Gå til innhold

Shuttle SN41G2 og SN45G

hasuwest

Anbefalte innlegg

Hei.

Har bestillt og sitter å venter på mitt SN41G2. Jeg trodde disse var helt like bare at SN41G2 hadde et GF4 MX integrert, prisen er også den samme. Men sjekka litt på SFF tech nå. Og der så jeg at SN45G hadde bedre HK og litt anderledes design noe jeg ikke har fått med meg. Jeg har jo et GF4Ti4600 kort som jeg hadde tenkt til å bruke unansett.

Hva ville dere gjort? Koster jo trosalt 300,- ekstra i frakt og 12++ dager eller en tur til Oslo på lørdag før jeg får en ny Shuttle SN45G.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
definér 'bedre og mer fremtidsrettet hovedkort'..

jeg tenkte å kjøpe SN41G2, hovedsaklig fordi det hadde integrert skjermkort som jeg tenkte å bruke helt i begynnelsen (så spare opp til radeon 9800).

SN41G2 har et nForce 2 hovedkort med støtte for prosessorer med opptil 333mhz fsb. SN45G har nForce 2 Ultra 400 hovedkort med støtte for prosessorer opptil 400mhz fsb. Det er også bedre ytelse på SN45G. Og noen problematiske løsninger inne i toweret er også rettet på.

Resten er vel likt untatt at SN45G har integrert GF4MX skjermkort.

Lenke til kommentar

Den store forskjellen mellom de er, ved siden av det innbygde skjermkortet, at på SN45 kan du justere multiplier og Vcore. Altså enklere ved overklokking. Uoffisielt støtter SN41G2 også cpu'er med fsb på 400, men helst med et eksternt skjermkort. Med det interne kan du muligens få problemer da northbridge kan bli noe varm.

Det innebygde skjermkortet er bra nok til det meste, men det forutsetter to rambrikker slik at du får utnyttet dual-ram-oppsettet....

Lenke til kommentar

Ikke gjør det så vansklig :D Får egentlig litt lyst til å stikke ned på postkontoret og hente SN41G2.

Hva ville dere gjort?

1.Henta SN41G2 med en gang?

2.Venta til SN45G kommer iløpet av uken og betalt 300,- mer for å sende den andre pakka tilbake til Komplett samt å måtte vente med å få tilbake pengene fra Komplett.

Lenke til kommentar

kommer helt an på om du:

a, ikke har bruk for det interne skjermkortet

b, skal overklokke

c, er opptatt av designet( jeg liker G2-designet best, men..)

Er svaret ja på de to første så er SN45G å foretrekke :yes:

Det går fint å overklokke med SN41G2 også, men det er en god del mer innviklet...

Lenke til kommentar

Ok.

Jeg bestillte SN45G, så den er på vei og skal være her en gang iløpet av uka. Får sende tilbake SN41G2.

Ja, jeg har tenkt til å overklokke endel. Og det integrerte skjermkortet har jeg ikke bruk for siden jeg har et GF4Ti4600 som jeg skal bruke.

Og jeg synes designet på SN45G er kulere. Men det er jo smak og behag..

Takk for hjelpen.. Det gjorde meg litt sikrere ;).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...