Makri Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Sitter med et lite problem. Jeg vil bruke UPDATE for å kunne endre en value ved navn USER_NAME fraogmed y18000 og tilogmed y66000. Det jeg skal endre på disse er bare selve USER_NAME, ingen andre verdier i raden. Problemet er at disse verdiene er lagt til med et ukjent symbol etter tallene som ikke skal være der, så egentlig står det f.eks. y18000x der, men skal bare være y18000 og det gjør det altså for 48000 usernames nedover, noe jeg ikke vil gjøre manuelt. Og jeg ikke helt vet hvordan dette skal utføres. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Du kan hente ut alle brukerene, også loope igjennom dem og sjekke med f.eks preg_match om brukernavnet inneholder noe etter tallet. Så oppdaterer du den aktuelle raden. Lenke til kommentar
Makri Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 Du kan hente ut alle brukerene, også loope igjennom dem og sjekke med f.eks preg_match om brukernavnet inneholder noe etter tallet. Så oppdaterer du den aktuelle raden. Det er problemet. Jeg vet at alle de 48000 inneholder noe etter tallet, siden ingen av brukerne virker. Og for å være litt mer spesifikk til spørsmålet: Det er her snakk om at det er godt over 100.000 brukere. Jeg skal altså endre et utvalg av disse, hvor navnet skal endres til "seg selv" bare uten tegnet etter tallet. Lenke til kommentar
Tom_ Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Hvis du vet at alle brukerene begynner på y og er 5 sifre så kan du bruke: $old_username = "y18000abcdef"; $new_username = substr($old_username,0,6); i en loop mellom y18000 og y66000. Lenke til kommentar
Makri Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Flott, skal prøve det takk på forhånd til dere begge to Endret 2. august 2011 av makri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå