon 6990".

XFX Radeon HD 6990 4GB GDDR5

HIS Radeon HD 6990 4GB GDDR5

ASUS Radeon HD 6990 4GB GDDR5

her ser jeg det er mange "samme", men dog ulike skjermkort. såvidt jeg kan se er de alle like.

har de ikke like mange porter for så og ikke snakke om ytelse?

Ser den samme tendensen hos Nvidia.

Den eneste forskjellen jeg så langt kan se er prisforskjellen. Krysser fingrene for at noen der ute kan hjelpe meg med å forstå forskjellen.

Endret av Lakshmi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange modeller kan komme med alternative design som er mer stille eller yter bedre, i HD 6990s tilfelle er ikke dette tilfellet.

Om du ser på kort rundt 2000 kr finner du nok en haug av modeller. I bunn og grunn er de alle like, men hver modell har alltid noen bonuser.

Jeg tviler også på at du har behov for et 6990 for å bare spille spill :p

Post her når du har funnet et kort du vurderer å kjøpe og si hvilken oppløsning og krav du har.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Vurderer sterkt enten å kjøpe 6990, eller GTX 590.

oppløsningen "må" være 2560 x 1600.

Kortet vil stort sett bli brukt til film og (intens) spilling. Har i løpet av de siste årene blitt veldig kresen når det gjelder innstillinger, slik at mitt nåværende Nvidia 295, begynner å ha problemer med de nyeste spillene. Får heller ikke til å kjøre direct x11 med dette.

Tenker forsåvidt å investere litt når jeg først kjøper et skjermkort, slik at jeg i alle fall har det i et par år.

Lenke til kommentar

Jeg hadde heller kjøpt to HD 6950 i Crossfire og overklokket dem til 900+ MHz: bedre ytelse, mindre støy og likt effektforbruk.

Angående et "fremtidsrettet" grafikkort er det ingenting som er mer fremtidsrettet enn å kjøpe den ytelsen du trenger nå og oppgradere for hvert generasjonshopp, neste generasjon med grafikkort ser ut til å komme ut i løpet av året og da er det liten grunn til å legge såpass mye penger i grafikkort om du ikke skal selge og bytte ut rimelig fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...