Aspiranten Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Jeg skjønner ikke helt hva servicefolka til Dell har gjort. Mitt Nvidia 7900GS GO tok kvelden på min 4,5 år gamle bærbare og jeg reklamerte til Dell som uten å nøle tok imot laptoppen og utbedret flere feil i tillegg til skjermkortet. Nå viser det seg imidlertid at jeg ikke får lagt inn noen drivere. Jeg får heller ikke opp noe annet navn på skjermkortet enn "Standard VGA display adapter". Tilogmed GPU-Z rapporterer dette som skjermkortnavn. Fabrikkant er Dell, og chip er Nvidia. Nvidia.com sin autoløsning gir meg beskjed om å laste ned Quadro drivere, men disse fungerer ikke da det ikke finnes hardware på min maskin som samsvarer med driveren... Hva kan jeg egentlig gjøre nå, ringe til Dell og klage? :\ Edit: Everest rapporterer det nye kortet som Nvidia GeForce Go 7900 GTX (modellen over) og som Quadro M510 SV (?) alt etter hvilke faner jeg ser på. Får ikke installert noe som helst drivere fra nvidia.com til disse to kortene. Legger ved skjermdump av Gpu-z Endret 1. august 2011 av Aspiranten Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Nvidia Driver download Velg Geforce Go 7900 Series (notebook) i andre valg og ditt OS, så får du 179.48 BETA til å bruke for ditt kort. Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 Nvidia Driver download Velg Geforce Go 7900 Series (notebook) i andre valg og ditt OS, så får du 179.48 BETA til å bruke for ditt kort. Den vil ikke fungere. Mulig jeg ikke presiserte det godt nok i førstepost at jeg har forsøkt alle "normale" rutiner, bortsett fra èn: -Windows Update Win7 fikset biffen selv den. Ting har jammen forandret seg siden Win95 og Dos dagene... Ut ifra det jeg kan finne på internett så er det også Geforce Go 7900GTX jeg har fått, altså en oppgradering. Og en Nvidia driver update ser ut til å være årsaken til at jeg får opp Quadro NVS 510M som navn. I praksis er disse to samme kortet og mange 7900 GTX eiere rapporterte om navnebytte på kortet i Windows etter en Nvidia oppdatering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå