Gunnarpf1 Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Hei. jeg har tengt å kjøpt meg en forsterker av en venn av meg, en Soundstream TRA1400.2 spec: 2 x 4 ohm 350 wat rms 2 x 2 ohm 700 wat rms 1 x 4 ohm 1400 wat rms brokoblet (går ikke lavere en 4 ohm brokoblet) jeg har da tengt å brokoble forsterkeren å kjøpe en to spolet sub på 2 ohm hvær spole. men da lurer jeg på hva som skjer med watten på suben når jeg serie kobler spolene. for eksempel hvis det er en sub på 1000 wat rms 2 spolet 2 ohm å seriekobler spolene, blir det da 1000 wat rms eller 2000 wat rms eller 500 wat rms? eller har dere noe andre forslag til hva eller hvordan jeg bør koble det? mvh Gunnar Endret 1. august 2011 av Gunnarpf1 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Du kan ikke paralellkoble en 2x2ohm sub på den forsterkeren, for da vil suben bli 1ohm, og som du selv skriver, så takler ikke forsterkeren lavere impedans en 4ohm brokoblet Lenke til kommentar
Gunnarpf1 Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 ja, mente seriekoble. Lenke til kommentar
Gunnarpf1 Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 ingen som vet? Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Maks rms watt som subben takler er lik uansett hvordan du kobler den. Du trenger ikke en subb som er 1400 watt RMS. Det er som regel alltid bedre å ha mer effekt på forsterker enn høyttalere for sannsynligheten for at du får et klipt signal er mindre og den enkleste måten å ta kverken på en høyttaler er et klipt signal(likespenning). Lenke til kommentar
Gunnarpf1 Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 ok,tusen takk for svaret! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå