Spider Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Jeg oppdaget nylig at min musikksamling, med et par unntak, er blottet for musikalalbum. Forkastelig! Jeg vil derfor så gjerne at du skal anbefale meg et eller flere musikalalbum, og før denne tråden blir hakket i hjel med bemerkninger på min beskjedne bruk av forumets søkefunksjon presiserer jeg: Jeg er på jakt etter gode musikalalbum, ikke en oppramsing av ymse musikaler. Føy gjerne til noen velvalgte ord om hvorfor for eksempel Broadway-versjonen er bedre enn West End-versjonen, eller hvorfor filmversjonen en sjelden gang glimter til. Av de to jeg selv har, Singin’ in the Rain og Phantom of the Opera, er det kun sistnevnte jeg har et noenlunde etablert forhold til, og som attpåtil er fra filmatiseringen - så tilgi meg om jeg er på bærtur hva kvalitet angår, og ha håp om at jeg lærer. Endret 1. august 2011 av elevathor Lenke til kommentar
gard. Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Er overhodet ikke bevandret innen musikalsjangeren selv, men Jesus Christ Superstar av Andrew Lloyd Webber er vel en selvfølge og klasikker - og attpåtil stappet av godlåter! Hører selv på innspillingen fra 1971, men filmversjonen vet jeg også er verdt å både høre og se! http://www.youtube.com/watch?v=dDzxn66W3uM Endret 7. august 2011 av blade-bunny Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Grease, Saturday Night Fever, Willy Wonka and the Chocolate Factory, Hair og South Park Bigger Longer Uncut. og Løvenes konge da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå