Gjest Slettet+3124 Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Hei. Jeg har kjøpt meg et domene, og jeg ønsker å ha et forum på dette. Jeg kjenner til forumtypene som finnes der ute. Jeg er absolutt mest kjent med IPB (samme forum som vi er på nå). Jeg har en lisens og et forum som er brukbart stort basert på IBP. Hadde tidligere en annen nettside som hadde vBulletin, jeg er ikke så godt kjent med det forumet egentlig, jeg syntes at vBulletin virket vanskeligere å sette opp slik som man ønsker det enn IPB. Men jeg tror det blir enten IPB eller vBulletin. Upgrade vBulletin; $175 Kjøpe et nytt IPB; $149.99 Hva ville dere ha gjort her i dette tilfellet? Akkurat nå så er det ikke aktuelt med gratisvarianter som; SMF, phpBB, myBB osv.. Lenke til kommentar
Elektro-Lars Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Svaret er jo ganske åpenbart, siden du har erfaring med IP board og det er billigere å kjøpe det enn å oppgradere vBulletin, så bør du jo gå for IP Board. (Med mindre du ikke må oppgradere vBulletin og du kan lære deg det) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Føler ikke at det er helt åpenbart. For jeg må se på; hvor finner jeg de beste løsningene mellom IPB & vBulletin, hvor finner jeg de beste (betalte/ubetalte) skinnene til forumet osv.. Hva er mest stabilt av IPB vs vBulletin? Hva er enklest å oppgradere av disse to (gjøre det selv eller be om hjelp i fra produsenten)? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Blir usikker her altså.. jeg kan IPB så det er ikke noe problem.. men jeg vet ikke om jeg vil videreføre IPB, da i deres siste versjon er nesten kun java-basert i alt man gjør på forumet. Itillegg så har de lagt inn masse unødvendig mye luft inn i forumet. vBulletin og phpBB viker til å være mere kompakt i så måte.. noen som kan hjelpe litt til med noen gode innspill? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå