PolarCow Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Leste igjennom brukervilkårene på et nettsted man kan bli medlem (ja, tok meg tid til å lese igjennom for å unngå ubehagelige overraskelser), og fikk der se to avsnitt som for meg kan være litt i grenseland for selvmotsigende: PRIVAT INFORMASJON VI utleverer ikke informasjon om deg til tredjepart såfremt VI ikke har din godkjennelse, eller det er lovpålagt OSS å utgi denne informasjonen. OG MARKEDSFØRING / SYNDIKERING VI forbeholder oss retten til å gjøre innholdet du gjør tilgjengelig på TJENESTEN i markedsføringssammenheng på VÅR eller partneres eiendom(mer). Vil vel si at de motsier seg selv her, da partnere her anses som tredjepart? Det vil si at om jeg publiserer innhold om meg selv (noe de fleste gjør), og de gjør denne tilgjengelig i markedsføringssammenheng til deres partnere (avsnitt 2) har de brutt avtalen mellom oss da de har overlevert informasjon om meg til tredjepart (avsnitt 1)? Hva mener dere om dette? Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Ser ikke noe som skal være problematisk her. Forskjellen er at førstnevnte gjelder privat informasjon som ikke er offentlig. Eksempelvis fult navn, registrert epost adresse osv. Sistnevnte gjelder privat informasjon som er gjort offentlig av deg på forumet. Ettersom du selv publiserer denne informasjonen på et offentlig forum, kan hvem som helst benytte denne i markedsføringssammenheng. Så hvorfor skal ikke siden selv kunne gjøre det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå