Gå til innhold

Hva anbefales av 55" LED skjærmer?

Anbefalte innlegg

Min "gamle" Sony 46 lcd skjærm begynner å få noen rare mørke felter på skjærmen. Det blafrer og blinker over det hele.

Når den blir varm, så blir bilde som oftes ok. Men det tar sin tid. Og noen ganger så går det ikke vekk. Så som nå.

Det virker som om det er dårlig kontakt et sted. Jeg har skrudd den fra hverandre flere ganger, og sett på div koblinger/kontakter, men uten serlig hjelp.

Det virker som om det ligger inni selve lcd displayet. Og der kommer jeg ikke til. Det er hermetisk lukket. Og sikkert ikke så lurt å prøve å åpne.

Så nå lurer jeg på om det ikke er like greit å kjøpe en ny skjærm.

Tenkte da å gå for en 55" led skjærm.

Er det noen som har oversikt/erfaringer med en god 55" led skjærm?

Jeg tenkte maks 20k i pris. Helst rundt 15k. Skal bruke den mye opp mot foto og video.

Hva anbefaler dere? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du er veldig glad i et bra bilde så ville jeg vurdert denne http://www.komplett....aspx?sku=627710 den som 50+ viser til er også bra men personlig ville jeg betalt litt til for det beste.

Og du burde sjekke ut denne også... http://www.komplett....aspx?sku=632136 det ikke LCD men det beste som finnes innen plasma.

Du burde ta deg en runde å se på disse 2 skjermene og se hvilke bilde egenskaper du liker best ved dem. Dette er 2 av dem beste skjermene som er å få kjøpt pr dags dato og noe som du garantert ikke vil angre på at du betalte litt mer en planlagt for..

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Dette ser bra ut. Men koster skjorta :D . Ja jeg vil helst slippe å kjøpe 2 ganger, så jeg går for en litt dyrere en.

Jeg får jo også ta en tur å kikke på dem. Se hva bilder de gir, og hvilke innganger/muligheter det er på dem.

Når det gjelder led belysning, så er vel led bakgrunns belysning bedre enn led kant belysning?

Er ikke så opptatt av 3D, men det er det kansje på allt om dagen?

Kansje det er bra og?

Ellers takk for tipsene, da har jeg noe å gå etter.

Lenke til kommentar

Ja LED bakgrunns belysning er noe bedre en kant belysning. En har mer kontroll på lys/mørkt med bakgrunns belysning....men skjermen som gir det beste sort nivået idag er den Panasonicen jeg linker til der slik. Samsungen er veldig lys sterk og gir et utrolig lys sterkt og skarpt bilde selv med mye lys i rommet. Panasonic liker seg litt mer i et dempet rom.

3D er nok kommet for å bli enten en liker det eller ikke og da er det jo greit å vite at du på disse skjermene får det beste du kan kjøpe idag...Panasonic trekker det lengste strået der også med noe mer behagelig 3D bilde. Dvs at bildet ikke er slitsomt for øyne dine og at du ikke ser dobbelt fks.

Men det er 2 ganske så forskjellige bilder på disse skjermene...selv om Panasonic er den skjermen som vinner så si alt av tester der ute så har jeg personlig en knapp på Samung jeg da. Det er noe med utrolig lys sterke bilder med en skarphet som får det til å se ut som en såpeopera jeg liker. Panasonic er mer "korrekt" om du vil si...altså mer slik fks en film skal se ut i forhold til film entusiaster.

Men det ser du når du evnt skal sjekke dem ut i en butikk...bare få dem til å sette på noe annet en tegnefilmer som dem liker å "lure" folk med. Ta gjerne med en film du vet har veldig bra bilde kvalitet...evnt en det er endel mørke sener i osv. Teste på Elkjøp er jo et problem da dem ikke kan slå av lyset slik at du kan se hvilke av dem du synes gir et bra mørkt bilde. Hifi Klubben kan nok hjelpe deg med å demonstrere der slik i et prøve rom :)

Lenke til kommentar

Da ble det Samsung UE55D6755XXE. 400Hz. Kikket på ganske mange, og denne lå på en akseptabel pis. Bilde var heller ikke så værst.

Men legger merke til litt rare effekter i detaljer som beverger seg fort. Ellers var det ikke så mange justerings muligheter på den.

Den gamle Sonyen min slår den faktisk. Men det er hårfint, så jeg er fornøyd jeg. Skulle en hatt noe bedre, ville prisen flydd i været. Den hadde en fin tynn ramme rundt også.

Ellers har Sony et langt bedre justerings alternativ. Hvor man kan finjustere en del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...