Straydog Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg vurderer å kjøpe en VW Touran årsmodell 2005-2007. Er det noen vanlige barnesykdommer/feil på disse bilene jeg bør være obs på før jeg går til anskaffelse? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Går ut fra at det er 2.0 Tdi 140 hk du har i tankene. Manuell kasse: Svinghjul kan ta kvelden. Turbo er også slitedel og spør hvor mange kilometer turboen har gått. Varer mellom 80'-300' km.Stor døvinkel ved A-stolpe. Honest John har en hel liste her med hva du skal kikke etter. Listen er lang, så jeg hadde nok tatt bilen på en NAF-test for å bli helt trygg. Jeg hadde helt klart heller valgt en Grand Citroen C4 Picasso. . 2 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Girkassen, en kollega på jobben kjøpte en ny i 08, girkassen røk 2 ganger grunnet feil, etter andre gangen kjørte han 2 km fra forhandler og noe annet røk, parkerte bilen i grøften og ba møller hente den. Fikk ikke heve kjøpet, men for 100k mellom fikk han en 2010 med alt utstyr, den har vært ok. Endret 1. august 2011 av AllFather 1 Lenke til kommentar
joka Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 2005 til 2007.. 05 og 06 er den "gamle", facelift fra 2007 1.9 tdi 105 hk har ikke problem med oljepumpa. 2,0 tdi: BLB motoren er den verste, kjededrevne balanseaksler og oljepumpe hvor kjedestrammeren bruker å ryke.. dette er senere endret til gir drevet.. ombygging fra kjede til gir er mulig.. akslingen til oljepumpa er en 6-kantet sak (kalles ofte for blyant) den har hatt en tendens til å bli rund.. dette er fikset av VAG med en lengre "blyant", men jeg vet ikke årstall / motorkoder når det var gjort.. det er mulig å høre om oljepumpa / balanseakslene "kødder".. http://www.myturbodiesel.com/1000q/b5/oil-pump-failure-passat-tdi.htm forsikring som dekker motor / gir anbefales.. 1 Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 Takk for gode innspill! Lenke til kommentar
Kjottan Skrevet 14. juli 2022 Del Skrevet 14. juli 2022 Har fått opp motor feil har vert på verksed med bilen du finner ikke feilen dette er en turan 2007 mod motor kunn gått 16000 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. juli 2022 Del Skrevet 14. juli 2022 Hei Kjottan. Velkommen som ny bruker av forumet. Bra du har brukt søkefunksjon, men lurt å starte ny tråd og ikke vekke gamle tråder. Det lyser i dash, men verksted klarer ikke å lese ut feilkode. Da må du dra til et annet verksted eller lese av feilkode selv med feilkodeavleser og poste feilkode her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå