j0achim Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Hei! (Beklager at dette kanskje er helt feil subforum, klarte ikke finne noen bedre plass) Har en avtale med en kamerat og ta meg av deres bedrift sin webside, epost og backup. Hjemmeside er en joomla side kjørende med noen par moduler innstallert, som jeg også konfigurere når de ønsker det. Webmail koblet opp mot outlook. og backup som er lokal + extern backup + cd/dvd med gjevne mellomrom. I avtalen har jeg sagt det at 2 timer i månden går med til backup og annen server spesifik drift, og 1 time satt av til enkle IT relaterte oppgaver pr telefon/epost. Og at jeg har gitt et løfte om at skulle problemer oppstå skal jeg innen rimelig tid finne ut av feil og mangler. Jeg har tenkt litt på hva jeg burde ta betalt for dette, og klarer ikke helt å bestemme meg, til å begynne med var tanken det å dekke min utgift for webserver + litt til. Men med ettertanke, denne websiden fremstår som bedriftens eneste "forum" for salg innen deres bransje. Som de nå tjener ganske mye penger på. Jeg er kanskje snill men jeg vil heller ikke fremstå som en idiot som selger meg vekk for slikk og ingenting. Skal også være sagt at jeg har brukt helt hinnsides timer på å etterkomme hannes ønsker om hvordan han ville siden skulle bli til slutt. (som han fikk skremmende billig, abosultt ingen konsulent prising her i gåren) Mvh j0achim Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg foreslår 1000,-/år for hosting med inkluderte tjenester. Alt annet som ikke er inkludert derunder faktureres på timer. Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Ikke helt etisk riktig, men dette er en "privat" handel hvor jeg helst ikke ønsker å sende faktura av visse grunner. *kremt* Som er grunnen til at jeg har tilbudt han noen timer inkludert i vår avtale. Jeg ser for meg noe ala: 3 timer = 400kr (liten sannsynlighet for at det faktisk brukes 3 timer hver måned) hosting = 100kr, total 500 pr måned. Selv tror jeg dette er en grei kompis pris. Føler kanskje det er mye, får jo nesten aldri betalt for IT oppgaver av venner, men sånn er jo det bare i IT yrket alle tror det å kunne data er jo noe alle kan, så hvorfor betale for det, men så fort noen skal gjøre litt elektriker arbeid eller rørlegging hjemme hos en skal de automatisk uten diskusjon ha minst 250,- pr time. (beklager om dette blir helt feil, men å starte ett enkeltmannsforetak for 6000kr i året passer meg meget dårlig) Endret 2. august 2011 av j0achim Lenke til kommentar
xqus Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (beklager om dette blir helt feil, men å starte ett enkeltmannsforetak for 6000kr i året passer meg meget dårlig) Til info så er dette gratis. Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 Jeg er klar over at et enkeltmannsforetak er gratis, men med alt det innebærer vil jeg helst unngå det. Siden det er bare snakk om 6 lapper i året jeg "tjener" på vår handel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå