miCro Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 PS. Gud og Skaperen (den Hellige Ånd) er to vidt forskjellige "vesener". "Gud" er sønn av Skaperen/Skapelsen, slik vi alle er, og er ikke bedre enn oss. Got a clue now? Gud, den hellige ånd og Jesus er den hellige treenighet, og er derfor samme skapning eller hva man nå skal kalle det..... Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 PS. Gud og Skaperen (den Hellige Ånd) er to vidt forskjellige "vesener". "Gud" er sønn av Skaperen/Skapelsen, slik vi alle er, og er ikke bedre enn oss. Got a clue now? Gud, den hellige ånd og Jesus er den hellige treenighet, og er derfor samme skapning eller hva man nå skal kalle det..... Feil! hellige ånd= Naturen/naturlovene (lovene om årsak og handling. Dvs. Slenger du dritt ut, får du dritt igjen) Gud= Øverstkommanderende i Jordflåten. Jesus= En vanlig mann som kommandanten stolte nok på, til å fremføre SANNHETEN om naturen/naturlovene. Altså, du kan ikke spre hat og få kjærlighet igjen, så banalt er det Gud, den hellige ånd og Jesus er den hellige treenighet, og er derfor samme skapning eller hva man nå skal kalle det..... På en måte ja! Vi er alle sønner/døtre av naturen/naturlovene (som du kaller den "Hellige Ånd"), også Gud. Les Talmud av Jmmanuel! Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 INGENTING kan noengang få meg til å bli ateist eller noe annet en kristen. Det kan jeg bare ikke tenke meg... Har det så fantastisk greit som kristen, da! Kom hjem i forigårs fra Praha fra YMCA Europe 2003 der 7500 kristne samlet seg sammen. Det beviser at kristendommen står sterkt også hos ungdommen. Det blir bare dummt å tro at kristendommen er i ferd med å bli vasket ut. Kristendommen vokser mye for hver dag som går! Ateismen vil aldri få et "gjennombrudd". Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 INGENTING kan noengang få meg til å bli ateist eller noe annet en kristen. Det kan jeg bare ikke tenke meg... Nei, de fleste kristne jeg har snakket med tør ikke tenke tanken at Gud ikke finnes. Heller ikke spørre seg selv "Hva er mest logisk?" Dette er fordi de er redd for Gud. Man skal ikke tvile på ham. Har det så fantastisk greit som kristen, da! Kom hjem i forigårs fra Praha fra YMCA Europe 2003 der 7500 kristne samlet seg sammen. Dette er også et veldig brukt argument hos andre jeg har snakket med. Men skal man ikke bygge troen på et litt annet grunnlag enn at "det er kjekt å være med andre kristne på camp og sånt"? Kristendommen vokser mye for hver dag som går! Ateismen vil aldri få et "gjennombrudd".Ateismen vil kanskje få sitt gjennombrudd den dagen menneskene får evig liv, eller folk slutter å være redd for å dø. Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 INGENTING kan noengang få meg til å bli ateist eller noe annet en kristen. Det kan jeg bare ikke tenke meg... Har det så fantastisk greit som kristen, da! Kom hjem i forigårs fra Praha fra YMCA Europe 2003 der 7500 kristne samlet seg sammen. Det beviser at kristendommen står sterkt også hos ungdommen. Det blir bare dummt å tro at kristendommen er i ferd med å bli vasket ut. Kristendommen vokser mye for hver dag som går! Ateismen vil aldri få et "gjennombrudd". Alle har rett til å tro på det de vil! Men det gir ikke kristne en rett til å presse sin tro over på andre (sier IKKE at DU gjør det). Her kommer "naturlovene" inn igjen. Bud nr. XX: Presser du din tro over på andre, vil du føle presset igjen (les: Du skal elske og ære din neste, bla bla bla.........)! Kan dette ha noe med at Muslimene er "litt sinte" på oss? :wink: Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 INGENTING kan noengang få meg til å bli ateist eller noe annet en kristen. Det kan jeg bare ikke tenke meg... Har det så fantastisk greit som kristen, da! ... Det beviser at kristendommen står sterkt også hos ungdommen. Det blir bare dummt å tro at kristendommen er i ferd med å bli vasket ut. Har du her nok livserfaring og selvinnsikt til aa skille mellom religionen "Kristendom", og det sosiale aspektet ved enhver hobbyklubb? Nei? Aight. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 INGENTING kan noengang få meg til å bli ateist eller noe annet en kristen. Det kan jeg bare ikke tenke meg... Har det så fantastisk greit som kristen, da! Kom hjem i forigårs fra Praha fra YMCA Europe 2003 der 7500 kristne samlet seg sammen. Det beviser at kristendommen står sterkt også hos ungdommen. Det blir bare dummt å tro at kristendommen er i ferd med å bli vasket ut. Kristendommen vokser mye for hver dag som går! Ateismen vil aldri få et "gjennombrudd". Vil vi ikke? Åjo! Du er klar over at det aldri har vært flere ikke-religiøse enn i dag sant? Vi er på konstant fremmarsj. Deres tid er ute, vår tid kommer. Er du også klar over at flere og flere kristne i dag er "utenpå-kristne"? Kristne fordi det er en velrespektert ting å være? Sånne som går i kirken hver jul og blir hjemme resten av året og sånt... dere er underminert, folkens, deres religions dager er snart talte. Lenke til kommentar
tarantell Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Følgende hendelsesforløp ville konvertert meg fra ateist til religiøs på stedet:1 - Jeg sier: "Gud må innen de 5 neste sekundene legge frem utvetydig bevis for sin eksistens". 2 - Skyene forsvinner fra himmelen på 1-2 sekunder. 3 - En svær hånd kommer ned fra himmelen. 4 - Hånden peker på et hus, som forsvinner. 5 - Hånden holder frem et papirark, hvor det står skrevet med blå sprittusj: "Jeg er guuud!" (og så første vers av Nothing Else Matters). Så, kristninger, det er bare å sette the man upstairs på saken, så får dere nok en lommebok å loppe. Hoho... Nei, jeg mener, du er ikke noe morsom hvis du tror det. Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 ... dere er underminert, folkens, deres religions dager er snart talte. ...av en eller annen grunn, har jeg en viss mistanke om at dette er "wishful thinking". Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 ... dere er underminert, folkens, deres religions dager er snart talte. ...av en eller annen grunn, har jeg en viss mistanke om at dette er "wishful thinking". b-urn: Du har helt rett. Dette er helt klart ønsketenking. Ihvertfall fra min side. Jeg ønsker egentlig at folk skal få øynene opp for noe mer konkret enn en Gud ingen kan forklare eller beskrive eller noe i det hele tatt. Hvor mye har ikke kristendommen vært til hinder for menneskerasens utvikling? Hvor mye har ikke religioner vræt grunnlag for massedrap, ødeleggelser og uendelige kriger? Når skal dette ta slutt? Spør du meg, er det etter at religion og kapitalismen forsvinner. Kan du forsvare alt som står i bibelen? Kan du forsvare hellig krig? Om du kan, hvordan? Kan du påta deg og din religion skyld for utallige døde mennesker? Og hvis ikke, hvem er du til å tvile på din Bibel? Ønsketenking, så klart. Jeg ønsker det beste for alle. Lenke til kommentar
wormw Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Hva hvis du en dag traff noen som brydde seg? Noen som var annerledes? Uten å tjene penger på det, eller skulle selge deg noe .. Etter en stund fant du ut at det kanskje ikke var en 'act' like vel, men at det var sånn de var .. der alle andre bare tenker på seg selv .. hmm ø Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Hva hvis du en dag traff noen som brydde seg?Noen som var annerledes? Uten å tjene penger på det, eller skulle selge deg noe .. Etter en stund fant du ut at det kanskje ikke var en 'act' like vel, men at det var sånn de var .. der alle andre bare tenker på seg selv .. Det er jo selvfoelgelig en like interessant betraktning rundt emnet "social conditioning" som den omvendte betraktningen, "hva om du gjennomskuet 'act'en?". Tror du forresten folk kan bli hjernevasket til aa tenke, foele, og oppfoere seg slik og slik? *hint: retorisk spoersmaal, stikkord "social conditioning"* Og saa kan vi jo gaa videre og spoerre om folk er forskjellige. *hint: vi kjoerer demagogisk videre med retorisk spoersmaalsvri* Og saa har vi da poenget _ditt_, som er at det aa vaere snill forutsetter at man suger pikken til presten? Lenke til kommentar
wormw Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Det er jo selvfoelgelig en like interessant betraktning rundt emnet "social conditioning" som den omvendte betraktningen, "hva om du gjennomskuet 'act'en?". Ja, har jo bare kjent dem i tre år, det er sikkert en act .. Vil si jeg kjenner mange ganske godt, fra ateister til muslimer .. men vel, det er noe spessielt med noen av de, og merkelig nok er det ikke ateistene.. (ikke at de ikke er hyggelige, eller forferdelige mennesker..) Tror du forresten folk kan bli hjernevasket til aa tenke, foele, og oppfoere seg slik og slik? *hint: retorisk spoersmaal, stikkord "social conditioning"* En sekt som hjernevasker folk så de blir snille mot alle? Grusomt Hvem skulle stå bak denne evil masterplanen? Hvis ikke Gud eller Satan eller noe annet finnes, må det jo være en person? Kanskje Kjell Magne Og saa har vi da poenget _ditt_, som er at det aa vaere snill forutsetter at man suger pikken til presten? Hmm.. det tror jeg man blir heller gretten av .. ø Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Ja, har jo bare kjent dem i tre år, det er sikkert en act .. Vil si jeg kjenner mange ganske godt, fra ateister til muslimer .. men vel, det er noe spessielt med noen av de, og merkelig nok er det ikke ateistene.. (ikke at de ikke er hyggelige, eller forferdelige mennesker..) ... En sekt som hjernevasker folk så de blir snille mot alle? Grusomt Det er jo hyggelig at akkurat du kjenner kjekke folk. Det gjoer jeg ogsaa. Men for aa loefte blikket opp fra navlen, og _stave_ problemstillingen jeg forsoekte aa belyse for deg, saa har sosial-antropologene et ordtak: Gi en altruist en skrape, se en hykler bloe. Men det virker ikke paa meg som om du har forutsetning til aa diskutere atferd som du tydeligvis ikke har observert selv, saa du faar tygge litt paa det. Lenke til kommentar
wormw Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Gi en altruist en skrape, se en hykler bloe. hmm .. så en altruist finnes ikke, de er alle hyklere? pfft .. bare fordi du er en egoistik bastard, betyr vel ikke at det ikke finnes folk som _faktisk_ tenker på andre? Jeg kan ikke fortran, derfor finnes det ikke, og de som påstår at de kan det er hykklere .. Ikke har jeg blitt skutt noen gang heller.. sikkert ikke så vondt som de hyklerne skal ha det til.. ø Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 hmm .. så en altruist finnes ikke, de er alle hyklere? pfft .. bare fordi du er en egoistik bastard, betyr vel ikke at det ikke finnes folk som _faktisk_ tenker på andre? Jeg kan ikke fortran, derfor finnes det ikke, og de som påstår at de kan det er hykklere .. Ikke har jeg blitt skutt noen gang heller.. sikkert ikke så vondt som de hyklerne skal ha det til.. *flire* Arti' aa faa tilsvar fra en kar som tydeligvis er like god til aa vri paa ting som jeg har blitt anklaget for aa vaere. Men nei, jeg er ikke en egoistisk bastard - nettopp derfor reagerer jeg paa hyklere. Tenk over det. At altruister finnes annerkjenner jeg. 1. Hvordan folk 'blir' / 'er' "altruister" stiller jeg spoersmaalstegn ved. 2. Paastanden at man maa vaere kristen for aa handle (tenke?) altruistisk, eller at flere kristne enn eksempelvis ateister er sanne altruister, stiller jeg meg sterkt uenig i. Det at man kan lage en sub-kultur hvor det er populaert, og man blir godt likt, hvis man later som man er snill, er greit nok, fordi i en slik subkultur vil folk tro at andre medlemmer av hobbyklubben er "snille". Og saa kommer det virkelige liv inn i bildet. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 jeg har det utrolig bra uten en gud så egentlig skjønner jeg ikke poenget, tviler på at livet mitt hadde lbitt særlig bedre om jeg hadde gått i kirken mer enn hvert 5.år Å være kristen er mer enn å gå i kirken. eller mindre..... Lenke til kommentar
wormw Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Arti' aa faa tilsvar fra en kar som tydeligvis er like god til aa vri paa ting som jeg har blitt anklaget for aa vaere. hehe Men nei, jeg er ikke en egoistisk bastard - nettopp derfor reagerer jeg paa hyklere. Tenk over det. tenker .. Fant ut at det er hyklerisk å kalle andre hyklere hvis man er det selv 2. Paastanden at man maa vaere kristen for aa handle (tenke?) altruistisk, eller at flere kristne enn eksempelvis ateister er sanne altruister, stiller jeg meg sterkt uenig i. Hvorfor? Har du noe grunnlag for å mene det? Det at man kan lage en sub-kultur hvor det er populaert, og man blir godt likt, hvis man later som man er snill, er greit nok, fordi i en slik subkultur vil folk tro at andre medlemmer av hobbyklubben er "snille". Det er klart, man behøver ikke en master i hjernepirking for å skjønne det.. Og det skjer sikkert hele tiden(1). Hyklerisk, tja? begynner å nærme seg i alle fall. Men selv om det kanskje går en time i uka, blir det litt vanskelig hvis du skal gjøre det hele døgnet.. Alle som har jobbet i et "service yrke" vet at det kan være ille nok med noen timer om dagen. I tillegg er det snakk om folk man _kjenner_ og du tror vel ikke at alle du kjenner aldri er dem selv? Og hva med situasjoner "social conditioning" ikke er 'inne i bilde' f ex folk som bor i kina, eller østen? Hvordan vet du at du ikke er påvirket av "social conditioning" like mye eller mer enn andre? Og saa kommer det virkelige liv inn i bildet. Vel hvordan vet du hva som er virkelig? Kanskje du drømmer nå? eller kanskje du er gal, men ser det ikke selv Ikke at heg tror på noe av det.. men skal man kverulere .. ø 1: 13 Herren sa: Fordi dette folket holder seg nær til meg med munnen og ærer meg med leppene, mens hjertet er langt borte fra meg, og fordi den frykt de har for meg, er tillærte menneskebud Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Hva ville faatt deg til aa benekte din tro? Jeg tror ikke vi har en sjel, og jeg tror at BigBang forårsaket skapelsen av dette universet. Hva som er utenfor universet har jeg ikke en snøring om, og det er for meg helt umulig å foreslå noe som helst, men kanskje det finnes flere universer? Ingen vet. Jeg tror at universet er ca. 13 milliarder år, og at det utvider seg fortsatt. Jeg tror at det blir flere og flere svarte hull som tilslutt trekker hverandre mot seg og fører til slutt til et "BigCrunch". Det tror jeg er begynnelsen på fortsettelsen av universet, for hvis Bigbang har hendt en gang, ser jeg ingen grunn til at det ikke skal skje igjen. Du tror vel at jorden er flat som ei pannekake og du? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Du tror vel at jorden er flat som ei pannekake og du? :lol: Hehe... Ja, hvorfor ikke? Når jeg tror på fysikken og vitenskapens teorier av hele mitt hjerte, hvorfor skulle jeg ikke da tro at jorden er flat? Var det noe jeg misforstod? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå