Gunfreak Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Så jeg først oppdaget dette når jeg spillte GT5, pluttselig kom det en sånn stripe som viser hvor du skal kjøre og når du skal breme, greit nok du kan slå den av, men den er der by default. Så kjøpte jeg F1, ikke bare har den den samme stripa, men bilen bremser faen meg for deg, FTW!! Så nå spiller jeg motogp10/10, ikke bare har du samme stripa, og bremsinga, men har holder den faktisk tilbake motorkraften i svingene når du lener deg inn. Dette begynner å bli komisk, hvorfor gidder dem i det hele tatt å ha motstandere for deg å spille mot, ville ikke spillet være mye lettere og mindre slitsomt om du bare kjørte rundt på en tom bane i 50km hele tiden, så du kan nyte utsikten. Greit nok at disse tingene finnes, men de burde ikke være default, spillet burde ha en STOR STOR KNAP som sier, TRYKKER DU HER BLIR SPILLET NERFA!!! 1 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 jeg er ganske enig, spill generelt blir litt "Handikap" nå til dags. men det burde vært en meny i begynnelsen av slike spill som lurer på om du skal spillet på amatør,proff osv. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Det er noe som heter læringskurve. Hvis du aldri har tatt i et racingspill før (og er 8 år) kan det være greit med litt hjelp i begynnelse. Så kan du heller skru av litt og litt etterhvert som du får mer kontroll. Har du spilt mye før tar det deg 30 sekund å finne frem i menyen og få av alt tullet. Det klarer du! 2 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 Nei, det er samme grunn til at like stativer blir revet ned, hvofor barn ikke lengre får klatre i trær, det er barnehage samfunn over beskyttt alt sammen. 8 åringer greide fint å spille GT3 og GT4 uten de stripene, jeg er sikker på at de ville greie å spille F1 uten at spillet bremser for dem, barn er ikke idioter, de har vokst opp med spill. Helt unødvendig å legge dette til som default på spill. Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Enig i at det ikke burde være Default. Men har ikke noe problem med at det finnes og kan skrus på. Personlig spiller jeg Forza 3 med absolutt alle hjelpemidler av. Jeg får så fryktelig mye mer ut av spillet på den måten. Det eneste jeg har et problem med, er at "spoletilbake" funksjonen ikke kan skrus av. jeg bruker den aldri, men det irriterer meg at hver gang jeg gjør en liten feil, så får kommer det en liten beskjed nederst på skjermen, som gir meg mulighet til å "spole" tilbake til før jeg gjorde feilen. Lenke til kommentar
johnviggo Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Om rewind er med i Forza 4 håper jeg virkelig at det blir mulig å skru det av. Du kan skru av den meldingen som kommer opp på skjermen når du gjør noe feil, men funksjonen er der fremdeles, og jeg har faktisk brukt den ett par ganger. Hver gang jeg gjør det tenker jeg bare "dette er så utrolig feil!". Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Så kjøpte jeg F1, ikke bare har den den samme stripa, men bilen bremser faen meg for deg, FTW!! Lenke til kommentar
Nudel Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Syntes dette var godt ordnet i NFS shift (om jeg husker rett), der man kjørte en prøverunde, og etter hvor bra man gjorde det fikk man diverse hjelpemidler tilgjengelig. Selvfølgelig kan man skru dem av eller på som man vil om man ikke var fornøyd. Selv syntes jeg det er fint å se "optimal-line"-stripa, for å lære seg å kjøre banen raskere, og fordi jeg ikke har snøring/interesse av å finne ut av de stripene bra nok på egen hånd. Å klage over hjelpemidlene her er som å klage på at det spill kan spilles med lett vanskelighetsgrad. Vær sin smak, det er ikke alle som har tid eller interesse av å lære seg simulatorer inn og ut for å få dem til. Likevel skal jeg være enig i at et bilspill som bremser for deg og hindrer deg i å kjøre i grøfta selv om du prøver, ikke er mye til spill. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Så kjøpte jeg F1, ikke bare har den den samme stripa, men bilen bremser faen meg for deg, FTW!! FUCK THE WORLD. Lenke til kommentar
bas Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Hva er problemet egentlig? Hjelpemidlene kan man skru av, man kan spille akkurat slik man ønsker, ser virkelig ikke problemet. Synes egentlig bare det er positivt, for veldig mange som er ferske i forhold til bilspill kan synes det er forferdelig frustrerende å spille uten hjelpemidler og kanskje til slutt bare legge spillet på hylla i stedenfor. Å sammenligne det med fysisk overbeskyttelse henger ikke på greip. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Han føler seg personelig krenket av dette, og vil danne korstog for å få dette fjernet fra bilspill. Tydeligvis er det et stort problem å gå inn i options å skru ting av. Endret 23. august 2011 av Maury Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Jeg spiller Dirt 3 ganske mye, og det har så mange hjelpemidler at bilen stort sett kjører på egenhånd. (seriøst, det har Auto steer.) Det tok litt tid å finne ut hvilke jeg skulle slå av og hvilke det var best å ha på, men da det først var gjort er vanskelighetsgraden perfekt. Jeg har full kontroll så lenge jeg gikk er for hard på gassen. Trikset nå blir å kjøre så raskt jeg klarer og neeesten miste kontrollen, uten å faktisk miste den helt. Selve kontrollene er perfekte, så det eneste som kan slå feil er meg selv. Sånn sett er hjelpemildler svært kjekke å ha. Men er enig i at Shift gjør det bra. Første runde i Shift 2 hjelper deg å bestemme hvilke hjelpemidler du vil ha (men du får selvsagt se valgene og justere dem selv, og deretter prøve dem om du vil), og neste runde bestemmer vanskelighetsgraden din (som du selvsagt også får justere selv om du vil.) Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Barn i Europa/USA trenger disse funksjonene så det er greit nok, men i Japan så trenger ikke barn dette http://www.youtube.com/watch?v=Yw6fjeJHHm0 Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Jeg synes det er greit at hjelpemidlene er der og at de står påslått som standard, så lenge det fortsatt er mulig å kjøre fortere når man slår dem av. Er det slik at traction control og ABS gjør at du setter raskere rundetider da blir spillet drit-kjedelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå