Gå til innhold

Så billig som det går ann!

Anbefalte innlegg

En kamerat har planer om å oppgradere pcen litt, ny cpu, skjerm, skjermkort, harddisk og mus. Han har et MSI hovedkort som han skal bruke, vet ikke helt åssen det er, men det har iallefall Via chipsett med støtte for 200Mhz buss. Og dermed maksimalt 1,4 Ghz prosessor. Et krav er at det skal være LCDskjerm, så ikke kom med forslag om noe annet. Vi har funnet en del komponenter, men kom gjerne med synspunkter. Poenget er å bruke så lite penger som mulig, pcen skal stort sett brukes til kontorarbeid.

Alle priser er fra Psdata:

CPU AMD Duron 1,3Ghz 310 kr

Skjerm Hyundai 17 3838 kr

Skjermkort Aopen GF4MX440 64MB DVI Tv-ut 465 kr

Harddisk Western Digital 120GB 8MB 7200RPM 995 kr

Mus Trust Ami 250S 149 kr

Totalt 5757 kr

En Underlig Lax

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som om prisene kommer fra PS Data:

- Hyundai Q17: 3838,-

Forskjellen til Q17S ser ikke stor ut, men det ser ut som det følger med flere kabler til Q17S. Dere må ihvertfall ha en DVI kabel, og de er ikke billige, 149,- for en på 2m.

Jeg har en tilsvarende skjerm, ADI A715. Den er meget bra den, både på analog inngang og DVI inngangen.

Ang. CPU så har jeg hørt at noen får problemer med 1.3GHz versjonen, så sjekk om hovedkortet støtter denne.

Ang. harddisk, så ville jeg anbefalt Seagate pga lav støynivå, men PS Data selger jo ikke Seagate. Jeg har selv montert Seagate Baracuda IV og V i flere mamskiner og de er meget stillegående. Ytelse har i tester vist seg noe lavere enn de beste, men avstanden er minimal. Hvis du skasl bruke maskinen mest til kontorarbaid, så trenger du ikek 120GB, spar penger og kjøp heller Hitachi 180GXP 80GB til 694,-

Lenke til kommentar

tror faktisk at siba har en 17" lcd til 3195.- eller var det 3295.-

uansett mye billigere enn du får det på webshops.

I tillegg kan du jo kjøpe pakketilbud til f.eks psdata. der får du komplett maskin til 2895.- evt litt kjappere til 3195.-

Funker utmerket som kontormaskiner og lignende.

Skjerm kommer i tillegg der da.

Lenke til kommentar

man får vel aldri nok diskplass.

Driver man med litt grafikk og videoredigering så blir det gjerne altfor lite med 120 gig, men i den arbeidsstasjonen han har holder det vel i massevis med 40 eller 60 ja....ikke akkurat brukende til tung 3d eller video da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...