SKatarina Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Hei! CD-rommen på pcen min fungerer ikke i det hele tatt, og registrerer absolutt ingen cder av noe slag. Hver gang jeg starter opp pcen kommer det en install-boks, som prøver å installere CD-rommen, men det står at jeg trenger en CD. Installasjonen er derfor mislykket. Det er vel bare å laste ned en driver eller noe i den duren, men jeg finner altså ingenting. Jeg har en HP Compaq 8510p. Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
astra04 Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Prøv å gå inn på HP sine nettsider og last ned driveren til cdspillerern derfra. Det hender at de på cden rett og slett blir utdatert iforhold til resten av pcen som antakligvis oppdaterer seg selv automatisk. EDT: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?lang=no&cc=no&prodNameId=3355680&taskId=135&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3355678&lang=no&cc=no her skriver du inn hvilken programvare du har, å så skal den komme opp med drivere de har. Derfra klikker du på den til cdrommen, innstaller og restart pcen. Hvis det ikke fungerer er det mulig at cd-rommen din rett og slett er ødelagt. Endret 1. august 2011 av astra04 Lenke til kommentar
SKatarina Skrevet 23. september 2011 Forfatter Del Skrevet 23. september 2011 Kan være jeg er helt blind nå, men jeg trykket meg inn på linken og videre inn på Microsoft Windows XP Professional. Men derfra finner jeg ingen driver til cd-rommen? Er det noen andre steder som kan ha denne driveren? Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Kan være jeg er helt blind nå, men jeg trykket meg inn på linken og videre inn på Microsoft Windows XP Professional. Men derfra finner jeg ingen driver til cd-rommen? Er det noen andre steder som kan ha denne driveren? Er vel neppe cd-rom`n som mangler driver. De fleste er ganske plug and play. Sjekk heller om du har korrekt chipset drivere og ikke minst riktig IDE / SATA kontroller driver. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 En enkel ting du kan teste med er å bruke en Ubuntu live CD. Den kan du boote fra uten å installere noe til harddisken. Om CD-romen fremdeles ikke fungerer der heller så an du med 99% sikkerhet konkludere med hardware-feil. Du kan boote dette fra en USB minnepenn også om du ikke kan bruke CD-romen. Det er forøvrig også noe du kan teste... hvis du kan boote fra CDromen så er den sansynligvis i orden fysisk. Dette er før OSet lastes inn så det er ikke snakk om noen drivere eller noe annet som kan mangle (du kan boote fra den helt uten noen harddisk eller data av noe slag på maskinen). Jeg vil nevne at det er ikke helt utypisk at CD/DVD drv dør ved at de slutte rå gjenkjenne plater - og relativt til annen hardware så er det vel kanskje en av de delene som har en relativt høy sjanse for å bli defekt med tid. Heldigvis - om det viser seg å være en hardware defekt - så koster jo kombobrenner/lesere lattrlig lite så lange du ikke skal ha bluray (selv de er blitt rimelige i senere tid dog). Du har vel også 5 års reklamasjonsrett på disse forøvrig - som med så og si all PC hardware. -Stigma Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Siden den ber om bli installert i Windows så tyder det på drivere. Utover det er det visse ting som ikke dekkes av reklamasjonsrett, som f.eks støv og skitt i CD-rom, egen feil håndtering etc. Dette er enheter som inne i mellom bør renses, og jeg har sett CD-rom som er herpet av bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå