Gå til innhold

Problem med bios 1.6 på nf7-s 2.0

MrLuni

Anbefalte innlegg

Har prøvd 18 med den va helt søppel til klokking, så eg bruker 16 no men eg har problemer med klokking enda :( Eg vil ha tilbake den gamle biosen som eg hadde på HK da eg kjøpte det. Det va MYE mere stabilt en ka 16 og 18 versonene.

Maskina restarter etter ei stund med arbeid når eg bruker 200*11, som eg kjørte på heletiden med den gamle versonen.

Tempen har og sunket med 10 grader for en eller anna grund, men eg tror ikke den stemmer :-?

Noen som veit kossn bios som kom med kortet når eg kjøpte det for 2 veker siden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fornøyd med byttet Formann?

Bytte fra 1.2 til 2.0 tenker du på ?

Nja.. det hjalp meg ikke stort, for om jeg skal kjøre over 2.2 Ghz så er 220 fsb max. Om jeg kjører feks 2.0Ghz så kan jeg fint kjøre 235 og 240 fsb. Jeg blir nok nødt til å lodde på noen ekstra kondensatorer.

Lenke til kommentar

Hva med også gi prosessoren litt mer volt? NF7-S er en notorisk undervolter og etter overklokking er det jo ganske vanlig at du trenger mer. Jeg kjører akkurat de samme innstillingene med bios v1.8 som jeg har kjørt med 1.4, 1.6 og 1.7 og det er like stabilt.

De nyeste biosene har endel forbedringer så jeg hadde brukt 1.8 og heller skrudd opp vcore litt istedenfor, det gjør ingenting om du kjører 1.7-1.8v (faktisk vil ikke 1.7v i bios resulterer i overvolting, det vil gi ~1.65v siden NF7-S leverer mindre enn det du stiller inn i biosen).

Lenke til kommentar

Nja.. det hjalp meg ikke stort, for om jeg skal kjøre over 2.2 Ghz så er 220 fsb max. Om jeg kjører feks 2.0Ghz så kan jeg fint kjøre 235 og 240 fsb. Jeg blir nok nødt til å lodde på noen ekstra kondensatorer.

Vil du si at det er det som er problemet mitt og? Eller er det bare CPU som ikke liker over 205 FSB? NBår jeg går over 205 FSB må jeg senke hastigheten på CPU kraftig samt øke vcore en god del..

Hva er det som er problemet med hovedkortene egentelig? Gir de ikke stabil volt? Eller var det det at de ikke ga helt riktig volt? Beina på kondensatorene på hovedkortet er tross alt ikke det minste man kan lodde på heller.. Voltmod er noe møkk.. skjelver på hånda og du må treffe et punkt som er 0,5*0,5mm..

Om et års tid så skal jeg nok begynne med fysisk modding av hovedkortet.. Men akkurat nå får det være som det er.

Har planer om å feste kjøleribber her og der da, men da med teip og ikke lim.

Mitt neste kjøp på en webshop blir nok kjøling til hovedkortet. Vannblokk og litt sånn. Da skal jeg nok vurdere å kjøre 250FSB single channel istedet for 225FSB dual..

Lenke til kommentar

Vil du si at det er det som er problemet mitt og? Eller er det bare CPU som ikke liker over 205 FSB? NBår jeg går over 205 FSB må jeg senke hastigheten på CPU kraftig samt øke vcore en god del..

Hva er det som er problemet med hovedkortene egentelig? Gir de ikke stabil volt? Eller var det det at de ikke ga helt riktig volt? Beina på kondensatorene på hovedkortet er tross alt ikke det minste man kan lodde på heller.. Voltmod er noe møkk.. skjelver på hånda og du må treffe et punkt som er 0,5*0,5mm..

Om et års tid så skal jeg nok begynne med fysisk modding av hovedkortet.. Men akkurat nå får det være som det er.

Har planer om å feste kjøleribber her og der da, men da med teip og ikke lim.

Mitt neste kjøp på en webshop blir nok kjøling til hovedkortet. Vannblokk og litt sånn. Da skal jeg nok vurdere å kjøre 250FSB single channel istedet for 225FSB dual..

Det er ikke godt å si om du har samme problem, men det virker jo unektlig sånn. Jeg vet ikke om ekstra kondensatorer vil hjelpe meg engang, men det finner jeg ut snart. De fleste får mer stabil vcore også. Den undervolter fortsatt, men den varierer ikke så mye. Om jeg prøver feks 230*11 så får jeg ikke engang skjermbilde, og det irriterer meg. Jeg tviler på at det vil hjelp med VDD mod, men jeg kan jo gjøre et forsøk. Det tar jo tross alt ikke lenger enn et par minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...