flageborg Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Actionfotografer - det finnes alternativer til svindyre objektiver/linser - fotzoomen i telemodus Fotografen befinner seg helt i høyre kant, på vei mot motivet på to hjul.... Actionfotografen haler innpå motivet i siste sving før målpassering... Men det ser ut som motivet får såpass stor fart på siste langside at fotografens fot-tele-zoom ikke klarer å holde følge... Så, egentlig....er det verdt prisen vi må betale for "hendige" objektiver - bare for å unngå litt "trim", MENS vi fotograferer ? Endret 30. august 2011 av flageborg 2 Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Var ute lørdagskvelden for å utnytte litt kveldssol og fotografere noen blekksopp som har vokst i klynger rett ved en vei jeg passerer flere ganger daglig. Fikk et og annet som jeg traff greit med, men sleit med å finne rett eksponering for motiv/bakgrunn, så det endte opp med mest ovenfra og ned-bilder av disse. Alle bildene er tatt med Pentax K20d & Vivitar 100-200mm f/4 og tripod/stativ. + Sirkulært pola.filter på de fleste. Her følger en liten samling: Flickr Flickr Flickr Flickr Flickr Det var nok mine siste bidrag denne måneden, satser på en like fin september med mange herlige bilder fra dere å se fram til! 5 Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 med sopp så kommer glamour.. 4 Lenke til kommentar
tech8 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Disse bildene er Nevlunghavn og Stavern i Vestfold. Litt plaget av flare på noen av nattbildene. Tordenskiold statue i Stavern Nevlunghavn Stavern Fort M/S Viksfjord Trebåthavna i Stavern 1 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 I den største klassen ble det en utfordring, i et øs, pøsende regnvær, å finne best mulig startspor, og derfor ble det enkleste for førerne å lage det selv... Graver man dypt nok - ser det ut til at det lar seg gjøre å feste "grepet" i gjørma... Starten er helt avgjørende i Speedway for å "ta første sving", så da gjelder det å være raskest på avtrekkeren, men det ser ikke ut som alle følger med... Lenke til kommentar
# offline Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Noe jeg tok tidligere i sommer med Zeiss Ikon Ercona 6X9 og utgått Fuji Pro 160S. Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Poster litt bilder nå ved månedens ende. 5 Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Enda ett nærbilde fra meg. - Kolbjørn Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Sensommerkveld i fjellet. 4 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 (endret) Fall by Morten.lunde, on Flickr f/1.4, ISO100, 1/125s. Road by Morten.lunde, on Flickr f/1.4, ISO100, 1/40s. Begge er tatt med den Sony A33 og den nye 50MM f/1.4. Etterbehandlet i LightRoom 3. Endret 31. august 2011 av iHouse 5 Lenke til kommentar
egilh Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Noen bilder fra påsken, faktisk - men ikke lagt ut. Gjorde noen småendringer i LR: 1 Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Hey, måneden er straks over jo! Tips for dagen: Selv om man ofte vil ha bakgrunnen utydelig kan det være en fordel for bildet at den har subtile detaljer. I dette tilfellet hønsenettingen i gjerdet bak. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 (endret) Siste bilder fra meg i denne tråden er av mine venner ved skogstjernet. Fortsatt skutt med kaliber 70-200.. Dette ble skutt ved ISO800 i håp om å få rask nok lukker til å fryse vingeslagene. Endret 31. august 2011 av KSunhill 2 Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Går imot mine egne ord og legger ut noen bilder til fra i Augusttråden da jeg plutselig hadde noen minutter ledig på kvelden :!: Her er bilder fra en tur på lekeplassen i barnehagen under et besøk hos Charlottes besteforeldre. Flickr Flickr Flickr Alle bildene også denne gang tatt med Vivitar 100-200mm f/4 påmontert Pentax K20d. 1 Lenke til kommentar
odargofot Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Har da via heldige omstendigheter fått fatt i nok penger til å bytte ut mitt kjære d5000 med mitt forhåpåentligvis veldig kjære d7000! Har bare hatt det mellom hendene noen få timer, men virker så langt som et fantastisk kamera! Lenke til kommentar
Breni Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Litt hdr-lek IMG_4367_8_9_tonemapped_tonemapped-Edit.jpg by Petter Brenni, on Flickr 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Da er september-tråden opprettet og dere henvises dit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå