Gå til innhold

Nytt anlegg, 5.1 vs 2.1 vs stereo, ca 3x8 kvm

Anbefalte innlegg

Heisann, folkens!

Det har seg slik at jeg nå holder på å flytte inn i ny leilighet og ut fra gutterommet.

I stuen har jeg da tenkt meg å få ett anlegg jeg både kan bruke til film og lyd.

Fra før har jeg ett par klipsch rb-81 og en eldrende forsterker + spiller (vet ikke eksakt hvilke atm, da de står i leiligheten).

Det vil bli spilt ca like mye musikk som film, og derfor klarer jeg heller ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal gå for, men for øyeblikket heller jeg mot 5.1 eller 2.1, har dere tanker/råd rundt dette?

Videre har jeg ingen peil på forsterkere / receivere, jeg har lest både flimzes og PatSHarpX sine guider, og det hjalp meg en del, men jeg føler meg ikke trygg nok til å velge selv, og hadde satt pris på litt hjelp.

Jeg har prøvd ut diverse høytalere hos Hifiklubben, men Lektor 8 og DM683 stakk seg ut, men kan dette bli litt store høytalere i forhold til rommet?

Jeg er rimelig trøtt for øyeblikket, og har muligens glemt noe, så om noe er uklart eller "rart" så bare spør.

Takker for all hjelp! :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tja, det spørs kor mykje penger du vil spytta inn i anlegget. Eg har sjølv flytta ut no, og har eit stereoanlegg til ca 17-20.000,-

Det består av høgtarerar til ca 6.000,-

Forsterker til ca 5.500,-

DA Converter til ca 5.000,-

BluRay spelar til 2.000,-

CD Spelar til 3.000,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...