aiuL Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Jeg skal nå oppgradere maskinen og har bestemt meg for hvilke deler jeg skal ha, men vil ha en siste bekreftelse på at delene fungerer sammen og at de ikke drar hverandre ned. HK : Abit NF7-S 2.0 Socket A AMD Hovedkort CPU : AMD Athlon XP2500+ 1.83GHz, Socket A Vifte : GlacialTech Diamond 2100 vifte Socket A RAM : Apacer 512MB DDR PC3200 Skjermkort : Sapphire Radeon 9700 PRO Det jeg lurer på er altså om disse delene vil fungere sammen? Vil noen av delene trekke de andre ned ? Er det lurt å kjøpe PC3200 RAM istedet for PC2700 ? Vil hovedkortet passe til 2 år gamle harddisker ? I tillegg vil jeg gjerne høre hvilket helt standard kabinett jeg skal kjøpe ? (Helt standard og billig) Takk for hjelp :smile: Lenke til kommentar
PT Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Er det lurt å kjøpe PC3200 RAM istedet for PC2700 ? Ja I tillegg vil jeg gjerne høre hvilket helt standard kabinett jeg skal kjøpe ? (Helt standard og billig) Du kan kjøpe dette kabinettet; det er ikke stygt og ei heller pent. Det er et kabinett du ikke ser to ganger på. Lenke til kommentar
EggeN Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Chieftec kabinett er billige, brukervennlige og endel av dem er også stilige PC3200 er bedre en 2700 ja. Lenke til kommentar
Clint Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Alle delene passer fint sammen! Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Siden hovedkortet har et nForce brikkesett, bør du ha to like minnemoduler for å utnytte hastighetsøkningen dette gir, da ev. 2 * 256MB eller 2 * 512MB. Lenke til kommentar
Clint Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Det stemmer at man må ha 2 minnebrikker for å utnytte "dual channel", som Nforce2 har, men jeg ville helle ha kjøpt 2 stk 512MB, enn 2 stk 256MB. Og dersom du ikke har penger til 2 stk rambrikker a 512MB nå, så er det bedre å kjøpe 1 stk a 512MB nå, så kan du kjøpe en til når du har råd. Uansett så viser tester at man ikke får så mye mer ytelse med dual channel. Det er uansett kjedelig å sitte med to 256MB brikker hvis du finner ut av at det er for lite med 512MB RAM om en stund... Lenke til kommentar
aiuL Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Men funker 2 år gamle harddisker til dette hovedkortet ? Det krever ikke den nye typen harddisker ? S-ATA eller hva det heter ? Lenke til kommentar
aiuL Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Ok, jeg bestilte dette hovedkortet nå. Men jeg lurer på en ting : Passer dette hovedkortet inn i Chieftec Dragon Midi Tower ? Det står at det støtter alle ATX-hovedkort . Er dette et slikt hovedkort ? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Ok, jeg bestilte dette hovedkortet nå. Men jeg lurer på en ting : Passer dette hovedkortet inn i Chieftec Dragon Midi Tower ? Det står at det støtter alle ATX-hovedkort . Er dette et slikt hovedkort ? Ja Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hei De eldre diskene vil fungere fint med systemet. Nrå det gjelder hvilken hastighet du burde ha på RAM brikken(e) er det ingen vits å kjøpe 400MHz hvis du ikke skal overklokke. Egentlig holder det med en eller flere gode 333MHz RAM brikker.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå