Gå til innhold

Bo i Thailand

ankirbabe

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ønsker å bo i Thailand, vil ta med meg uføretrygden min.

Ønsker å finne meg en leilighet til rundt 5000 kr i mnd.

Hvordan går man fram mtp. turistvisium, oppholdstillatelse m.m.? Hvordan er regelverket mtp. den norske uføretrygden og opphold i utlandet?

Håper det er noen norske menn her som har mye erfaring med det å bo i Thailand. Fortell gjerne, kom også med noen anbefalinger.

Mvh

Endret av ankirbabe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan du ikke. Du får kun beholde uføretrygden hvis du holder deg innen EØS landene. Det nærmeste du kommer er Bali som er underlagt nederland.

edit. Aruba utenfor kysten i sør amerika er også ett valg. Er også underlagt nederland.

Endret av SuperGoo
Lenke til kommentar

Det kan du ikke. Du får kun beholde uføretrygden hvis du holder deg innen EØS landene. Det nærmeste du kommer er Bali som er underlagt nederland.

edit. Aruba utenfor kysten i sør amerika er også ett valg. Er også underlagt nederland.

Du kødder vel nå? :( Er jo ikke mange horer der. Mine drømmer er knust :cry:

Endret av ankirbabe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager.Livet er hardt :( Men der er mye horer på Bali også. En kompis av meg på uføretrygd flytta dit som alternativ til Thailand og stortrives :)

Lenke til kommentar

Beklager.Livet er hardt :( Men der er mye horer på Bali også. En kompis av meg på uføretrygd flytta dit som alternativ til Thailand og stortrives :)

Men Thailand er jo mye bedre. Er jo mange nordmenn som flytter dit, er du sikker på dette med uføretrygden? Thailand er jo kjent for å være et paradis for uføretrygdede nordmenn.

Lenke til kommentar

Har hatt tanker om opg flytte il Thailand selv også, for litt andre gunner da men :!: 24 her

Ja kanskje du burde flytte til Bali da hvis det er nærmest og feriere så mye som mulig i Thailand ?

Eller "flytte" til Bali og få trygden sendt fra bali til Thailand i hemmelighet ? hvis det er mulig på ett vis :tease: Lurer på hvor vanskelig det må vær og få tak i div falske dokumenter der nede....

Jeg ville kanskje foreslå å bo i norge om sommeren, og ferier i Thailand om vinteren.

Beklager men du må nok belage deg på ett sørgelig og kjedelig liv her i Norge så lenge. Ev finnes det nok av horer i Norge men de er nok noe dyrere.

Det er vel fortsatt andre plasser han kan flytte som ikke inc Norge da vel. Er heller ikke så begeistret for Norske vintrer.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

Men Thailand er jo mye bedre. Er jo mange nordmenn som flytter dit, er du sikker på dette med uføretrygden? Thailand er jo kjent for å være et paradis for uføretrygdede nordmenn.

Det du kan gjøre er å bo der i ett par måneder i slengen. Litt usikker på hvor lenge du kan være borte fra norge av gangen før du mister stønaden. Noen land har særavtaler som USA, Canada og chile. Du kan dog søke. forhør deg med nav.

Her står det litt : NAV ufør

Lenke til kommentar

Har hatt tanker om opg flytte il Thailand selv også, for litt andre gunner da men :!: 24 her

Ja kanskje du burde flytte til Bali da hvis det er nærmest og feriere så mye som mulig i Thailand ?

Eller "flytte" til Bali og få trygden sendt fra bali til Thailand i hemmelighet ? hvis det er mulig på ett vis :tease: Lurer på hvor vanskelig det må vær og få tak i div falske dokumenter der nede....

Jeg ville kanskje foreslå å bo i norge om sommeren, og ferier i Thailand om vinteren.

Beklager men du må nok belage deg på ett sørgelig og kjedelig liv her i Norge så lenge. Ev finnes det nok av horer i Norge men de er nok noe dyrere.

Det er vel fortsatt andre plasser han kan flytte som ikke inc Norge da vel. Er heller ikke så begeistret for Norske vintrer.

Ja, hadde vært chill å bo i Thailand i seks måneder, så bo i Norge på sommern. Men vi får vente til noen supertrygdede nordmenn entrer forumet, for å fortelle oss om løsninger.

Lenke til kommentar

"Uførepensjon ved flytting til et land utenfor EØS-området og utan trygdeavtale med Noreg

Folketrygdlova kan gi rett til pensjonsutbetaling i utlandet

Kjem eg til å behalde medlemskapen i folketrygda?

Dersom du flytter til eit anna land, vil du ikkje behalde medlemskapen i folketrygda, men du kan søkje om frivillig medlemskap. Dette får du dersom du har budd minst 30 år i Noreg etter fylte 16 år, og minst 10 av åra var straks før du flytte til utlandet.

Kan eg ta med uførepensjonen?

Etter reglane i folketrygdlova kan du få med deg uførepensjonen frå folketrygda dersom du har budd minst 20 år i Noreg mellom fylte 16 og 67 år. Dette gjeld same kva land du flytter til.

Dersom butida er kortare enn 20 år, men du har tilleggspensjon frå folketrygda, får du med deg denne og grunnpensjon etter like mange år som du får tilleggspensjon etter, same kva land du flytter til.

For enkelte grupper er det avgrensingar i retten til å få utbetalt uførepensjon i utlandet. Dette gjeld dei særlege fordelane i pensjonsutrekninga for

flyktningar

personar som er uføre

Uførepensjon som er gitt etter unntaksreglane om medlemstid før uføretidspunktet, kan ikkje utbetalast dersom du flytter frå Noreg

Pliktar ved flytting

Når du flytter til utlandet, må du

melde frå til NAV-kontoret i bustadkommunen din

melde frå til folkeregisteret

Du kan søkje likningskontoret om skattefritak."

Lenke til kommentar

"Uførepensjon ved flytting til et land utenfor EØS-området og utan trygdeavtale med Noreg

Folketrygdlova kan gi rett til pensjonsutbetaling i utlandet

Kjem eg til å behalde medlemskapen i folketrygda?

Dersom du flytter til eit anna land, vil du ikkje behalde medlemskapen i folketrygda, men du kan søkje om frivillig medlemskap. Dette får du dersom du har budd minst 30 år i Noreg etter fylte 16 år, og minst 10 av åra var straks før du flytte til utlandet.

Kan eg ta med uførepensjonen?

Etter reglane i folketrygdlova kan du få med deg uførepensjonen frå folketrygda dersom du har budd minst 20 år i Noreg mellom fylte 16 og 67 år. Dette gjeld same kva land du flytter til.

Dersom butida er kortare enn 20 år, men du har tilleggspensjon frå folketrygda, får du med deg denne og grunnpensjon etter like mange år som du får tilleggspensjon etter, same kva land du flytter til.

For enkelte grupper er det avgrensingar i retten til å få utbetalt uførepensjon i utlandet. Dette gjeld dei særlege fordelane i pensjonsutrekninga for

flyktningar

personar som er uføre

Uførepensjon som er gitt etter unntaksreglane om medlemstid før uføretidspunktet, kan ikkje utbetalast dersom du flytter frå Noreg

Pliktar ved flytting

Når du flytter til utlandet, må du

melde frå til NAV-kontoret i bustadkommunen din

melde frå til folkeregisteret

Du kan søkje likningskontoret om skattefritak."

Hva betyr det? Kan jeg flytte og ta med meg uføretrygden eller ikke? :p

Lenke til kommentar

Jeg tror det betyr at hvis du er 21 år nå, og har bodd i norge siden du var 16, så har du "bare" 16 år igjen å bo i norge før du kan flytte til Thailand og ta med deg uføretrygda di. Slik jeg forsto det. Kikket nettopp på den nøyaktige samme informasjonen på NAV sine sider selv. Men det er jo selvfølgelig uaktuelt hehe, må man finne noen alternativer. Men ta deg en ferie I thailand først uansett du. Kan jo vær at etter det så vill du ikke en gang lenger bo der.

Det er som regel håpløst og planlegge absolutt alle detaljer fra start til slutt med en gang.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg tilbyr en løsning som muligens kan fungere.

Det du kan gjøre for å få permanent tilgang på disse mindreverdige asiatiske horene på ca. 21år (din egen alder) er å leie en billig leilighet på Bali, og du oppgir at dette er din bo adresse til Norge. Deretter leier du også en billig leilighet i Thailand og bor på denne istedenfor, men du er ikke oppført med denne leiligheten som bosted.

NAV i Norge vil ikke oppdage så lett at du har reist til Bali. Dersom de oppdager det så bortforklar det med ferie.

Nå kan du la horene få pule, klå, suge, kose osv, med deg så mye du vil. Vi vet begge at Bangkok er Jordas horehovedstad som huser den største andelen av horer i forhold til befolkningen. Mange av de asiatiske horene er født for å være ei hore :)

Jeg forbeholder meg min naturgitte ytringsfrihet til å tale min mening om horene der nede.

post-217402-0-29357000-1312289807_thumb.jpg

Følgende bilde er kun et illustrasjonsfoto, vedkommende er ikke prostituert.

Edit: la til et bilde jeg.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Finnes det billige land innenfor EØS området med mange horer da?

Dersom du omdirigerer planen til et EØS land i eller utenfor Europa blir utvalget fort begrenset, i forhold til Bangkok i Thailand.

Disse artiklene kan være verdifull for å kartlegge horene i Europa, på denne måten vet du når du skal passe deg.

Kontinental prostitusjon

Interkontinental prostitusjon

Edit: la til intel.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Er det ikke bare til å kjøpe seg et "feriehus" der nede, så har du registrert boadresse hos dine foreldre eller en venn. Da vil jo staten/kommunen tro at du bor i Norge siden du har adressen her. Da er jo det mulig å være der nede om vinteren og dra tilbake om sommeren, de kan jo ikke finne ut av det? Er vel ikke folk som har som jobb å oppsøke hjem til uføretrygdede? Er jo også mulig at du ber en venn bruke ditt bankkort hjemme i Norge, slik at det ser ut som om du lever her. og så kan jo du bruke kredittkort i Thailand?! Det er vel mange muligheter til å lure staten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...