Gå til innhold

Selger pc'en min, men hva er den verdt? Kan dere hjelpe?

Anbefalte innlegg

Hei

Skal selge pc'en min, men vet ikke hva jeg kan regne med å få for den idag. Kan dere være behjelpelig med å "taksere" pc'en min, så jeg vet hva det er aktuelt å legge den til salg for?

PC'en har jeg bygget selv og inneholder følgende:

Kabinett :Antec Twelve Hundred Big Tower Sort

Strømforsyning :Chieftec Super Series PSU 750W Modulær

Hovedkort :ASUS Rampage II Extreme, X58

Prosessor :Intel Core? i7 Quad Processor i7-920

Minne :Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB CL9

Skjermkort 1 :Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5 (Crossfire)

Skjermkort 2 :Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5 (Crossfire)

Harddisk 1 :WD VelociRaptor® 300GB SATA

Harddisk 2 :WD Green 1,5TB

Harddisk 3 :WD Green 1,5TB

Harddisk 4 :Maxtor 300GB (Ekstern)

CD-Rom :Lite-On Blu-Ray Writer DH-2B1S-15C

Mus & tastatur :Logitech diNovo Media Desktop Laser NO

Skjerm 1 :BenQ 24" LCD G2411HD

Skjerm 2 :Samsung SyncMaster 205BW

Operativsystem :Windows 7 Ultimate Edition 64bit (DVD)

Minnekortleser :Kingston USB 2.0

En noe utdatert skjerm (nr.2) og harddisk (nr.4) også, men det er en del av pc'en, så det skal med :)

På forhånd takk.

Mvh.

Terje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør sammenligne med hva du får nytt. Sjekk dette oppsettet til AgentSpoon. For under 6000,- for du et helt nytt oppsett som yter mer (minus skjerm og Windows lisens).

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1225711

Det spiller liten rolle hva utstyret kostet så lenge IT-verdenen forandrer seg så fort. Det som er interessant for en kjøper er om prisen er vesentlig lavere for brukt utstyr enn det er å kjøpe tilsvarende eller bedre helt nytt.

Lenke til kommentar

Nå yter nok ikke ett HD6870 bedre enn HD4890 i CF, men likevel vil jeg ikke tro du vil får stort mer enn 6000kr for hele røklet. Slike PC-komponenter er et enormt tapsprosjekt fra du spretter embalasjen.

Jeg solgte en liknende maskin uten skjerm og litt dårligere CPU for 6000kr og det var for to år siden.

Lenke til kommentar

Nå yter nok ikke ett HD6870 bedre enn HD4890 i CF, men likevel vil jeg ikke tro du vil får stort mer enn 6000kr for hele røklet. Slike PC-komponenter er et enormt tapsprosjekt fra du spretter embalasjen.

Jeg solgte en liknende maskin uten skjerm og litt dårligere CPU for 6000kr og det var for to år siden.

men huske dette var for 2år siden, mange nye ting er kommet ut på markede, så prisene forandrer seg hele tiden :hmm:

Endret av Mgut
Lenke til kommentar

men huske dette var for 2år siden, mange nye ting er kommet ut på markede, så prisene forandrer seg hele tiden :hmm:

Ja, det er vel nettopp det jeg gjør ;)

Lenke til kommentar

Syntes det hørtes i overkant billig ut, er det ikke det.

Bluray brenner, kabinettet, raptor disk, 2 x 1,5TB disker osv.

Er det urealistisk å forvente mer enn 6000 for den maskinen (riktig nok noen veldig utdaterte komponenter også, men disse regner jeg ikke med skal dra prisen opp heller)?

Takk for alle tilbakemeldingene så langt.

Terje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...