oslo72 Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Takke meg til en browser som er enkel og effektiv fremfor drøssevis av tilleggsfunksjoner. Hva legger du egentlig i det utsagnet her? Du prøver vel ikke å påstå at Opera er en vanskelig nettleser? Neida, og jeg nevner jo ikke Opera i den sammenhengen heller... bare at JEG ikke trenger masse tilleggsfunksjoner og drøssevis av menyvalg. Når man først er inne på det så synes jeg Firefox i så måte er verre enn Opera, men vil påpeke at jeg kun har erfaring fra et kort førsteinntrykk fra begge to. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 "IQ-test tatt på nett". Altså ingen IQ-test Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Føler at det er flott at jeg har brukt opera siden 2005 da Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 "IQ-test tatt på nett". Altså ingen IQ-test "Operabrukere jukser mest på tester" 1 Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Neida, og jeg nevner jo ikke Opera i den sammenhengen heller... bare at JEG ikke trenger masse tilleggsfunksjoner og drøssevis av menyvalg. Når man først er inne på det så synes jeg Firefox i så måte er verre enn Opera, men vil påpeke at jeg kun har erfaring fra et kort førsteinntrykk fra begge to. Jeg bruker mest Firefox. Det er en grei webleser, men den sluker en del minne. Internet Explorer er horribel og Opera har jeg aldri helt blitt venn med. Det er noe med den som ikke fungerer for meg. Det er sikkert IQen min som er problemet. Chrome har jeg ikke så lyst å prøve. Skeptisk til at alt skal være kjent av Google, selv om jeg realistisk sett innser at de ikke er interessert i nettvanene til en tilfeldig valgt nordmann. Kanskje man får installere Safari? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Det er derimot svært morsomt å se at Opera-brukere har over 120 IQ, mens IE6-brukere har litt over 80. Med samme logiske resonnement kan man vel si at både du og Bill Gates er dollarmilliardærer ... (I gjennomsnitt.) Men, hvis et håp om høyere IQ får flere til å forlate IE6, så er det ikke meg imot. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Neida, og jeg nevner jo ikke Opera i den sammenhengen heller... b Det var det jeg leste ut ifra innlegget ditt. Du sier at testen kan tolkes som at Opera krever 120 IQ for å bruke, for så å legge til at du foretrekker en enkel nettleser. Var bare det. Det er derimot svært morsomt å se at Opera-brukere har over 120 IQ, mens IE6-brukere har litt over 80. Med samme logiske resonnement kan man vel si at både du og Bill Gates er dollarmilliardærer ... (I gjennomsnitt.) Kan man? Da må du nesten forklare litt, for den tar jeg ikke. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Hmm. Jeg bruker Opera nå når brukerene har høy intelligens, men også da de hadde lav intelligens. Dette kan umulig være et godt tegn for meg. Eller...? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Det er derimot svært morsomt å se at Opera-brukere har over 120 IQ, mens IE6-brukere har litt over 80. .. i gjennomsnitt. Jeg regner med samtlige vil hevde at de trekker opp, enten snittet viser 80 eller 125, før de faktisk har tatt testen. Men seriøst, jeg tror det ligger noe i dette. De som er best trent på IQ-tester har nok oftere høy utdannelse, oftere IT-utdannelse og gjør i gjennomsnitt et mer bevisst og informert valg av nettleser. Der er nok oftere Homer Simpson-er som ikke velger noe (nøyer seg med det som er installert på PCen fra før av), eller velger den med "Internett" i navnet. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Det betyr at du har fått en økning på hele 40 IQ de siste 5 årene. Imponerende hva en netteser gjør for livet ditt, ikke sant? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 "Kort tid etter at resultatene av undersøkelsen ble gjort kjent, ble Aptiquant truet med søksmål av en rekke Internet Explorer-brukere." Les: "Amerikanske, hjemmeværende husmødre ser sitt snitt til å saksøke et firma for å få noen lettjente penger". Bekrefter vel egentlig bare at undersøkelsen stemmer ganske bra. Hvis du tror at en slik undersøkelse er en bekreftelse på at man er dum hvis man bruker IE - så er man vel egentlig nettopp det - dum... Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Så godt å høre Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 (endret) "IQ-test tatt på nett". Altså ingen IQ-test Vel, det spørs hvor mye man legger i begrepet. IQ-tester er ikke noe mer hokus pokus enn tester i matematikk eller engelsk. Noen vil sikkert hevde at ungdomskolematte, videregåendeengelsk eller en bestemt IQ-test på nett ikke er "skikkelig nok". I likhet med prøver i engelsk eller eksamen i matte kan selvsagt ikke en IQ-test vise alle sider av et menneskets mentale evner. IQ-tester tester hvor flink man er i et gitt sett av spørsmål. Hverken mer eller mindre. Endret 2. august 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Sålenge en IQ-test på nettet er konstruert godt nok, fungerer den. Kan dog ikke si det samme om testen jeg tok for noen år siden. Den ga meg 199 IQ. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Du synes altså det hørtes urealistisk lite ut? Men seriøst: Hver IQ-test har hvert sitt spenn av resultater og hver sin grovhet/usikkerhet i testresultatet. Endret 2. august 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
Phreak Paradize Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Stigmatiserende... Men, for min del må jeg være dum for å bruke opera. Brukte opera før chrome kom på banen, og makan til ræl. Endte opp med å ikke oppgradere til IE6, hoppet på firefox, men når chrome kom så har jeg sjeldent hatt en bedre nett-leser opplevelse. hva er utvalgskriteriene for undersøkelsen, hva er alders og utdannings nivået? bakgrunn? Jesus, når skal folk lære seg at slike undersøkelser er stort sett ganske ræva og vinklet slik at det skaper blest og ikke fornuft.. Det er en grunn til at utvalgskriteriene for blant annet politiske undersøkelser ikke er oppgitt.. Nok om det.. dette er en ypperlig flame war, akkurat som Apple vs. Android osv osv.. who cares? Kona liker IE over alle andre browsere, jeg har prøvd å få henne over på chrome, ff eller opera, men hun går alltid tilbake til IE.. Så..... :-). Noen liker Opera, noen liker Chrome, noen liker IE, noen liker gudene vet hva.. Hvem bryr seg? Kan ikke folk heller bruke sine enorme hjerner på noe mer mat nyttig?!?!? Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Morsom lesing. Men uansett hva resultatene hadde sagt angående gjennomsnitts IQen brukerne av den og den nettleseren hadde jeg fremdeles holdt meg til Opera. Brukt den i mange år nå, og blir mer og mer fornøyd Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 (endret) @Phreak Noen liker Opera, noen liker Chrome, helt riktig. Men noen er smarte og velger Opera, andre er dumme og velger Chrome eller FF eller IE. Så enkelt er det. Ville blitt for dumt om plutselig dumme folk skulle bruke Opera og smarte bruke FF, det blir jo helt bakvendt. Endret 2. august 2011 av Kakeshoma 2 Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Skal tro om ikke de som brukte IE6 også hadde ulemper under testen i forhold til de sombenyttet nyere nettlesere? De har sikkert en treg maskin i tillegg til denne trege nettleseren, noe som ikke hjelper når du skal gjøre en IQ test. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 2. august 2011 Rapporter Del Skrevet 2. august 2011 Noen liker mora, andre liker dattera - men veldig få liker svigermora. Er ingen direkte fanboy av noen nettlesere, men de siste årene er det Chrome som har blitt mest brukt. Enig i at en slik undersøkelse er ypperlig som flame war, men så lenge den viser at IE6-brukere er mindre intelligente er det bare morsom lesning... Siden brukerne av IE6 har blitt så markant "dummere" på 5 år betyr det vel bare at "smarte" IE6-brukere har funnet ut at det finnes andre alternativer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå