Krankemot Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) jeg følger eksempel i en bok koden følger: package com.snob.hello; import android.app.Activity; import android.os.Bundle; import android.widget.*; import java.util.ArrayList; import android.view.*; public class HelloWorld extends Activity { /** Called when the activity is first created. */ @Override public void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.main); ListView myListView = (ListView)findViewById(R.id.myListView); final EditText newItem = (EditText)findViewById(R.id.newItem); final ArrayList<String> toDoList = new ArrayList<String>(); final ArrayAdapter<String> aa = new ArrayAdapter(this,android.R.layout.simple_list_item_1,toDoList); myListView.setAdapter(aa); newItem.setOnClickListener(new OnKeyListener() { public boolean onKey(View v, int keyCode,KeyEvent event){ if (event.getAction() == KeyEvent.ACTION_DOWN){ if ( keyCode == KeyEvent.KEYCODE_DPAD_CENTER){ toDoList.add(0,newItem.getText().toString()); aa.notifyDataSetChanged(); newItem.setText("Nytt innhold?"); return true; } } return false; } }); } } På linjen som sier "newItem.setOnClickListener(new OnKeyListener() {" får jegfølgende feil i eclipse: Multiple markers at this line - The method setOnClickListener(View.OnClickListener) in the type View is not applicable for the arguments (new OnKeyListener(){}) - OnKeyListener cannot be resolved to a type Kan noen hjelpe meg med å forstå? Har ikke programmert i eclipse før, så er litt uvant. Endret 1. august 2011 av Snobjorn Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Ser ut som om den ikke liker objekttypen (klassen) du har brukt i parameteret til setOnClickListener()-metoden. Er OnKeyListener en subklasse eller implementasjon av OnClickListener? Isåfall burde det gå bra. Hvis ikke er det nok der feilen ligger? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 Jeg fant ut av det! jeg hadde ikke importert riktige klasser, (stod feil i boka) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå