Populært innlegg amafot Skrevet 22. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 22. august 2011 Henningsvær i Lofoten 11 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 skjønner ikke klaginga på store bilder jeg, jeg laster inn bilder fortere enn jeg klarer å se de igjennom! har 4,5 mbit linje, noen ganger 3,5-4mbit hvis linja ikke er i godt humør:P Lenke til kommentar
amafot Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Her er et bilde til fra helgens tur i Lofoten. 2 Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Jeg har.Ihvertfall opp.Vel jeg klager ikke egentlig Har 25.05 ned 4.97 ut Og 10ms Ikke så aller verst til 347,- i mnd Skulle egentlig ikke postet dette her da dette tross alt er en bilde tråd. beklager. Endret 22. august 2011 av Cruentus Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Dette er grunnen til at flickr er bedre. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Dette er grunnen til at flickr er bedre. Que? Endret 22. august 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Når det gjelder posting av bilder på forumet, altså. Da er det bare å klikke seg videre til flickr om man vil se bildet i stor størrelse. 1 Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Fant et par dammer med overvann på en liten fjelltur for noen uker siden Lenke til kommentar
ventle Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Dette er grunnen til at flickr å poste som vedlegg er bedre. Flickr er det verste. Mange flere klikk for å komme inn på bildet i stor størrelse. Post som vedlegg, så blir det automatisk ordnet en thumbnail i håndterlig størrelse, og full størrelse er bare ett klikk unna uten noe mikk-makk rundt. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Flickr er det verste. Mange flere klikk for å komme inn på bildet i stor størrelse. Post som vedlegg, så blir det automatisk ordnet en thumbnail i håndterlig størrelse, og full størrelse er bare ett klikk unna uten noe mikk-makk rundt. Samtidig sier vel 'reglene' til månedstrådene at max størrelse er 1024 og 1280 på langsiden, henholdsvis portrett og landskap. Kan fint linke til stor versjon på flickr direkte. Ser ikke helt ulempen selv. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Dette er grunnen til at flickr å poste som vedlegg er bedre. Flickr er det verste. Mange flere klikk for å komme inn på bildet i stor størrelse. Post som vedlegg, så blir det automatisk ordnet en thumbnail i håndterlig størrelse, og full størrelse er bare ett klikk unna uten noe mikk-makk rundt. Enig - og noen nevner netthastighet etc, noe som er etter min mening bare nonsen - når man har skalert ned bildet til den størrelsen forumet tillater er det ikke rare filstørrelsen å sende ved. Tipper bildefilene som lastes opp til flickr osv er betydelig større. Mulig tomsi var innom et moment med hans mening om "latskap". Mulig og at i denne "deleverden" hvor alt skal deles i øst og vest, ala den navlete tryneboka og dens avarter, og da med en viss auto og få klikk, at for mange er det blitt en uvane/vane. Selv klikker jeg svært sjeldent på de bildene som er linket, og har liten interesse av å måtte gå inn i andres flickrkontoer for å se det angjeldende bildet i et litt større format. Men jeg tror og at dersom folk må ta for seg de bildene de ønsker å vise her ved å fysisk justere en kopi av originalen, så vil de bli mer selektive i hva de vil legge ut. Nå var ikke det ment som at jeg mener kvaliteten generelt kunne vært høyere, for det er totalt feil å mene. Men jeg merker det selv at når jeg må velge direkte i mappene så er jeg mer "kresen" med hva jeg velger, skulle jeg bare linket ville jeg ikke vurdert like nøye. Jeg har og sett at enkelte småsutrer litt for at akam i deres artikler ikke har fått med et av deres bidrag - samtidig som akam har påpekt at det er mer komplisert/umulig av flere årsaker når bildene er kun linket er det da underlig å se at dette momentet ikke har blitt forstått når linking av bilder dominerer mer og mer for hver måned nå. Når alt dette er sagt ønsker ikke jeg å være en sterk pådriver for å nærmest kreve at folk skal heller laste opp bildene, jeg har kun nevnt min mening om en utvikling som skjer og som jeg personlig synes er reduserende for estetikken og helhetsinntrykket av månedstrådene. Tror jeg setter en strek her og vil heller ytre meg i en eventuell tråd om emnet dersom noen har interesse av å ta det videre der. Tor Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Når det gjelder posting av bilder på forumet, altså. Da er det bare å klikke seg videre til flickr om man vil se bildet i stor størrelse. Akkurat det synes jeg suger balle. Flickr er det verste. Mange flere klikk for å komme inn på bildet i stor størrelse. Post som vedlegg, så blir det automatisk ordnet en thumbnail i håndterlig størrelse, og full størrelse er bare ett klikk unna uten noe mikk-makk rundt. Helt enig. Men mer jobb for den som poster bildet; og de er tydeligvise for late () til å gjøre det enkelt for oss som skal se på bildet. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Enig - og noen nevner netthastighet etc, noe som er etter min mening bare nonsen - når man har skalert ned bildet til den størrelsen forumet tillater er det ikke rare filstørrelsen å sende ved. Tipper bildefilene som lastes opp til flickr osv er betydelig større. Prøv igjen - bildene blir lastet ned i full størrelse og skalert client-side - det du ser "Bildestørrelsen er endret 59% (tidligere 1024 x 678) - Klikk for stor versjon" er client-side etter at siden er lastet. Linker man med IMG-tag til enorme bilder lastes de fulle filene ned. Funker dårlig på nettbrett, smarttelefoner og treige netbooks. Uploader man et stort bilde blir thumbnailen liten og fin, men klikker man på bildet går det treeeigt. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Enig - og noen nevner netthastighet etc, noe som er etter min mening bare nonsen - når man har skalert ned bildet til den størrelsen forumet tillater er det ikke rare filstørrelsen å sende ved. Tipper bildefilene som lastes opp til flickr osv er betydelig større. Prøv igjen - bildene blir lastet ned i full størrelse og skalert client-side - det du ser "Bildestørrelsen er endret 59% (tidligere 1024 x 678) - Klikk for stor versjon" er client-side etter at siden er lastet. Linker man med IMG-tag til enorme bilder lastes de fulle filene ned. Funker dårlig på nettbrett, smarttelefoner og treige netbooks. Uploader man et stort bilde blir thumbnailen liten og fin, men klikker man på bildet går det treeeigt. Siden du kommenterer meg: Jeg er usikker på hva du egentlig mener? Når man reduserer et originalbilde til de målene som er godtatt her i denne tråden for å laste det opp som vedlegg, blir det sjeldent over 1 mb stort, typisk er +/- 0,5mb (fører du musepekeren over bildet kommer størrelsen opp). De fleste har lite/ingen problemer med å laste opp et bilde med en slik størrelse, skulle de ha så aner ikke jeg hvordan de klarer å laste opp sine bilder til f.eks flickr. Når man klikker på et bilde opplastet som vedlegg kommer det i samme størrelse som det man lastet inn. Dessuten: Det kommer i et vindu uten forsøpling, et rent vindu med kun bildet i. Jeg foretrekker å se på bilder uten forstyrrende elementer. Klikker man på et linket bilde skjer et av to: Enten forstørres det ut mot høyre eller man blir sendt til vedkommendes flickrkonto, noe jeg personlig ikke ønsker - jeg ønsket kun å se bildet uforstyrret. Som jeg har nevnt før kan de som ønsker det legge under en link til f.eks deres flickrkonto - eller hvor de enn har sine bilder de ønsker å vise frem. Jeg vet ikke hva praksis som føres i flertallet av andre fotoforum, men flere har vel den regelen at man laster opp bildet og ikke linker(?) Men, atter: folk får gjøre som de selv vil, det er bare en mening blant flere. Tor Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Et til fra Praha. Sunset over Prague by torbus, on Flickr 2 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Min..min....min...min.....min.. Nikon P300 i motlys og 100% Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Kan vi holde diskusjon om Flickr eller opplastning er best, utenfor denne tråden.Folk er her for å poste bilder, ikke lese om en diskusjon. Den kan tas her! Endret 22. august 2011 av Natrich 5 Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Jeg vet ikke hva praksis som føres i flertallet av andre fotoforum, men flere har vel den regelen at man laster opp bildet og ikke linker(?) En av de store grunnene til at jeg legger inn flickr-lenker er fordi jeg deler bilder på flere forum. Og de andre forumene så laster man ikke opp, men legger inn lenker. Da legger jeg bare inn samme lenka flere steder, det er jo ikke så dumt. For meg fungerer også flickr som et sosialt medium. Jeg har mulighet til å se flere bilder av fotografen og bli lenket videre via kontaktene. På den måten har jeg ofte kommet over blinkskudd som jeg ikke hadde fått med meg om jeg bare hadde fulgt med på bildetråder. Jeg vet ikke helt hva det sier om latskap når folk ikke gidder å trykke en ekstra gang "fordi det ikke er vedlegg". Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Var på Copenhagen Historic Grand Prix tidligere i august - mye snasent å se på der. Skal huske varmere klær neste gang - pinglet ut og dro hjem i tidligste laget.. AC Cobra.. - synd det ikke var noen med i noen løp.. ("2FAST4U", du lissom.. ) Skal den ryke sånn? Neste gang skal jeg rigge meg til på en tribune - autofokus fungerer litt varierende gjennom et nettinggjerde. Tett nok på synes ikke gjerdet på bildene, men autofokusen blir forvirret.. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Ett lite knippe av bildene mine fra Romania: (Obs! flickr alert for de som er allergiske, dog til lightbox) Endret 22. august 2011 av egilh 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå