Zivole Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Heisann, folkens! Det har seg slik at jeg nå holder på å flytte inn i ny leilighet og ut fra gutterommet. I stuen har jeg da tenkt meg å få ett anlegg jeg både kan bruke til film og lyd. Fra før har jeg ett par klipsch rb-81 og en eldrende forsterker + spiller (vet ikke eksakt hvilke atm, da de står i leiligheten). Det vil bli spilt ca like mye musikk som film, og derfor klarer jeg heller ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal gå for, men for øyeblikket heller jeg mot 5.1 eller 2.1, har dere tanker/råd rundt dette? Videre har jeg ingen peil på forsterkere / receivere, jeg har lest både flimzes og PatSHarpX sine guider, og det hjalp meg en del, men jeg føler meg ikke trygg nok til å velge selv, og hadde satt pris på litt hjelp. Jeg har prøvd ut diverse høytalere hos Hifiklubben, men Lektor 8 og DM683 stakk seg ut, men kan dette bli litt store høytalere i forhold til rommet? Jeg er rimelig trøtt for øyeblikket, og har muligens glemt noe, så om noe er uklart eller "rart" så bare spør. Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Tja, det spørs kor mykje penger du vil spytta inn i anlegget. Eg har sjølv flytta ut no, og har eit stereoanlegg til ca 17-20.000,- Det består av høgtarerar til ca 6.000,- Forsterker til ca 5.500,- DA Converter til ca 5.000,- BluRay spelar til 2.000,- CD Spelar til 3.000,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå