Locci Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Heisann, Lå og pruka og sov i god fortroende på Søndag mens det sleipeste uværet på lenge rullet opp.. Det dundra og spraket noe veldig så jeg bråvåkna til blålys ut av stikkontaktene og masse knitring, det var fulltreffer i strømnettet her.. Før jeg rakk og karre meg ut av senga så smalt det til igjen. Begynte og plugge ut alt av elektriske duppedingser jeg fikk til, tv, pc, router o.l Før jeg rakk og plugge ut modemet av telefon nettet så traff den jævelen telefon nettet også. Så modemet gikk opp i en blå låga.. Urk Kort og godt, død TV, død/døende PC, dødt modem og en fortvila person.. Har vært i kontakt med forsikringselskapet for og fremme ett krav på dette. De sa at de dekker det, men jeg må skrive en spesifisert tapsliste. Noe jeg aldri har gjort før så tenkte jeg kanskje skulle spørre om litt hjelp på dette. PC'n er ett selvbygge og har vært oppdatert flereganger siden den først ble bygget. Skal jeg her nevne alle komponenter og ca verdi på dem? Skal jeg skrive kjøps summen eller prisen på ett tilsvarende produkt idag? Tv'n rakk jeg jaggu og ha i en mnd før den gikk føyken.. Modemet er vel egentlig en smal sak, skrive prisen på ett nytt ett fra nettlevrandøren? Håper jeg kan få litt veiledning på dette i en ellers irriterende hverdag. P.S var ikke bare jeg som blei uten nett i nabolaget.. Alle trådløse netta er borte Lenke til kommentar
astra04 Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Heisann, Lå og pruka og sov i god fortroende på Søndag mens det sleipeste uværet på lenge rullet opp.. Det dundra og spraket noe veldig så jeg bråvåkna til blålys ut av stikkontaktene og masse knitring, det var fulltreffer i strømnettet her.. Før jeg rakk og karre meg ut av senga så smalt det til igjen. Begynte og plugge ut alt av elektriske duppedingser jeg fikk til, tv, pc, router o.l Før jeg rakk og plugge ut modemet av telefon nettet så traff den jævelen telefon nettet også. Så modemet gikk opp i en blå låga.. Urk Kort og godt, død TV, død/døende PC, dødt modem og en fortvila person.. Har vært i kontakt med forsikringselskapet for og fremme ett krav på dette. De sa at de dekker det, men jeg må skrive en spesifisert tapsliste. Noe jeg aldri har gjort før så tenkte jeg kanskje skulle spørre om litt hjelp på dette. PC'n er ett selvbygge og har vært oppdatert flereganger siden den først ble bygget. Skal jeg her nevne alle komponenter og ca verdi på dem? Skal jeg skrive kjøps summen eller prisen på ett tilsvarende produkt idag? Tv'n rakk jeg jaggu og ha i en mnd før den gikk føyken.. Modemet er vel egentlig en smal sak, skrive prisen på ett nytt ett fra nettlevrandøren? Håper jeg kan få litt veiledning på dette i en ellers irriterende hverdag. P.S var ikke bare jeg som blei uten nett i nabolaget.. Alle trådløse netta er borte Ouch, ja der har du det gående. Dersom du har en stasjonær pc er det ikke værre enn å bestillle ny strømforsyning. Er du heldig er det kanskje bare sikringen som er gått i både tv og strømforsyning. Ja, du kan vel skrive prisen på hva det koster som nytt. Mest sannsynlig må du legge ut selv til du får penga fra forsikringa. :/ Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Tror det er verdien for å skaffe seg lignende utstyr nytt som forsikrings selskapet er ute etter. Ergo har du en 32" LCD TV som kostet 10 lapper når du kjøpte den, men nå får du dem for 3-4lapper, så er det 3-4 lapper man skriver opp. Er PC'en 3-4 år gammel, så er det ikke mulig å få tak i mange av komponentene som er der, da må man fiske opp priser på det mest nærliggende av utstyr. Men prat med forsikrings selskapet, de vil gi deg råd og vink. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå