Labelle Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Hei.. Tenkte jeg skulle bytte olje på min Nissan Primera 97 mod (manuelt)1,6L 155000 km Jeg er usikker på hvordan olje jeg skal kjøpte. drar på biltema i morgen for å få en rimelig billig olje, samt oljefilter. Hvor mange liter olje trenger den? Er det vanskelig å bytte oljefilter? Endret 1. august 2011 av Megalomania Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Nå vet jeg ikke så mye om primera, men det er vel en 1.6L du har? Går vel ca 4liter på min 2liters motor. Oljefilter bruker å være enkelt å bytte, om det har blitt byttet gjevnlig og ikke skrudd for hardt fast. Om du absolutt ikke klarer å få av oljefilteret med handmakt, og ikke har verktøy til å ta det av bruker det å funke å stikke ett langt skruvhjern gjennom det å vri rundt. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Må for all del ikke stikke et skrujern gjennom hvis det er innsatsfilter, men det sier seg selv... Mengde og type olje skal stå i brukermanualen til bilen din. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Nei om det er insattsfilter så blir det en annen sak Lenke til kommentar
CFM Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Hehe ja, tenkte bare at det var verdt å nevne det. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Er billig med en oljefiltertang, koster rundt 30kr på biltema, så det er verd investeringa Kjøp delsytetisk 10w/50 olje eller helsyntetisk om du er glad i bilen din Lenke til kommentar
ciao Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Er vanlig skru-filter på denne bilen, også går det 3,3 L triks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå