DMN Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Skal nå kjøpe ny bærbar, stussa litt på en mac, men fant ut at jeg ikke gidder å betale i dyre dommer kun for bra design. Så nå trenger jeg hjelp. Den skal hovedsaklig brukes til studier, så den skal fraktes mye frem og tilbake i sekken, derfor hadde jeg satt pris på en grei vekt og godt batteri (muligens litt motsiende). Har tenkt til å bruke maks en 9000,- men kan strekke meg bittelitt mer hvis jeg blir overbevist. Spillene den skal drive er i bunn og grunn bare sc2 og muligens wow. Setter pris på alle forslag! Lenke til kommentar
kendo Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) https://prisguiden.no/sok?pg-q=u46sv&n=0 Kjøpte meg nettopp denne laptopen for de samme kriteriene. Kjører SC 2 fint på middels instillinger. Lå vel på rundt 50 fps da jeg spilte forleden dag. Liten av størrelse, selvom jeg egentlig ville ned i 13". En vekt på rundt 2 kg, som jeg nesten finner litt for tungt... men umulig å finne en bærbar som oppfyller alle krav. Er og en glossy skjerm som er et stort minus for meg, men fikset det problemet med dette: http://www.viewguard.com/en-us/ (Meget knotete å få på!) Temperaturene på laptopen er greie, har så langt ikke opplevd ubehagelige temperaturer. Blir litt varm hvor man hviler håndleddet. Under spill kommer cpuen opp i rundt 90 grader. Stille, men hørbar under vanlig bruk. Edit: Kan og legge til at den ser ut som den er gullfarget på mange av bildene, men den jeg fikk tilsendt fra euronics var sølvfarget med et hint av gull, om farge har noe si... Edit 2: Kan også legge til at det kun er en (eller to) høytalere på maskinen lokalisert på høyresiden, om du bruker maskinens høytalere mye, kan det vel bli irriterende. Bruker selv forsåvidt kun headset. Edit 3: Solid bygget. Ser ut som aluminium er brukt på overdelen av maskinen, resten er plastikk. Plastikk hvor man hviler håndleddet. Tastaturet er godt å skrive på. Endret 2. august 2011 av kendo 1 Lenke til kommentar
Gullreven Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) https://prisguiden.no/sok?pg-q=u46sv&n=0 Kjøpte meg nettopp denne laptopen for de samme kriteriene. Kjører SC 2 fint på middels instillinger. Lå vel på rundt 50 fps da jeg spilte forleden dag. Liten av størrelse, selvom jeg egentlig ville ned i 13". En vekt på rundt 2 kg, som jeg nesten finner litt for tungt... men umulig å finne en bærbar som oppfyller alle krav. Er og en glossy skjerm som er et stort minus for meg, men fikset det problemet med dette: http://www.viewguard.com/en-us/ (Meget knotete å få på!) Temperaturene på laptopen er greie, har så langt ikke opplevd ubehagelige temperaturer. Blir litt varm hvor man hviler håndleddet. Under spill kommer cpuen opp i rundt 90 grader. Stille, men hørbar under vanlig bruk. Edit: Kan og legge til at den ser ut som den er gullfarget på mange av bildene, men den jeg fikk tilsendt fra euronics var sølvfarget med et hint av gull, om farge har noe si... Edit 2: Kan også legge til at det kun er en (eller to) høytalere på maskinen lokalisert på høyresiden, om du bruker maskinens høytalere mye, kan det vel bli irriterende. Bruker selv forsåvidt kun headset. Edit 3: Solid bygget. Ser ut som aluminium er brukt på overdelen av maskinen, resten er plastikk. Plastikk hvor man hviler håndleddet. Tastaturet er godt å skrive på. Jeg har også nettopp bestilt denne fra Dustin for å bruke den som en studie/gaming pc. Godt å høre at den er bra å skrive på Du skriver at den er "stille, men hørbar under vanlig bruk". Vil det si at du kan hører viften gå ved kun vanlig websurfing? Ellers er det endelig godt å lese en brukererfaring om denne maskinen! Hvis du har flere meninger og erfaringer om den, så bare få det ut og fest det på denne tråden Endret 3. august 2011 av Gullreven Lenke til kommentar
kendo Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) https://prisguiden.no/sok?pg-q=u46sv&n=0 Kjøpte meg nettopp denne laptopen for de samme kriteriene. Kjører SC 2 fint på middels instillinger. Lå vel på rundt 50 fps da jeg spilte forleden dag. Liten av størrelse, selvom jeg egentlig ville ned i 13". En vekt på rundt 2 kg, som jeg nesten finner litt for tungt... men umulig å finne en bærbar som oppfyller alle krav. Er og en glossy skjerm som er et stort minus for meg, men fikset det problemet med dette: http://www.viewguard.com/en-us/ (Meget knotete å få på!) Temperaturene på laptopen er greie, har så langt ikke opplevd ubehagelige temperaturer. Blir litt varm hvor man hviler håndleddet. Under spill kommer cpuen opp i rundt 90 grader. Stille, men hørbar under vanlig bruk. Edit: Kan og legge til at den ser ut som den er gullfarget på mange av bildene, men den jeg fikk tilsendt fra euronics var sølvfarget med et hint av gull, om farge har noe si... Edit 2: Kan også legge til at det kun er en (eller to) høytalere på maskinen lokalisert på høyresiden, om du bruker maskinens høytalere mye, kan det vel bli irriterende. Bruker selv forsåvidt kun headset. Edit 3: Solid bygget. Ser ut som aluminium er brukt på overdelen av maskinen, resten er plastikk. Plastikk hvor man hviler håndleddet. Tastaturet er godt å skrive på. Jeg har også nettopp bestilt denne fra Dustin for å bruke den som en studie/gaming pc. Godt å høre at den er bra å skrive på Du skriver at den er "stille, men hørbar under vanlig bruk". Vil det si at du kan hører viften gå ved kun vanlig websurfing? Ellers er det endelig godt å lese en brukererfaring om denne maskinen! Hvis du har flere meninger og erfaringer om den, så bare få det ut og fest det på denne tråden Dessverre er viften hørbar under vanlig websurfing, selv når pcen er i en "quiet office mode". Er riktig nok lavt, og burde ikke virke forstyrrende i lesesal eller på forlesning. Det er og en maksimal batterisparemodus jeg ennå ikke fult har prøvd ut, som muligens kan redusere vifteaktiviteten. Litt mer om tastaturet: Tastene er lette å trykke inn, og er ikke særlig bråkete å skrive på. Kun den normale lyden når tast treffer underflate. Passende mellomrom mellom tastene. Det er litt giv i tastaturet om du trykker hardt ned på det, og dette er så vidt synlig under vanlig skriving. Batteriet som fulgte med pcen tilsendt fra Euronics har et 8-cellers batteri som stikker litt ut på undersiden av laptopen. Personlig synes jeg at dette er en fordel, da det løfter pcen litt opp fra underlaget og gir bedre luftinntak, samt bedre batterilevetid. Har ennå ikke fult testet batterilevetiden, men når jeg skrur på maksimal batterisparemodus oppgis det rundt syv og en halv time. Litt mer om vekt: Pcen virker litt baktung, som det ekstra store batteriet nok bidrar med, og selv om pcen kun veier rundt to kilo, føles det personlig litt "ubehagelig/knotete" å løfte opp pcen med en hånd. Vekten tillater og at man kan åpne skjermen uten å måtte holde i pcen. Skjermen virker solid uten noen knirkelyder når man åpner lokket. Lysstyrken virker helt grei, uten at jeg kan gå i dybden på det. Alt i alt er jeg godt fornøyd med laptopen, og føler så langt at det var det beste kjøpet uten å ofre for mye mobilitet for ytelse. Kommer muligens med mer. Endret 3. august 2011 av kendo Lenke til kommentar
DMN Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 Takk skal du ha kendo, det ser nok ut til at jeg bestiller den. Spesifikasjonene, vekta og batteritiden virker perfekt for mitt bruk! Lenke til kommentar
Gullreven Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 https://prisguiden.no/sok?pg-q=u46sv&n=0 Kjøpte meg nettopp denne laptopen for de samme kriteriene. Kjører SC 2 fint på middels instillinger. Lå vel på rundt 50 fps da jeg spilte forleden dag. Liten av størrelse, selvom jeg egentlig ville ned i 13". En vekt på rundt 2 kg, som jeg nesten finner litt for tungt... men umulig å finne en bærbar som oppfyller alle krav. Er og en glossy skjerm som er et stort minus for meg, men fikset det problemet med dette: http://www.viewguard.com/en-us/ (Meget knotete å få på!) Temperaturene på laptopen er greie, har så langt ikke opplevd ubehagelige temperaturer. Blir litt varm hvor man hviler håndleddet. Under spill kommer cpuen opp i rundt 90 grader. Stille, men hørbar under vanlig bruk. Edit: Kan og legge til at den ser ut som den er gullfarget på mange av bildene, men den jeg fikk tilsendt fra euronics var sølvfarget med et hint av gull, om farge har noe si... Edit 2: Kan også legge til at det kun er en (eller to) høytalere på maskinen lokalisert på høyresiden, om du bruker maskinens høytalere mye, kan det vel bli irriterende. Bruker selv forsåvidt kun headset. Edit 3: Solid bygget. Ser ut som aluminium er brukt på overdelen av maskinen, resten er plastikk. Plastikk hvor man hviler håndleddet. Tastaturet er godt å skrive på. Jeg har også nettopp bestilt denne fra Dustin for å bruke den som en studie/gaming pc. Godt å høre at den er bra å skrive på Du skriver at den er "stille, men hørbar under vanlig bruk". Vil det si at du kan hører viften gå ved kun vanlig websurfing? Ellers er det endelig godt å lese en brukererfaring om denne maskinen! Hvis du har flere meninger og erfaringer om den, så bare få det ut og fest det på denne tråden Dessverre er viften hørbar under vanlig websurfing, selv når pcen er i en "quiet office mode". Er riktig nok lavt, og burde ikke virke forstyrrende i lesesal eller på forlesning. Det er og en maksimal batterisparemodus jeg ennå ikke fult har prøvd ut, som muligens kan redusere vifteaktiviteten. Litt mer om tastaturet: Tastene er lette å trykke inn, og er ikke særlig bråkete å skrive på. Kun den normale lyden når tast treffer underflate. Passende mellomrom mellom tastene. Det er litt giv i tastaturet om du trykker hardt ned på det, og dette er så vidt synlig under vanlig skriving. Batteriet som fulgte med pcen tilsendt fra Euronics har et 8-cellers batteri som stikker litt ut på undersiden av laptopen. Personlig synes jeg at dette er en fordel, da det løfter pcen litt opp fra underlaget og gir bedre luftinntak, samt bedre batterilevetid. Har ennå ikke fult testet batterilevetiden, men når jeg skrur på maksimal batterisparemodus oppgis det rundt syv og en halv time. Litt mer om vekt: Pcen virker litt baktung, som det ekstra store batteriet nok bidrar med, og selv om pcen kun veier rundt to kilo, føles det personlig litt "ubehagelig/knotete" å løfte opp pcen med en hånd. Vekten tillater og at man kan åpne skjermen uten å måtte holde i pcen. Skjermen virker solid uten noen knirkelyder når man åpner lokket. Lysstyrken virker helt grei, uten at jeg kan gå i dybden på det. Alt i alt er jeg godt fornøyd med laptopen, og føler så langt at det var det beste kjøpet uten å ofre for mye mobilitet for ytelse. Kommer muligens med mer. Takk for updaten Kendo! Ser også på en brukeranmeldelse på Dustins sider hvor vekommende skriver angående viften: "- Knapt hørbar viftestøy under vanlig bruk, helt ok under last. Ingen hvinende lyd ihvertfall" (http://www.dustinhome.no/asus-u46sv-ci5-23-4gb-500-gt540m-14-w7hp/product/5010598298?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_1009). Så da gjenstår det vel bare å se hvordan min oppfører seg, ettersom det ser ut som dere to har litt ulike oppfatninger om viften. Jeg har bestilt U46SV-WX011V modellen som har matt skjerm og 7200rpm harddisk. Den bruker jo litt mer kraft, så gjenstår å se om det lager mer støy.. Lenke til kommentar
Therwood Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 https://prisguiden.no/sok?pg-q=u46sv&n=0 Kjøpte meg nettopp denne laptopen for de samme kriteriene. Kjører SC 2 fint på middels instillinger. Lå vel på rundt 50 fps da jeg spilte forleden dag. Liten av størrelse, selvom jeg egentlig ville ned i 13". En vekt på rundt 2 kg, som jeg nesten finner litt for tungt... men umulig å finne en bærbar som oppfyller alle krav. Er og en glossy skjerm som er et stort minus for meg, men fikset det problemet med dette: http://www.viewguard.com/en-us/ (Meget knotete å få på!) Temperaturene på laptopen er greie, har så langt ikke opplevd ubehagelige temperaturer. Blir litt varm hvor man hviler håndleddet. Under spill kommer cpuen opp i rundt 90 grader. Stille, men hørbar under vanlig bruk. Edit: Kan og legge til at den ser ut som den er gullfarget på mange av bildene, men den jeg fikk tilsendt fra euronics var sølvfarget med et hint av gull, om farge har noe si... Edit 2: Kan også legge til at det kun er en (eller to) høytalere på maskinen lokalisert på høyresiden, om du bruker maskinens høytalere mye, kan det vel bli irriterende. Bruker selv forsåvidt kun headset. Edit 3: Solid bygget. Ser ut som aluminium er brukt på overdelen av maskinen, resten er plastikk. Plastikk hvor man hviler håndleddet. Tastaturet er godt å skrive på. Jeg har også nettopp bestilt denne fra Dustin for å bruke den som en studie/gaming pc. Godt å høre at den er bra å skrive på Du skriver at den er "stille, men hørbar under vanlig bruk". Vil det si at du kan hører viften gå ved kun vanlig websurfing? Ellers er det endelig godt å lese en brukererfaring om denne maskinen! Hvis du har flere meninger og erfaringer om den, så bare få det ut og fest det på denne tråden Dessverre er viften hørbar under vanlig websurfing, selv når pcen er i en "quiet office mode". Er riktig nok lavt, og burde ikke virke forstyrrende i lesesal eller på forlesning. Det er og en maksimal batterisparemodus jeg ennå ikke fult har prøvd ut, som muligens kan redusere vifteaktiviteten. Litt mer om tastaturet: Tastene er lette å trykke inn, og er ikke særlig bråkete å skrive på. Kun den normale lyden når tast treffer underflate. Passende mellomrom mellom tastene. Det er litt giv i tastaturet om du trykker hardt ned på det, og dette er så vidt synlig under vanlig skriving. Batteriet som fulgte med pcen tilsendt fra Euronics har et 8-cellers batteri som stikker litt ut på undersiden av laptopen. Personlig synes jeg at dette er en fordel, da det løfter pcen litt opp fra underlaget og gir bedre luftinntak, samt bedre batterilevetid. Har ennå ikke fult testet batterilevetiden, men når jeg skrur på maksimal batterisparemodus oppgis det rundt syv og en halv time. Litt mer om vekt: Pcen virker litt baktung, som det ekstra store batteriet nok bidrar med, og selv om pcen kun veier rundt to kilo, føles det personlig litt "ubehagelig/knotete" å løfte opp pcen med en hånd. Vekten tillater og at man kan åpne skjermen uten å måtte holde i pcen. Skjermen virker solid uten noen knirkelyder når man åpner lokket. Lysstyrken virker helt grei, uten at jeg kan gå i dybden på det. Alt i alt er jeg godt fornøyd med laptopen, og føler så langt at det var det beste kjøpet uten å ofre for mye mobilitet for ytelse. Kommer muligens med mer. Takk for updaten Kendo! Ser også på en brukeranmeldelse på Dustins sider hvor vekommende skriver angående viften: "- Knapt hørbar viftestøy under vanlig bruk, helt ok under last. Ingen hvinende lyd ihvertfall" (http://www.dustinhome.no/asus-u46sv-ci5-23-4gb-500-gt540m-14-w7hp/product/5010598298?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_1009). Så da gjenstår det vel bare å se hvordan min oppfører seg, ettersom det ser ut som dere to har litt ulike oppfatninger om viften. Jeg har bestilt U46SV-WX011V modellen som har matt skjerm og 7200rpm harddisk. Den bruker jo litt mer kraft, så gjenstår å se om det lager mer støy.. Så, hvordan er viften. Interessert i å vite dette selv, og alle meninger er mer enn velkomne=) Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Jeg har bestilt U46SV-WX011V modellen som har matt skjerm og 7200rpm harddisk. Den bruker jo litt mer kraft, så gjenstår å se om det lager mer støy.. Matt skjerm? Står høyglans på Dustin.no når jeg søker opp modellnavnet ditt. U46SV-WX011V Endret 30. august 2011 av CurSe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå