Gå til innhold

BK: Kveldssol over Langfjorden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Byttet ut 7D'n til fordel for denne "klossen"...??

Om dette kunne vært gjort bedre blir vel en individuell vurdering, for slik dette fremstår så skal det mye til å finne ødeleggende svakheter. Det eneste måtte i såfall være de utbrente partiene på himmelen, men i denne situasjonen (motlys) vil det alltid være et kompromiss mellom lys og skygger. Skulle du undereksponert slik at himmel fremstod mer korrekt ville nok vannet også fremstått i silhuett - og bildet ville ikke fungert. Så tror du har funnet en gylden middelvei med dette, og det som overrasker mest er at det fremstår nærmest støyfritt - tross undereksponerte skyggepartier og høy iso.

Lenke til kommentar

fint bilde sølvi,nydelig landskap og så masse fjelltopper..fine farger men hadde persolnlig kanskje tatt og duset ned det sorte over i grå nyanser så du fikk frem alle de fjell og daler du har fått med..men det er jo en smaks sak..ellers likte jeg alt v bilde..ha en fin kveld,gratulerer m nytt kamera..smil

Lenke til kommentar

Takker så mye for kommentarer:) Vet ikke helt hvordan man kan svare på hver enkelt kommentar om man kan det...?

Hvertfall da så har jeg ikke byttet ut mitt fin-fin`e 7D (Bent) men artig og prøve ut noe annet når anledningen byr seg og ja "noe annet" er det jo så helt klart! Enig hva de utbrente patiene på himmelen men som du sier så ble de her med....kunne kanskje bedret det PS men ofte da så kan jeg få det til verre der en utganspkt er så nøyde meg med å beskjære bildet littegran og kjørte det gjennom define og en liten oppskarping etter nedskalering!

Vedrørende fjelltopper (Jeanette) så er det ingen flere (fjell) topper en de som vises alt i bildet men mulig de kunne kommet bedre frem men er ikke så flink i PS at jeg tror resultatet hadde blitt noe bra,men takker for innspill.

Vedr. foruttset. under opptak (Wasco) så hadde stativ og så absolutt myggolje vært en helt klar fordel! Makan til hissigere mygg skal godt gjøres å finne dvs de finner deg! ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...