jorgenbsk Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Hei, Nettopp kjøpt meg flunkende ny tv og er i ferd med å tre inn i HD-verdenen (noe på overtid). Planen er på sikt å gå til anskaffelse av en knallbra mediesenter-pc, men inntil videre må jeg leve med en midlertidig løsning. Har per i dag en stasjonær og en laptop jeg vil sette opp som medieservere. Tven er en Philips som er svært så sær på hvilke formater den godtar. Er blant annet en del filmer i 1080/720 den ikke godtar (serier også for den saks skyld). Og når jeg sier en del, så mener jeg at minst 80% ikke blir godtatt. Som en midlertidig løsning vil jeg derfor ha en bluray-spiller med bred formatstøtte. Er det noen fabrikanter som generelt har god formatstøtte? Mener å ha lest at LG har godt formatstøtte på tver i alle fall. Konkrete forslag mottas med takk! Håper dere kan hjelpe en kunnskapsløs sjel! Jørgen Endret 2. august 2011 av jorgenbsk Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Hei, Nettopp kjøpt meg flunkende ny tv og er i ferd med å tre inn i HD-verdenen (noe på overtid). Planen er på sikt å gå til anskaffelse av en knallbra mediesenter-pc, men inntil videre må jeg leve med en midlertidig løsning. Har per i dag en stasjonær og en laptop jeg vil sette opp som medieservere. Tven er en Philips som er svært så sær på hvilke formater den godtar. Er blant annet en del filmer i 1080/720 den ikke godtar (serier også for den saks skyld). Og når jeg sier en del, så mener jeg at minst 80% ikke blir godtatt. Som en midlertidig løsning vil jeg derfor ha en bluray-spiller med bred formatstøtte. Er det noen fabrikanter som generelt har god formatstøtte? Mener å ha lest at LG har godt formatstøtte på tver i alle fall. Konkrete forslag mottas med takk! Håper dere kan hjelpe en kunnskapsløs sjel! Jørgen Oppo. ingen slår dem. http://www.nobleman.no/index.php Arne M Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hvor bra funker egentlig Oppo BDP-93/95EU til å streame musikk og filmer over hjemmenettverk fra PC o.l.? Ser støtten for dette fremdeles er beskrevet som "eksperimentelt" i brosjyrene. Har egentlig to hovedkrav til en Blu-Ray spiller: DVD-oppskalering og avspilling av filmer+musikk fra PC/media server over kablet LAN. Bør jeg be Amention drite og dra med den bestilte LG BD670-spilleren de sannsynligvis aldri kommer til å levere likevel og betale fem ganger så mye for en BDP-93EU? Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Lurer på om noen fra Amentio leser dette forumet, for nå kom faktisk BD670-en i går etter litt over to måneders ventetid... Fordeler: - Spiller mange forskjellige videoformater. - Kan lese delte mapper på hjemmenetverket uten noen dedikert mediaserver. - Startet opp blu-ray avspilling overraskende kjapt (på den ene blu-ray disken jeg har prøvd - Splice). - Støtte for eksterne undertekstfiler (.srt, .sub osv.) - Nokså billig (1200 schpenn). Ulemper: - Ingen støtte for Ogg, Flac eller Monkey's Audio lydformater. - Nokså traurig brukergrensesnitt for å spille MP3-filer. - Opptil flere sekunders forsinkelse mellom knappetrykk på fjernkontrollen til noe faktisk skjer. Spesielt ved avspilling av video over LAN. - Hårreisende dårlig bildesynkronisering ved avspilling av M4A-video (den ene filen jeg har), men dette har muligens sammenheng med at skjermen jeg har koblet den til ikke kan kjøre 24Hz, men bare 50Hz oppdateringsfrekvens. - Spiller ikke SVCD-disker. (Men hvor finner man slike utenom på et museum i dag...) - Ingen måte å gjøre DVD- eller DVD+BR avspilling sonefri som jeg vet om. Fikk dessverre ikke testet online-egenskapene i går, da bredbåndet mitt fra Canal Digital som vanlig var på ræva i hele går, men så er online-TV utvalget mildt sagt på u-landsnivå her på berget likevel. Endret 7. oktober 2011 av Olethros Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå