Populært innlegg Intellektro Skrevet 2. august 2011 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Igår, da sola skinte velvillig og hengivent over byens sommerkledde lystige innbyggere, satt jeg i skyggen på en pub og drakk en iskald forfriskende øl for å kjøle meg litt ned. Jeg så med nysgjerrig øyene på det som utspant seg på utsida, i den dirrende varme sommerlufta. Mange deilige damer i ettersittende korte kjoler svinset forbi. De solbrune låra innbød til dekadent dagdrømmerier . Ut fra de tilårskomne høyttalerne trillet den ene klassikeren etter den andre: Bob Dylan med sin karakteristiske rustne stemme, Beach Boys med sine fullendte harmonier i yrende glede og Rolling Stones med sin røffe soound. Jeg hadde det godt, for å si det mildt. Hva annet kan en ungkar ønske seg enn kald øl, fine damer og god gammel og eminent rockmusikk? Jeg trekker på skuldrene og setter opp et rådvilt uttrykk: Ikke vet jeg :!: Da jeg var halvveis i min tredje pils, en skummende mørk Guinness som kildret min nøysomme sjel, fikk jeg øye på noe svært snodig. Det var fascinerende på en absurd måte. Jeg stirret som fjetret en stund fremfor meg. Blikket var limt fast til denne merkelige fyren som stod på utsida. Jeg lot ølen stå urørt en lang stund, noe som er usedvanlig uvanlig for en ølfantast som jeg skyldig er. Denne fyren gikk i bar overkropp. Han hadde kort, mørkt hår som var neddynget i glinsende voks og satt opp i en slags tidløs harry-sveis, med luggen satt i stram giv akt. Ansiktet hadde markante trekk og fiendtlige mørke øyne. Han ville nok enkelt gått under kategorien "kjekk og barsk". Kroppen var lang og slank og muskuløs. En typisk "treningskropp" som sliter seg gjennom mange besværlige timer på treningssenteret, foran speilet med svulmende blodårer i bicepsen og ildrødt anspent tryne. Rundt halsen hans hang et tykt glitrende sølvkjede. Så langt alt vel. Ikke noe å rynke bryna av forundring av. Det som forekom meg så über-rart og fikk meg til å stirre målløs i lang ubestemmelig tid, var hans eiendommelige brunfarge. Det var ikke en misunnelsesverdig gyllen brunfarge som man langsomt erverver seg gjennom flere trauste timer i solarium, eller ved å ligge ørkesløs i sola i mange langtekkelige timer. Ei heller en slik brunfarge som er naturgitt av at foreldrene stammer fra eksotiske strøk der palmene vaier bedagelig i mild bris. Nei, dette var en skittenbrun farge. Det så ut som han hadde rullet rundt i et badekar fylt opp av skokrem. Spesiel trynet hadde en møkette brunfarge som på ingen måte kan kalles "tiltalende". Det var tindrende åpenbart at karen freidig hadde forsynt seg av de "brunsprøytene". Det som nesten var enda merkeligere enn hans skittenbrunfarge; det latet til at han trivdes med det og at han følte seg kjekk og selvsikker. Han stod med to andre jenter og køddet med dem, med et fandeninvoldsk smil i det mørke trynet. Er det noen som synes det er attraktivt å se slik ut? Jeg synes det er helt ufroståelig at noen liker å se "sånn ut". Hvorfor bruker folk disse sprøytene? Det ser jo bare dumt ut. Det er gjennomskuelig og latterlig - dette er i alle fall min mening. Jeg spør for å etterspore disse muskelkarenes fascinasjon for denne "skittenbrunfargen"... Endret 2. august 2011 av Intellektro 14 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Underholdende skrevet, var svært morsomt å lese. Det er en typisk perversjon som forekommer med enhver populær ting. Litt blir mer, og mer blir for mye. På folkemunne kalles slike mennesker som dette for Guido: Hvorfor de gjør det... Nei si det. Jeg klarer ikke å sette meg inn i tankegangen til slike personer. Lenke til kommentar
bolleboi Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Haha, dagens post Intellektro! du skriver godt. Artig bilde du la til Slimda, tydelig at han hvertfal føler seg utrolig kul. Trodde det stort sett var bodybuildere som brukte slike sprøyter (husker at noen av jentene i klassen min gjorde det også), ser det ikke naturlig ut ser det dumt ut mener nå jeg. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Har på følelsen av at disse folkene er litt som anorektikere. De morsomste er vel de som ser ut som litt slitne gulerøtter. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Utruleg godt skrevet! Eg fekk lyst på ei øl no. Eg tykkjer det ser heilt merkeleg ut for min del, men det viser vel at ein kjem langt med å vere sjølvsikker.. Hvis dei er fornøyde sjølve, er jo egentleg mykje gjort, sjølv om eg ikkje kan fatte det. Nei takke meg til å vere nerdebleik med "ticks" i augene så snart sola titter fram! Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Du burde jo starte blogg med de innleggene du presterer. Selv synes jeg slike typer er litt tragiske, men de må da få lov til å gjøre hva dem vil. Pent å se på er det ikke, men det er visst noen jenter som liker det, tydeligvis. Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Fikk jaggu meg lyst på en øl, eg også, slik som du skriver... (Og eg drikker ikkje alkohol i det hele tatt.) Er du sikker på at det var brunsprøyta? Han kan jo ha brukt brun dekkbeis... (Etter beskrivelsen å høres det mer ut som dette enn ei overdose brunsprøyter) Elelr Honningfarvet 'terrassebeis' kansje? Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Høres ut som en med tanoreksia. Har sett et par typer (og mange jenter) som ser sånn ut, og det er like morsomt hver gang :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå