Gå til innhold

hva vil skje vis jeg bare plugger inn ladern uten batteri?

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har en Acer Aspire 5738ZG(Laapptopp). Batteriet mitt er litt dårlig for tida. Derfor vil jeg bruke det midnre sånn at det ikke blir dårligere, hva vil skje vis jeg plugger inn ladern hele tida, uten å ha batteriet inni pcen. Vil pcen bli slitt eller noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil gå helt fint, eneste minussiden er jo det at maskinen mister all strøm og derfor slår seg av om du drar ut kabelen fra mskinen. Bortsett fra den ene tingen er det bare positivt å ta ut batteriet. Det er riktig at batteriet vil vare lengre på denne måten.

Edit: Det er klattlading som 'ødelegger' laptopbatterier, mobilbatterier og lignende forresten. Klattlading er det å lade maskinen i noen minutter, dra ut strømmen en stund, lade litt til osv. Altså ikke vente til batteriet er fulladet.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Klattladding går bra med Lithium Ion batterier, overladding derimot er farlig, men det har ikke du kontroll over.

Uansett, strømforsyningen til laptopen leverer kun det som kreves der og da, og det største strømtrekket er mens du bruker maskinen OG lader batteriet.

Eneste storrisikoen du har er at du skriver på ett viktig dokument eller jobber med noe, og kabelen blir dratt ut og der blir det svart med en gang :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...