Gå til innhold

Noen spill som passer til denne beskrivelsen?

Anbefalte innlegg

så jeg fikk denne boken til bursdagen Døsleken av Suzanne Collins, jeg er ikke en person som leser mye men denne boken lest jeg ut på 1 dag på tross av at den hadde 500sider. handlingen er at for lenge siden gjorde landet et stort opprør mot staten som gjorde at staten tok all kontroll over landet og delte det inn i 12 distrikter og oversvømte de i fattigdom. etter at du er 12 år kan du skrive deg inn i rasjoner for å forsørge familien (du får mat per rasjon) men en gang i åre omgjør alle rasjonene seg til lapper som blir trukket en gutt og en jente fra hvert distrikt de blir sendt inn til dødsleken. for å beskrive kort skriver jeg det som står bak boken. Reglene for dødsleken er enkle: tjuefire deltakere sendes ut på en enorm utendørs arena i ødemarken med ingenting men de starter alle nøyaktig like langt ifra masse våpen og forsyninger som de kan slåss for i begynnelsen. i løpet av en seson må deltajerne kjempe for livet. den siste deltakeren som står igjen vinner. så vlue er at disse 24 deltakerne må sloss for å vinne med det de finner/lager selv.

noen spill helst online til ps3 eller pc som passer til beskrivelsen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke hørt om boken før, men syntes dette her minnet veldig mye om filmen Battle Royale :S

Men tror ikke det er noen som tør og lage ett spill om noe sånt, tror det kunne ha blitt vanskelig og få til også. De kunne ihvertfall ikke hatt med barn i ett sånt spill, eller når jeg tenker meg om, er det noen sinne noen form for barn/ungdom noe slags vanlig skyte spill? Syntes det alltid er voksne folk der. Se jo bare på GTA, er ikke ett eneste barn med i spillet :p

Men ja noe spill som kan ligne på dette må vel være noe ala Unreal Tournament og andre spill som er i den formen...

Lenke til kommentar

Litt off-topic: Dødsleken (The Hunger Games) er første bok i en triilogi. Aner ikke om de neste er kommet på norsk, men leser du engelske bøker kan du sjekke Catching Fire og Mockinjay. ;)

alle bøkene er på norsk, "Dødslekene", "Opp i flammer" og "Fugl føniks"

snart kommer det og en film om serien

Endret av stelar7
Lenke til kommentar

Det er sikkert en syk jævel av en japaner som har laget Battle Royale - The Game :)

Hmmm.

Sjekka The Hunger Games opp på Amazon, sånn kjapt. Ser ut til at forfatteren av bøkene har blåkopiert Battle Royale ...

Ellers har bøkene fått meget gode skussmål. Blir dog litt tafatt når det er omtrent dirkete avskrivning.

Endret av StorPeder
Lenke til kommentar

Det er sikkert en syk jævel av en japaner som har laget Battle Royale - The Game :)

Hmmm.

Sjekka The Hunger Games opp på Amazon, sånn kjapt. Ser ut til at forfatteren av bøkene har blåkopiert Battle Royale ...

Ellers har bøkene fått meget gode skussmål. Blir dog litt tafatt når det er omtrent dirkete avskrivning.

Nja, vil ikke si det er en blåkopi av Battle Royale. En del likhetstrekk er det jo, men veldig mange bøker og filmer har likhetstrekk. Om mange nok lager svært like historier blir det jo til slutt en ny sjanger, ;)

Lenke til kommentar

Nja, vil ikke si det er en blåkopi av Battle Royale. En del likhetstrekk er det jo, men veldig mange bøker og filmer har likhetstrekk. Om mange nok lager svært like historier blir det jo til slutt en ny sjanger, ;)

Ja, stemmer nok det. Jeg har jo ikke lest de selv.

Jeg ble veldig fristet til å bestille bøkene. 33,- stk fra biit.no

De har jo fått bra tilbakemeldinger generelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...