ventle Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Det er vanlig at det ikke er avstandsskala på billige objektiver. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Er det vanlig at det ikke er avstandsskala på nye objektiver? For min del virker det fryktelig rart. Det er ikke noe "folk" bruker lenger - de kan se på det resulterende bildet sekunder senere om fokus ble riktig, evt se i liveview eksakt hvordan det kommer til å bli, og derfor er det ikke så viktig som før, når du ikke kunne se resultatet før filmen ble fremkalt lang tid senere.. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ikke bare begynner fokusskalaen å bli borte eller ubrukelig, men jammen forsvinner blenderringen også Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ikke bare begynner fokusskalaen å bli borte eller ubrukelig, men jammen forsvinner blenderringen også Så skal du se EF 55-200 - den har ikke en gang fokusring! Ellers begynner kanskje fokusringer å komme mer igjen også på billige kitobjektiver - mange vil filme, og så er det med dagens autofokus i video ofte en fordel å kunne fokusere manuelt. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Blæææhh, hvem trenger vel blenderring Nikon D700 + 50mm f/1.8 AF-S G by emmkayfive, on Flickr 3 Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ikke bare begynner fokusskalaen å bli borte eller ubrukelig, men jammen forsvinner blenderringen også Så skal du se EF 55-200 - den har ikke en gang fokusring! Ellers begynner kanskje fokusringer å komme mer igjen også på billige kitobjektiver - mange vil filme, og så er det med dagens autofokus i video ofte en fordel å kunne fokusere manuelt. Faktisk er fokusringen på Nikons 18-55mm nesten den beste av kitobjektivene med tanke på manuell fokus ved filming. Ikke bare er den plassert på rett sted, nemlig helt fremme på objektivet, men den løper lett og stille også. 18-105mm er rake motsetningen, samme med 24-120mm f/4 for den saks skyld hvor fokusringen er upresis og treg. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Blæææhh, hvem trenger vel blenderring Vi som bruker Nikkoroptikk på skikkelige kameraer vel! -pent bilde, men horisonten er skjev! 1 Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Blæææhh, hvem trenger vel blenderring Vi som bruker Nikkoroptikk på skikkelige kameraer vel! -pent bilde, men horisonten er skjev! Men så er ikke dette et landskapsbilde heller da Lenke til kommentar
kaian Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) -pent bilde, men horisonten er skjev! Men så er ikke dette et landskapsbilde heller da Hæ?! Spiller ingen rolle, det er skjevt! Håper jeg snart er i form til å fotografere, og at jeg klarer å engasjere meg i seriøs bildekritikk på digit.no nå som de har implementert evalueringsnivå Edit: beklager! Det var så mye småprat at jeg blandet sammen, trodde jeg var i chattetråden... Endret 17. august 2011 av kaian Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 På tide å få denna inn i Mine Innlegg kanskje. Riktignok tatt i starten av juli men, derav så grønt korn. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ett par bilder fra litt tidligere i måneden.. Kvelertak Etnemarknaden 2011 1 Lenke til kommentar
telealf Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Farger i Murmansk ----------------- Her er bilder fra Murmansk tur fra sommer 2011. jeg vil gjerne vise de store kontrastene og at det faktisk er en fargerik by. Først skyline: Og så flotte fasader: Utkantstrøk: 2 Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Litt mere bilder fra Rhodos. Det første fra gamlebyen, de to siste fra Lindos. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 fra en av dagens kundeshoot 2 Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Da blir det mitt første innlegg måneden her =) Ble noen bilder på en liten fototur med andre akamfolk. Brick wall by Kristine S., on Flickr Check mate by Kristine S., on Flickr Splosh by Kristine S., on Flickr 1 Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Tatt med bilfotorigg av min Lexus IS200. Tokina 11-16 og ND110 filter. DSC_4564-Edit.jpg by Jarl André, on Flickr DSC_4592-Edit.jpg by Jarl André, on Flickr 9 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Tøft Jarl! Har ikke fått testet min noe særlig ennå... Har vært en liten kveldstur i byen da. Endret 18. august 2011 av CFM 2 Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Takker for det Det må du få gjort! Synd at photobucket er blokket på jobben... Edit: Det var bedre ja! Ser det går mot høst på Østlandet også ja. Fine stemningsbilder! Endret 18. august 2011 av Maranello Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Travel ettermiddag i dag, i alle fall hvis man ser opp. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå