Gå til innhold

Skifte vifte i PSU

tstuka

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en 12db Papst vifte jeg skal sette inn i PSU'en min, men trenger litt enkel veiledning; Den eksisterende viften har en rød og en svart ledning, Papst'n har rød, blå og hvit. Rødt mot rødt, men hva skal mot svart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette gir ikke svar på ditt spørsmål, men du kan vurdere følgende:

Isolere eksisterende ledninger(de du klippet av inne i PSU), og deretter kople PAPST-vifta di til en ledig kontakt inne i kabinettet. På den måten slipper du å kutte kontakter, og trenger ikke å bekymre deg om kortslutning inne i PSU.

Lenke til kommentar

Er i tvil, men vil ikke psu la vær å slå seg på ettersom vifta "mangler"?? Satt en enexmax vifte i min psu, den typen med spenningsregulator. Kunne bare kjøre vifta på full speed, skrudde jeg ned spenningen slo psu'en seg av. Tror det er noen slags automatsikring som må skrus av. Noen som vet mer om dette?

Lenke til kommentar

rød skal på rød ja. og blå på svart! hvit og gul er alltid turtall måler! Jeg har bytta i mange psuer det er veldig lett! Bare skru opp klipp ut den vifta som står der og tvinne ledningene til den nye vifta! teipe så du ikke kortsluter!

Lenke til kommentar

Ok, kanskje litt sent nå, men de forslagene du fikk av de andre (nissene ;)) var ikke helt der, da. Skal du gjøre det elegant, lodder du av den gamle ved å løfte på klistremerket på viften og varme opp loddetinnet. Merk deg hvilken ledning som skal hvor. Gjør dette på begge. Så tar du og lodder inn papsten med riktige ledninger på riktig sted. Da slipper du å få ledningsstumper (noe som ikke er så lurt), og det ser proft ut. Dessuten fortsetter psu-en å være temperaturregulert:)

Har lagt ut et par bilder av det jeg gjorde her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...