Eriksendrul Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Hallo . Jeg skal begynne på ikt servicefag etter sommeren nå . Men jeg vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre etter det . Jeg vil jobbe med data , Men jeg vill ikke sitte på ræva som nå bare og fikse småfeil og forklare gamle tanter åssen du bruker mail om dere skjønner Jeg vil drive med litt support , bygging og bytting av deler i pc , drømmen er jo og bli ferdig med skole og lære for så og Starte en egen bedrift som driver med Support , reparering og bestilling av deler , og litt custom ting . noen av dere som har noen Ide`er ? Jeg er ikke veldig interesert i og gå noe mere skole en det jeg skal nå . værtfall ikke på lenge . . Som sagt , Så har jeg lyst til og kunne gjøre litt annet en og bare se på skjermen , kanskje bygge noe , FIkse noe , Bytte deler , Så er det noen av dere som har noen tanker om dette ? Og åssen får man starte egen bedrift ? noen større krav en og bare ha utdanninga IKT ? Lenke til kommentar
msandbu Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Hallo . Jeg skal begynne på ikt servicefag etter sommeren nå . Men jeg vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre etter det . Jeg vil jobbe med data , Men jeg vill ikke sitte på ræva som nå bare og fikse småfeil og forklare gamle tanter åssen du bruker mail om dere skjønner Jeg vil drive med litt support , bygging og bytting av deler i pc , drømmen er jo og bli ferdig med skole og lære for så og Starte en egen bedrift som driver med Support , reparering og bestilling av deler , og litt custom ting . noen av dere som har noen Ide`er ? Jeg er ikke veldig interesert i og gå noe mere skole en det jeg skal nå . værtfall ikke på lenge . . Som sagt , Så har jeg lyst til og kunne gjøre litt annet en og bare se på skjermen , kanskje bygge noe , FIkse noe , Bytte deler , Så er det noen av dere som har noen tanker om dette ? Og åssen får man starte egen bedrift ? noen større krav en og bare ha utdanninga IKT ? Visst du starter egen bedrift blir det MYE ekstra arbeid, i form av markedsføring, økonomi, papirarbeid å din økonomi er da avhengig at du har en fast kundemasse. Samtidig må du klare å konkurrere prismessig/kvalitetsmessig med andre bedrifter som tilbyr lignende tjenester der du starter bedriften. Anbefaler uansett at du jobber fast et par år slik at du kan samle inn gode rutiner & erfaringer rundt slik jobb. Du skriver også at du ikke er så interessert i å gå noe mer på skole en nødvendig, IT er det yrket som forandrer seg mest i løpet av et år å for å være oppdatert er det viktig med faglig utvikling. Ikke nødvendigvis skole men eventuelt sertifiseringer. Det du eventuelt kan gjøre som jeg vet mange har gjort mens de studerte på IKT er å henge opp lapper på oppslagstavler hvor de presenterte sin "bedrift" ved form av pc-hjelp hvor de tilbydde å fikse pc-en sette opp trådløst nettverk e.l for 200,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå